Να ηρεμήσει τους δυσαρεστημένους επενδυτές της προσπάθησε ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Matthias Mueller στην πρώτη τους συνάντηση μετά το σκάνδαλο που ξέσπασε με τις εκπομπές ρύπων.

Σύμφωνα με το Bloomberg, ο Mueller ζήτησε συγγνώμη από τους μετόχους κατά την πρώτη συνάντηση τους, δεδομένου ότι η κρίση μείωσε την αξία των μετοχών της VW κατά 20% και ανακοίνωσε πως η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία συμφώνησε με τις ρυθμιστικές αρχές να επιδιορθωθούν επιπλέον 1 εκατομμύριο οχήματα, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό στα 3,7 εκατ. οχήματα.

«Ό,τι έγινε δεν μπορεί να ξεγίνει», τόνισε ο Matthias Mueller.

«Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να διασφαλίσουμε ότι θα ενεργήσουμε υπεύθυνα. Αυτή είναι η δέσμευσή μας προς εσάς», πρόσθεσε.

Οι θεσμικοί επενδυτές πρόκειται να «ανακρίνουν» σήμερα τη διοίκηση για τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε την κρίση. Ο πρόεδρος Hans Dieter Poetsch, διευθύνων σύμβουλος όταν ξέσπασε το σκάνδαλο, θα προεδρεύσει της συνεδρίασης εν μέσω επικρίσεων για την άμεση κίνησή του από CEO σε πρόεδρο.

«Το πρόβλημα της εταιρικής διακυβέρνησης στη VW ξεκινά με το εποπτικό της συμβούλιο, τόνισε σύμφωνα με το Bloomberg ο Hans-Christoph Hirt, συνδιευθύνων σύμβουλος της συμβούλου μετόχων Hermes Equity Ownership Services, επικαλούμενος την έλλειψη ανεξάρτητων μελών με καλή γνώση της βιομηχανίας αυτοκινήτου.

«Πρόκειται για μια εξαιρετική κατάσταση και πιστεύουμε ότι ένας ειδικός έλεγχος από εξωτερικούς, ανεξάρτητους ερευνητές, είναι απαραίτητος για να αποσαφηνιστεί το τι πήγε στραβά», πρόσθεσε.

«Υπάρχουν δικαιολογημένες ανησυχίες σχετικά με την ικανότητα της εταιρίας να ερευνήσει αυτά τα θέματα εσωτερικά και να παρουσιάσει τα ευρήματά της στους μετόχους με αμερόληπτο και διαφανή τρόπο», τόνισε και η συμβουλευτική εταιρία Institutional Shareholder Services σε έκθεσή της.