Οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη υποχώρησαν αισθητά τον Αύγουστο, επιδεινώνοντας ακόμα πιο πολύ έναν κλάδο της οικονομίας που πασχίζει υπό καθεστώς υποτονικής ζήτησης σε βασικές αγορές και μπροστά στην πρόκληση της προώθησης των ηλεκτρικών οχημάτων.

Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 8,4% κι έπεσαν στο 1,04 εκατομμύρια αυτοκίνητα τον Αύγουστο, μετά την αύξηση κατά 1,4% τον Ιούλιο, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Η πτώση του Αυγούστου, η πιο έντονη του 2019, επιδεινώθηκε από την εξαιρετικά υψηλή ανάπτυξη τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους καθώς οι κατασκευαστές έσπευσαν να κυκλοφορήσουν μοντέλα, μπροστά στους σκληρούς νέους κανόνες δοκιμών εκπομπών.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν πολυάριθμα προβλήματα, συμπεριλαμβανομένου του κινδύνου ύφεσης στη Γερμανία και της επιβράδυνσης της αγοράς κινεζικών αυτοκινήτων. Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις κατά το τρέχον έτος μειώθηκαν κατά 3,2%. Οι πέντε μεγαλύτερες αγορές της ηπείρου υποχώρησαν τον Αύγουστο, με την Ισπανία και τη Γαλλία να παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη επιβράδυνση.

Οι δυσκολίες του κλάδου φάνηκαν και στο Auto Show της Φρανκφούρτης, όπου χιλιάδες διαδηλωτές ζήτησαν πολιτική και εταιρική δράση για την κλιματική αλλαγή. Ο επικεφαλής του λόμπι αυτοκινήτων της Γερμανίας ανακοίνωσε επίσης την παραίτησή του την περασμένη εβδομάδα.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων παρουσίασαν τα νέα τους ηλεκτρικά μοντέλα, τα οποία θα καταστούν κρίσιμα στους ερχόμενους μήνες καθώς οι εταιρείες προσπαθούν να τηρήσουν τους νέους κανόνες εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.