Ο γαλλικός κολοσσός καλλυντικών L’Oréal SA συμφώνησε να εξαγοράσει τη μάρκα πολυτελών καλλυντικών Aesop, η οποία ξεκίνησε από τη Μελβούρνη προτού γίνει παγκοσμίως γνωστή, έναντι 2,53 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η συναλλαγή, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί το τρίτο τρίμηνο του 2023, επισφραγίζει τις πολύμηνες διαπραγματεύσεις που προηγήθηκαν της τελικής συμφωνίας. Άλλες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της εταιρείας ιδιωτικών κεφαλαίων Permira και της κινεζικής επενδυτικής εταιρείας Primavera Capital, έδειξαν επίσης ενδιαφέρον για την αγορά μεριδίου στην αυστραλιανή μάρκα, η οποία ανήκει στη βραζιλιάνικη Natura & Co, δήλωσαν στο Bloomberg τον περασμένο μήνα άτομα που γνωρίζουν το θέμα.

Η συμφωνία θα βοηθήσει τον βραζιλιάνικο γίγαντα ομορφιάς Natura να μειώσει το βάρος του χρέους του και να επικεντρωθεί σε άλλες επιχειρήσεις. Γνωστή για τα φυσικά, ηθικά καλλυντικά της, η Natura με έδρα το Σάο Πάολο αντιμετώπισε δυσκολίες στην προσπάθειά της να επεκταθεί παγκοσμίως, με τα προβλήματα που προκάλεσαν η πανδημία και ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία να οδηγούν σε εκτόξευση των λειτουργικών της κοστών.

«Με ενισχυμένη χρηματοοικονομική δομή και απομόχλευση του ισολογισμού, η Natura & Co, ασκώντας αυστηρή χρηματοοικονομική πειθαρχία, θα είναι σε θέση να εστιάσει την προσοχή της στις στρατηγικές προτεραιότητές της, ιδίως στο επενδυτικό μας σχέδιο στη Λατινική Αμερική», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο Φάμπιο Μπαρμπόζα , διευθύνων σύμβουλος της Natura.

Η βραζιλιάνικη εταιρεία καλλυντικών εξέταζε τη μερική ή ολική πώληση της Aesop στο πλαίσιο μιας ευρύτερης αναδιοργάνωσης που πραγματοποιεί ο Μπαρμπόζα, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου πέρυσι. Επιδίωξε να απλοποιήσει τη δομή της εταιρείας και να μειώσει το κόστος.

Η Aesop, που ιδρύθηκε το 1987, έχει γίνει ευρέως γνωστή για τα προϊόντα περιποίησης δέρματος όπως η σειρά ακριβών κρεμών και λοσιόν για το δέρμα, τα μαλλιά και το σώμα, που παρασκευάζονται από συστατικά όπως φύλλα γερανιού και φλοιό μανταρινιού. Από το πρώτο της κατάστημα σε έναν υπόγειο χώρο στάθμευσης στο προάστιο St. Kilda της Μελβούρνης το 2003, έχει έκτοτε επεκταθεί παγκοσμίως, με παρουσία σε Νέα Υόρκη και Λονδίνο. Η Natura απέκτησε το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της επιχείρησης το 2013.

Καθώς η μάρκα αναπτυσσόταν, ξεπερνώντας τις άλλες επιχειρήσεις της Natura, όπως η Avon και η Body Shop, οι επενδυτές την έβλεπαν όλο και περισσότερο ως «το πετράδι του στέμματος» για τον όμιλο. Η Aesop ανέφερε έσοδα 880 εκατομμυρίων ρεάις (173 εκατομμύρια δολάρια) για το τέταρτο τρίμηνο, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 8% των συνολικών καθαρών εσόδων της Natura, και ήταν η πιο κερδοφόρα επιχείρηση του ομίλου, σύμφωνα με την Lucror Analytics.

«Η Aesop αξιοποιεί όλα τις σημερινές τάσεις και η L’Oréal θα συμβάλει στην απελευθέρωση των τεράστιων δυνατοτήτων ανάπτυξής της, κυρίως στην Κίνα και στο λιανικό εμπόριο», δήλωσε ο Νικολά Ιερόνυμους, διευθύνων σύμβουλος της L’Oréal.

Εκτός του ότι δίνει στη Natura την ευκαιρία να βελτιώσει περαιτέρω τις λειτουργίες της βασικής της επιχείρησης στη Λατινική Αμερική, η πώληση φέρνει μια πολυπόθητη ανακούφιση στο μέτωπο του χρέους. Ο δείκτης καθαρού χρέους προς τα κέρδη της εκτινάχθηκε στις 3,5 φορές στο τέλος του περασμένου έτους, έναντι 1,5 φορές ένα χρόνο νωρίτερα.

Σε έρευνα με 32 τοπικούς και ξένους επενδυτές ενόψει της συναλλαγής, η Banco Bradesco BBI δήλωσε ότι οι περισσότεροι πελάτες της ανέμεναν ότι η Natura θα πουλήσει το 100% της Aesop σε ένα εύρος αποτίμησης μεταξύ 2 και 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η Bank of America Corp. και η Morgan Stanley συνεργάστηκαν με τη Natura για την πώληση.

Διαβάστε ακόμη

Χρεοκόπησε η Virgin Orbit του Ρίτσαρντ Μπράνσον

Ελικόπτερα, ιδιωτικά αεροπλάνα και… drones: Γιατί… απογειώνονται οι «ιπτάμενες μπίζνες»

Ρεκόρ για τα «Αirbnb» στην Ελλάδα: Ξεπέρασαν τις 28,5 εκατ. διανυκτερεύσεις το 2022, πάνω και από το 2019 (πίνακες)