Τα αυξημένα κόστη στον κλάδο της τεχνολογίας επιφέρουν πλήγμα στην αυτοκινητοβιομηχανία – Με Brexit και απειλή εμπορικών περιορισμών από πλευράς ΗΠΑ αυξάνονται οι προκλήσεις.

Η BMW χάνει την πρωτοκαθεδρία στην παραγωγή πολυτελών αυτοκινήτων και παραδίδει τα ηνία στον μεγάλο της αντίπαλο, τη Mercedes-Benz. Όπως γράφει το Bloomberg, η βασιλεία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας τελειώνει μετά από μια δεκαετία και συσσωρεύει πλέον έναν στόλο «γερασμένων» μοντέλων.

Ο κολοσσός με έδρα το Μόναχο πούλησε 80.000 λιγότερα αυτοκίνητα την περσινή χρονιά από το brand της Daimler, που με τα σπορ μοντέλα της και τον αυξανόμενο στόλο της από SUV, κατάφερε να προσελκύσει νέους σε ηλικία αγοραστές. Η όποια προσπάθεια ανάκαμψης από πλευράς BMW θα εμποδιστεί από σειρά προκλήσεων, όπως η επιβράδυνση της ζήτησης στην Ευρώπη και η απειλή των εμπορικών περιορισμών σε Ηνωμένο Βασίλειο και Βόρεια Αμερική.

Οι παραδόσεις BMW αυτοκινήτων σε παγκόσμιο επίπεδο αυξήθηκαν κατά 5,2% το 2016 στα 2 εκατ. οχήματα, έναντι αύξησης 11,3% για τη Mercedes που πούλησε 2,08 εκατ. αυτοκίνητα.

Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Audi με 1,87 εκατ. πωλήσεις το 2016 (αύξηση 3,8% σε σχέση με το 2015).

Σημειώνεται ότι η Mercedes βρισκόταν πίσω από την BMW από το 2005 και για κάποιο διάστημα υποχώρησε κάτω και από την Audi καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση. Την ώθηση προς τα πάνω την πέτυχε χάρη σε μια ανανεωμένη σειρά SUV που της επέτρεψε να κάνει δυναμικό comeback τα τελευταία χρόνια.

Σύμφωνα με τον διευθυντή πωλήσεων της BMW, Ιαν Ρόμπερτσον, οι πωλήσεις θα αυξηθούν σε μονοψήφια ποσοστά το 2017. Οι φετινές προκλήσεις για την εταιρεία περιλαμβάνουν τη μικρή ζήτηση από το Η.Β. που ετοιμάζεται για το Brexit, καθώς και την επιβράδυνση της οικονομίας της Κίνας.

Πάντως, αν και ο CEO της BMW επιμένει να υποστηρίζει ότι τον ενδιαφέρει περισσότερο η κερδοφορία, παρά οι πωλήσεις, η αλήθεια είναι ότι χρειάζεται κεφάλαια για να καλύψει τις αυξανόμενες επενδύσεις σε ηλεκτρικά και αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα. Σε κάθε περίπτωση και οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν να αντιμετωπίσουν τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από αντιπάλους μικρότερου βεληνεκούς, όπως η Jaguar, η Volvo και η Αlfa Romeo, αλλά και από νέες εισόδους, όπως αυτή της Tesla Motors.

Μεγάλες είναι και οι πολιτικές προκλήσεις: για παράδειγμα, ο Ντόναλντ Τραμπ έχει προτείνει την επιβολή δασμών για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ μένει να δούμε τι θα γίνει και με τα νέα τιμολόγια ως αποτέλεσμα της εξόδου της Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση, λόγω των μεγάλων επενδύσεων που έχει κάνει τόσο στο Μεξικό, όσο και στο Ηνωμένο Βασίλειο