Σε περικοπές εκατοντάδων θέσεων εργασίας τομέα των τυχερών παιχνιδιών προχωρά η ByteDance, ενώ σχεδιάζει να κλείσει και το σήμα επίδειξής της Nuverse σε μια σημαντική απόσυρση από τον τομέα, δίνοντας μια νίκη στον αντίπαλο Tencent Holdings.

Ο ιδιοκτήτης της TikTok θα απολύσει αρκετές εκατοντάδες άτομα, θα ξετυλίξει έργα υπό ανάπτυξη και θα σταθμίσει πιθανές πωλήσεις υφιστάμενων τίτλων, δήλωσαν άτομα που γνωρίζουν το θέμα. Η κινεζική εταιρεία σκοπεύει να ανακοινώσει την κίνηση αυτή τη Δευτέρα, πρόσθεσε ένα άτομο, ζητώντας να διατηρήσει την ανωνυμία του συζητώντας μια ιδιωτική συμφωνία.

Το κλείσιμο σηματοδοτεί τη μεγαλύτερη υποχώρηση της ByteDance από μια κάποτε ανθούσα βιομηχανία τυχερών παιχνιδιών, στην οποία κυριαρχεί η Tencent και ο μικρότερος εχθρός της NetEase Inc. Η startup, γνωστή για τις πλατφόρμες σύντομων βίντεο TikTok και Douyin, έχει σταδιακά μειώσει τις φιλοδοξίες της για gaming στη μετά-Covid εποχή, αφού απέτυχε να αρπάξει μερίδιο αγοράς από την Tencent. Η εταιρεία με έδρα το Πεκίνο εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει τη Shanghai Moonton Technology Co., ένα στούντιο υψηλού προφίλ που απέκτησε έναντι 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021, ανέφερε το Bloomberg News.

«Εξετάζουμε τακτικά τις επιχειρήσεις μας και κάνουμε προσαρμογές ώστε να επικεντρωθούμε σε μακροπρόθεσμους στρατηγικούς τομείς ανάπτυξης. Μετά από μια πρόσφατη επανεξέταση, πήραμε τη δύσκολη απόφαση να αναδιαρθρώσουμε την επιχείρησή μας στον τομέα των τυχερών παιχνιδιών» δήλωσε εκπρόσωπος της ByteDance. Το Reuters ανέφερε νωρίτερα σχετικά με την κίνηση αυτή.

Η ByteDance, που ιδρύθηκε πριν από μια δεκαετία από τους Zhang Yiming και Liang Rubo, εξελίχθηκε σε έναν ηγέτη του διαδικτύου με αξία άνω των 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων χάρη στην virality του TikTok και του Douyin. Τα τελευταία χρόνια, αγόρασε στούντιο και αποκλειστικά δικαιώματα διανομής τίτλων, ελπίζοντας να μπει στον κλάδο των παιχνιδιών, όπως αναστάτωσε τους παίκτες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από την Meta Platforms Inc. έως την Tencent.

Η υποχώρηση της startup έρχεται καθώς ο κινεζικός τομέας παιχνιδιών για κινητά – ο μεγαλύτερος στον κόσμο – αγωνίζεται να ανακτήσει τα ύψη της εποχής του Covid κατά τη διάρκεια μιας παγκόσμιας ύφεσης. Ο ηγέτης του τομέα, η Tencent, ωστόσο, έχει καταφέρει να διατηρήσει την ανάπτυξη, χάρη στο κορυφαίο χαρτοφυλάκιό της στον κλάδο, καθώς και στην ανθεκτική κατανάλωση σε φθηνότερα τμήματα, όπως η διαδικτυακή ψυχαγωγία.
Αλλά η δημιουργία παιχνιδιών είναι μια διαβόητα ασταθής επιχείρηση. Από πέρυσι, η ByteDance άρχισε να κλείνει εσωτερικά στούντιο και να μειώνει τις θέσεις εργασίας στην ανάπτυξη, αφού μετατόπισε την εστίασή της σε βασικές επιχειρήσεις όπως το βίντεο μικρού μήκους και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Αυτόν τον μήνα, μείωσε επίσης σχεδόν το ένα τέταρτο του προσωπικού της στον βραχίονα εικονικής πραγματικότητας Pico.

Μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της ByteDance είναι το Crystal of Atlan, ένα παιχνίδι δράσης-ρόλων για κινητά που παρουσίασε με μεγάλη επιτυχία το καλοκαίρι. Σε παγκόσμιο επίπεδο, ο ιδιοκτήτης του TikTok εκδίδει το επιτυχημένο παιχνίδι καρτών Marvel Snap, το οποίο αναπτύσσεται από το αμερικανικό στούντιο Second Dinner.

Παρά τις προσπάθειές της, η Tencent παραμένει ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης της σφαίρας. Η εταιρεία, η οποία επωφελείται από την τεράστια κίνηση χρηστών που ρέει μέσω της υπηρεσίας ανταλλαγής μηνυμάτων WeChat, έχει συγκεντρώσει μια μεγάλη βιβλιοθήκη περιεχομένου τόσο στην Κίνα όσο και στο εξωτερικό μέσω εξαγορών.

Διαβάστε ακόμη

Στη Βουλή η «κόντρα» για το ιδιωτικό χρέος – Οι παρεμβάσεις για τράπεζες, servicers, Φορέα και «Ηρακλή»

Furoshiki: Ο πιο οικολογικός τρόπος για να τυλίγουμε δώρα είναι ιαπωνικός

Τουρκία: Η Bofa «εκτόξευσε» έως 4,5% τις τραπεζικές μετοχές (γράφημα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ