Οι Audi, BMW, Mercedes-Benz και Porsche κυριαρχούν εδώ και καιρό στη λίστα με τις καλύτερες μάρκες του κόσμου, κάτι που έχει μετατρέψει την Γερμανία στην καρδιά της αυτοκινητοβιομηχανίας. Παρόλα αυτά, το νέο Model 3 της Tesla Motors προσέλκυσε 325.000 άτομα τα οποία έδωσαν προκαταβολή 1.000 δολάρια μόλις την πρώτη εβδομάδα του ντεμπούτου του τον Απρίλιο, κάτι που φαντάζει μόνο του πως είναι αρκετό να απειλήσει τις γερμανικές μάρκες περισσότερο από τις Toyota και Lexus. Αν και το Model 3 με τις 35.000 δολάρια κόστος και τα 200 μίλια με μία φόρτιση φαντάζει αρχικά ως ανταγωνιστής του mainstream Chevrolet Bolt της General Motors, ο Elon Musk έχει αναφέρει πως το αμάξι του θα πρέπει να θεωρείται ανταγωνιστικό της πολυτέλειας των BMW σειράς 3 και του Audi A4.

Aυτές τις δηλώσεις φαίνεται να υποστηρίζουν και τα στατιστικά της αγοράς. Οι αγοραστές των Tesla έχουν επίσης αγοράσει ή έχουν σκεφτεί να αγοράσουν στο παρελθόν γερμανικές λουξ μάρκες, σύμφωνα με την ερευνητική Edmunds.com. Πάνω από 30% έχουν σκεφτεί για BMW, 20% Audi και Mercedes και 12% Porsche.

Tα στελέχη των ανταγωνιστών του Elon Musk ψιθυρίζουν για τις καθυστερήσεις του Musk και τις απώλειες της εταιρείας του αλλά δεν μπορούν να αγνοήσουν τα πάθη που εγείρει το Tesla, κάτι που έχει να συμβεί για αυτοκίνητο, μαζικά, εδώ και πολλές δεκαετίες. Γι αυτό και η Porsche σχεδιάζει το Mission E που θα ανταγωνιστεί το Model S της Tesla, η Audi σχεδιάζει το ηλεκτρικό E-tron Quattro SUV για να ανταγωνιστεί το Model X SUV της Tesla, ενώ η Mercedes ήδη εργάζεται πάνω σε τέσσερα διαφορετικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να ανταποκριθεί στις αλλαγέςτου σκηνικού.