Bloomberg

Gucci: Η πανδημία βάζει φρένο στην αναπτυξιακή πορεία 6 ετών

  • newsroom


Ο πολυτελής οίκος θα γιορτάσει φέτος τα 100 του χρόνια με μειωμένα έσοδα

Μείωση κατέγραψαν οι πωλήσεις του οίκου ειδών πολυτελείας Gucci για ένα ακόμη τρίμηνο, καθώς η επιβολή περιοριστικών μέτρων σε όλη την Ευρώπη ανέκοψε την αναπτυξιακή δυναμική της ιταλικής φίρμας.

Συγκεκριμένα, τα έσοδα του ιταλικού brand μειώθηκαν κατά 10% σε συγκρίσιμη βάση σε 2,28 δισεκατομμύρια ευρώ (2,76 δισεκατομμύρια δολάρια) τους τρεις μήνες έως τον Δεκέμβριο, σύμφωνα με στοιχεία που γνωστοποίησε η ιδιοκτήτρια εταιρεία Kering την Τετάρτη. Την ίδια ώρα οι αναλυτές ανέμεναν πτώση της τάξης του 7,2%.

Προκειμένου να αντιμετωπίσει τη δυσμενή οικονομική κατάσταση, η Gucci προχωρά στον περιορισμό της δραστηριότητάς της στην αγορά χονδρικής, καθώς στοιχηματίζει ότι αυτή η στρατηγική θα της επιτρέψει να ελέγξει καλύτερα την εικόνα της και την τιμολογιακή πολιτική στον κάδο των δερμάτινων τσαντών και συναφών προϊόντων.

Οι αναλυτές είχαν προειδοποιήσει ότι αυτή η κίνηση θα έπληττε τα έσοδα του τελευταίου τριμήνου του 2020, αλλά μακροπρόθεσμα η απόφαση αυτή αποδείχθηκε ορθή.

Το πολυτελές brand δέχθηκε άλλο ένα ισχυρό πλήγμα καθώς η επέλαση του δεύτερου κύματος της πανδημίας κράτησε κλειστά τα φυσικά καταστήματα του οίκου στην Ευρώπη.

Η πανδημία έβαλε τέλος στη μακρόχρονη αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας, η οποία το 2019 είχε έσοδα ύψους 10 δισ. ευρώ.

Υπό την ηγεσία του Διευθύνοντος Συμβούλου Μάρκο Μπιτσάρι και του διευθυντή δημιουργικού Αλεσσάντρο Μισέλε, τα έσοδα υπερδιπλασιάστηκαν μεταξύ των ετών 2015 – 2019.

Η δημοφιλία της μάρκας στο Instagram – πλατφόρμα που αγαπούν οι fashionistas – ενισχύθηκε επίσης, με τους followers να ξεπερνούν αυτούς της Louis Vuitton.

Ακόμα, η Gucci έχει αρκετές φορές θεωρηθεί υπερβολικά «κραυγαλέα», ειδικά σε περίοδο πανδημίας, όταν οι καταναλωτές μπορεί να είναι λιγότερο πρόθυμοι να αγοράσουν πολυτελή προϊόντα.

Ενώ το brand είναι εξαιρετικά δημοφιλές στην Κίνα, στην Ευρώπη η πελατειακή του βάση είναι περιορισμένη, παρόλο που θα γιορτάσει φέτος τα 100 του χρόνια.

Εν τω μεταξύ, η φίρμα Bottega Veneta της Kering σημείωσε άλμα ύψους 16% στα έσοδά της κατά την ίδια περίοδο, ενώ οι αναλυτές ανέμεναν αύξηση 19%.

Η μάρκα σημείωσε επιτυχία με ορισμένα αντικείμενα, ιδίως μια δερμάτινη τσάντα με επένδυση και χοντρή χρυσή αλυσίδα.

Τα ετήσια λειτουργικά έσοδα του οίκου Kering μειώθηκαν κατά 34% στα 3,14 δισεκατομμύρια ευρώ, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών που έκαναν λόγο για 3,08 δισ. ευρώ.

Διαβάστε ακόμη:

Χωρίς ρεύμα χιλιάδες νοικοκυριά στην Αττική – Στη μάχη Στρατός, ΕΜΑΚ και ΔΕΔΔΗΕ (vid)

Η λαχτάρα των τραπεζιτών, τα μυστήρια του Πόρτο Καρράς και το λιμάνι του Αστακού

Τηλεμάρκετινγκ Α.Ε: Η πρωτοπόρα… «ελληνική Amazon» αντιμέτωπη με αναταράξεις

Απόρρητο Απόρρητο