Ενα… ιλλιγιώδες στιλέτο Christian Louboutin, μια χοντροειδής μπότα Dr. Martens κι ένα σανδάλι Birkenstock. Τρια διαφορετικά είδη υποδηματοποιίας με ένα κοινό στόχο: την πώληση μεριδίου των brands για δισεκατομμύρια δολάρια.

Η Exor NV, των γνωστών Ιταλών δισεκατομμυριούχων Ανιέλι ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα την εξαγορά σχεδόν του 25% του μετοχικού μεριδίου της Christian Louboutin, κάτι που θα προσδώσει στην επιχείρηση καθαρή αξία τουλάχιστον $1,2 δισ σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg.

To ντιλ ακολουθεί στα βήματα δύο άλλων πρόσφατων συμφωνιών. Η πώληση της Birkenstock στην L  Catterton, της οποίας η αξία υπολογίζεται στα 4 δισ ευρώ, και η αρχική δημόσια προσφορά της Dr. Martens Plc ύψους $1,8 δισ. 

Την ίδια στιγμή η επιχείρηση του ράπερ Κάνιε Γουέστ, Yeezy, εκτιμάται μεταξύ $3,2 δισ και $4,7 δισ, σύμφωνα με εκτιμήσεις της UBS Group. Οι πωλήσεις των υποδημάτων Yeezy Adidas αυξήθηκαν κατά 31% ενώ εκτιμώνται στα $1,7 δισ το 2020, με $191 εκατ εξ αυτών να πηγαίνουν στην Yeezy μέσω δικαιωμάτων.

Η πανδημία έχει αλλάξει τα δεδομένα, ωθώντας τους καταναλωτές στα πιο άνετα και casual υποδήματα, σύμφωνα με την αναλυτή του Bloomberg Intelligence Ντέμπορα Αϊτκεν. Οι αλλαγές στον εργασιακό χώρο λόγω τηλεργασίας και μια νέα δίψα για το περπάτημα και τις βόλτες στον… “εξω κόσμο” μετά από τα lockdowns, σημαίνει πως αυτή η ανάπτυξη θα συνεχιστεί.

Παρά το τεράστιο πλήγμα στο παγκόσμιο εμπόριο και ιδιαίτερα στη λιανική λόγω της πανδημίας, τα είδη πολυτελείας έχουν αποτελέσει εξαίρεση στον κανόνα. Ο πλουσιότερος Ευρωπαίος και επενδυτής στη Birkenstock μέσω της L Catterton, Μπερνάρ Αρνό, είδε την περιουσία του να αυξάνεται κατά $69 δισ, σύμφωνα με τον δείκτη Billionaires Index. Ο αντίπαλός του, ιδρυτής της Kering SA, Φρανσουά Πινό είχε παρόμοια αύξηση της περιουσίας του κατά $20 δισ. 

Ολα αυτά λόγω της γενικής εμπιστοσύνης για ανάκαμψη κατά τη μετά-Covid εποχή, του ρόλου των online αγορών και την γρήγορη ανάκαμψη της Κίνας, των  οποίων οι καταναλωτές αποτελούν το ⅓ των αγορών ειδών πολυτελείας παγκοσμίας, σύμφωνα με την Αϊτκεν.

Τα ορθωτικά σανδάλια και οι μπότες δεν είναι τα συνήθη είδη πολυτελείας, αλλά η πανδημία και η αύξηση της τηλεργασίας έχουν προσδώσει τεράστια έμφαση στα είδη που προσφέρουν άνεση και χαλάρωση, τόσο σωματική, όσο και ψυχική.

Αν και οι γόβες-στιλέτο Louboutin δεν προσδίδουν “χαλάρωση”, υπόσχονται σικ εικόνα για τη μεγάλη, παγκόσμια επιστροφή στα πάρτι και τις κοινωνικές εξόδους. Ο 58χρονος Λουμπουτέν και ο συνεργάτης του 72χρονος Μπρούνο Κάμπερλαντ θα κρατήσουν το πλειοψηφικό μετοχικό μερίδιο της εταιρείας  τους. Η επιλογή προς πώληση μετοχικού μεριδίου έγινε λόγω της αυξημένης ρευστότητας και της ανάπτυξης των αγορών, που εν μέρει ωθούν τις εκτιμήσεις των εταιρειών αυτών.

Η ιταλική Panini (με τα γνωστά αυτοκόλλητα), μελετά κι αυτή πιθανή πώληση, με αρκετούς “μνηστήρες” να έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους. Παρομοίως, οι ιδρυτές της Renishaw Plc αναζητούν αγοραστή για μετοχικό μερίδιο 53% αξίας άνω των $2 δισ, ενώ ο δισεκατομμυριούχος πίσω από την Louis Dreyfus Co συμφώνησε στην πώληση του 45% της επιχείρησης στο wealth fund της κυβέρνησης του Abu Dhabi, ADQ. 

Διαβάστε ακόμη: