Το «μπλοκάρισμα» της διώρυγας του Σουέζ έχει καταστροφικές συνέπειες για το παγκόσμιο εμπόριο καθώς «εκτοξεύει» τις τιμές των ναύλων και καθιστά ως μοναδική εναλλακτική για πολλά πλοία το ταξίδι γύρω από το ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στο νότιο άκρο της Αφρικής.

Το Ever Given έφραξε τη διώρυγα την Τρίτη, καθώς αντιμετώπισε ισχυρούς ανέμους που το έκαναν να γυρίσει διαγώνια και να κλείσει από άκρη σε άκρη το σημείο.

Οι εργασίες για την αποκόλληση του Ever Given θα διαρκέσουν τουλάχιστον μέχρι την επόμενη Τετάρτη, σύμφωνα με όσα αναφέρουν στο πρακτορείο Bloomberg πηγές που βρίκσονται κοντά στις εργασίες αποκόλλησης.

Ο Mark Ma, ιδιοκτήτης της Seabay International Freight Forwarding Ltd. με έδρα την Κίνα, που έχει 20 έως 30 εμπορευματοκιβώτια «κολλημένα» στο μπλοκαρισμένο κανάλι, δήλωσε ότι «θα είναι τρομερό», εάν δεν αποκατασταθεί σύντομα η κυκλοφορία στη διώρυγα.

Το μπλοκάρισμα δημιουργεί άλλο ένα σημαντικό εμπόδιο για τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού που ήδη αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα λόγω της έκρηξης του ηλεκτρονικού εμπορίου εν μέσω πανδημίας. Περίπου το 12% των εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως διέρχεται από το κανάλι, το οποίο αποτελεί άλλωστε ιδιαίτερα στρατηγικό σημείο.

Οι εκσκαφείς πρέπει να αφαιρέσουν 20.000 κυβικά μέτρα άμμου από το σημείο που έχει κολλήσει το τεράστιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που έχει κλείσει τη Διώρυγα του Σουέζ.

Ρυμουλκά και οι βυθοκόροι εργάζονται από την Τρίτη για να αποσυνδέσουν το πλοίο μήκους 400 μέτρων με ελάχιστα μέχρι στιγμής αποτελέσματα.

Σύμφωνα με το Bloomberg, σχεδόν 240 πλοία βρίσκονται σε αναμονή για να περάσουν από το σημείο. Σημειώνεται ότι την Τετάρτη ο αριθμός των πλοίων που είχαν κολλήσει ήταν 186.

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία σε ανακοίνωσή της ζήτησε συγγνώμη για την χρονοβόρα διαδικασία και το κλείσιμο της διώρυγας.

Διαβάστε ακόμα:

Τα νέα μέτρα στήριξης για Απρίλιο ανακοινώνει η κυβέρνηση

Ανοδικά οι ασιατικές αγορές – Ράλι για την Xiaomi

Πόθεν έσχες: Εκπνέει η προθεσμία για τις δηλώσεις – «Τσουχτερά» πρόστιμα και κυρώσεις