search icon

Bloomberg

Η Ευρώπη αναπτύσσει δυναμικά την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η ανάγκη αύξησης των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι επείγουσα, καθώς οι εταιρείες όπως η Volkswagen AG ξοδεύουν ποσά ρεκόρ για την ανάπτυξη νέων μοντέλων σε αυτό τον τομέα

Η Ευρώπη είναι έτοιμη να ηγηθεί μιας παγκόσμιας στροφής προς τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσα στην επόμενη χρονιά, καθώς οι κυβερνήσεις σε ολόκληρη την περιοχή προσφέρουν στους καταναλωτές όλο και πιο ελκυστικά κίνητρα για την αγορά νέων οχημάτων τέτοιου τύπου.

Η ευνοϊκή συγκυρία οικοδομείται σε μια αγορά η οποία είναι ήδη η δεύτερη μεγαλύτερη στον κόσμο – βρίσκεται βέβαια πολύ πίσω από την Κίνα, αλλά σημαντικά μπροστά από τη Βόρεια Αμερική – καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση την Τετάρτη έβαλε σε εφαρμογή ένα πρωτοποριακό σχέδιο για να καταστεί περιβαλλοντικά ουδέτερη (μηδενικές εκπομπές άνθρακα) μέχρι τα μέσα του αιώνα.

Καθώς οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν ήδη το έντονο δίλημμα να παράγουν οχήματα χωρίς εκπομπές ρύπων ή να καταβάλουν επώδυνα πρόστιμα που θα θεσπιστούν από την ΕΕ για τα ρυπογόνα μοντέλα, για το 2020 θα ισχύσει στον κλάδο το «άλλαξε ή πέθανε».

«Είναι καλύτερο να επιδοτούμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρά να πληρώνουμε υψηλά πρόστιμα για την πώληση κινητήρων καύσης», δήλωσε ο Φρανκ Σουόπ, αναλυτής της NordLB. «Θα πρέπει να δούμε σταθερά κέρδη στις πωλήσεις του επόμενου έτους», συμπλήρωσε.

Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών επιβατικών αυτοκινήτων αναμένεται να αυξηθούν κατά 35% τους πρώτους εννέα μήνες του 2020, ποσοστό πολύ υψηλότερο από αυτό της Κίνας και της Βόρειας Αμερικής, σύμφωνα με το BloombergNEF. Τα οχήματα που κινούνται αποκλειστικά με μπαταρίες έχουν από καιρό ξεπεράσει τα “έξυπνα” υβριδικά στις τρεις αυτές περιοχές.

Η πρόβλεψη για ανάπτυξη αυτής της αγοράς φέτος είναι 32% στην Ευρώπη, σε σύγκριση με την «παγωμένη» αγορά στην Κίνα, καθώς η κυβέρνηση του Πεκίνου αποσύρει τις επιδοτήσεις, αλλά και στη Βόρεια Αμερική, όπου η Tesla Inc. στέλνει περισσότερα αυτοκίνητα του περίφημου «Model 3» στο εξωτερικό.

Η ανάγκη αύξησης των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι επείγουσα, καθώς οι εταιρείες όπως η Volkswagen AG ξοδεύουν ποσά ρεκόρ για την ανάπτυξη νέων μοντέλων σε αυτό τον τομέα. Πάντως, στην Ευρώπη τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν ένα σχετικά μικρό ποσοστό της αγοράς -αν και το μερίδιο πλησιάζει εκείνο της Κίνας.

“Η τιμολόγηση και η ανάπτυξη της διαδικασίας αυτής θα αποτελέσει τον ακρογωνιαίο λίθο της ανάπτυξης των ηλεκτρικών οχημάτων”, δήλωσε ο Εμμάνουελ Μπουλ, αναλυτής της Fitch σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, προσθέτοντας ότι ορισμένοι καταναλωτές διστάζουν να πληρώσουν περισσότερα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξαιτίας του άγχους της αυτονομίας τους.

Exit mobile version