(Last upd: 5 Απριλίου, 16.57)

Ο τεχνολογικός κολοσσός Google εξετάζει το ενδεχόμενο να χρεώνει τα νέα premium χαρακτηριστικά που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη ανέφεραν οι Financial Times, σε κάτι που θα είναι ο μεγαλύτερος ανασχεδιασμός της επιχείρησης αναζήτησης.

Μάλιστα, οι τεχνικοί βρίσκονται σε στάδιο ανάπτυξης, της τεχνολογίας που απαιτείται για την εν λόγω υπηρεσία, ωστόσο τα στελέχη δεν έχουν ακόμη λάβει οριστική απόφαση για το αν ή πότε θα τη λανσάρουν.

Σύμφωνα με δημοσίευμα που αναμεταδίδει το Bloomberg, η ανανέωση της μηχανής αναζήτησης θα σηματοδοτούσε την πρώτη φορά που η εταιρεία θα έβαζε επί πληρωμή κάποια υπηρεσία της, ενώ δείχνει ότι εξακολουθεί να παλεύει με μια τεχνολογία που απειλεί τη διαφημιστική της επιχείρηση, το ChatGPT.

Πιο αναλυτικά η Google εξετάζει επιλογές όπως η προσθήκη ορισμένων χαρακτηριστικών αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη στις premium συνδρομητικές υπηρεσίες της, οι οποίες προσφέρουν πρόσβαση στον νέο βοηθό AI Gemini στο Gmail και στα Docs. Παραταύτα, η παραδοσιακή μηχανή αναζήτησης της Google θα παραμείνει δωρεάν, ενώ οι διαφημίσεις θα συνεχίσουν να εμφανίζονται μαζί με τα αποτελέσματα αναζήτησης ακόμη και για τους συνδρομητές.

Ήδη, από τον Νοέμβριο του 2022, όταν η OpenAI ξεκίνησε το ChatGPT, η Google προσπαθεί να απαντήσει στην ανταγωνιστική απειλή που συνιστά το εξαιρετικά δημοφιλές chatbot. Το ChatGPT μπορεί να δώσει γρήγορες και πλήρεις απαντήσεις σε πολλές ερωτήσεις, απειλώντας να καταστήσει περιττή τη λίστα συνδέσμων μιας παραδοσιακής μηχανής αναζήτησης και τις προσοδοφόρες διαφημίσεις που εμφανίζονται δίπλα τους.

Μια τέτοια κίνηση υποδηλώνει ότι η Google, δεν έχει ακόμη βρει πώς να ενσωματώσει τη νέα, ταχέως αναπτυσσόμενη τεχνολογία χωρίς να απειλήσει τη βασική διαφημιστική της δραστηριότητα. Οι μετοχές της έπεσαν λιγότερο από 1% μετά την ανακοίνωση της είδησης.

Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι, η Google άρχισε να δοκιμάζει τη δική της υπηρεσία αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη που συνδυάζει την εξατομικευμένη, λεπτομερή αφήγηση εκτός από συνδέσμους προς ιστότοπους και διαφημίσεις. Ωστόσο, δεν έχε ενσωματώσει ακόμη τα χαρακτηριστικά από την πειραματική της εμπειρία αναζήτησης στην κύρια μηχανή αναζήτησης.

Τον Φεβρουάριο, η Google πρόσθεσε μια νέα επί πληρωμή βαθμίδα στην υπηρεσία συνδρομής της για τους καταναλωτές, η οποία δίνει στους ανθρώπους πρόσβαση στο πιο πρόσφατο μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης της, το Gemini. Οι χρήστες που πληρώνουν για αυτή τη συνδρομή, η οποία ονομάζεται Google One AI Premium, μπορούν να χρησιμοποιούν το προηγμένο chatbot Gemini και να έχουν πρόσβαση στο παραγωγικό μοντέλο AI σε δημοφιλείς υπηρεσίες όπως το Gmail και το Google Docs.

Η επίσημη τοποθέτηση της Google για τους ισχυρισμούς σχετικά με την αναζήτηση μέσω AI:

«Εδώ και χρόνια, επαναπροσδιορίζουμε την Αναζήτηση Google, βοηθώντας τους ανθρώπους να αποκτήσουν πρόσβαση στην πληροφορία με τον πιο εύκολο τρόπο. Με την ενσωμάτωση της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης (generative AI) στην Αναζήτηση Google, έχουμε ήδη ανταποκριθεί σε δισεκατομμύρια ερωτήματα, ενώ παρατηρούμε αύξηση των αιτημάτων αναζήτησης σε όλες τις μεγάλες αγορές μας. Συνεχίζουμε να βελτιώνουμε με ταχείς ρυθμούς το προϊόν για την εξυπηρέτηση των νέων αναγκών των χρηστών».

Σχετικά με τους ισχυρισμούς για τις συνδρομές: «Δεν προετοιμάζουμε, ούτε εξετάζουμε το ενδεχόμενο να προσφέρουμε μια εμπειρία αναζήτησης χωρίς διαφημίσεις. Θα συνεχίσουμε να εμπλουτίζουμε τις υπηρεσίες μας με νέες premium δυνατότητες και υπηρεσίες ώστε να ενισχύσουμε τα οφέλη των συνδρομητών των προϊόντων της Google. Αυτήν την στιγμή, δεν έχουμε κάτι να ανακοινώσουμε».

Διαβάστε ακόμη

Πληθωρισμός: «Καυτός» Μάρτης για Ελλάδα και Ευρωπαϊκό νότο

Ζέστη: Ο σιωπηλός και αόρατος δολοφόνος

Αυξήθηκαν οι παραγγελίες για ναυπηγήσεις δεξαμενόπλοιων και φορτηγών το 2024

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ