Η απεργία του συνδικάτου United Auto Workers επεκτάθηκε από το βράδυ του Σαββάτου στην General Motors Co. λίγες ώρες μετά την επίτευξη προσωρινής συμφωνίας για νέα σύμβαση εργασίας με την Stellantis NV.

Οι εργαζόμενοι του συνδικάτου αποχώρησαν από τα εργοστάσια της GM στο Σπρινγκ Χιλ του Τενεσί χθες το βράδυ, καθώς οι διαπραγματεύσεις με την αυτοκινητοβιομηχανία απέτυχαν. Ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης εκεί κατασκευάζει μεσαίου μεγέθους SUV και το ηλεκτρικό όχημα Cadillac Lyriq, μαζί με εργασίες παραγωγής κινητήρων και σφράγισης μετάλλων.

Περίπου 4.000 εργαζόμενοι στο εργοστάσιο του Σπρινγκ Χιλ απασχολούνται στη συναρμολόγηση τριών μοντέλων SUV Cadillac, καθώς και στη γραμμή κατασκευής κινητήρων κινητήρες που αποστέλλονται σε άλλα εργοστάσια της GM.

Περισσότερες από έξι εβδομάδες αφότου η UAW ξεκίνησε τις ιστορικές απεργίες της κατά των παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών του Ντιτρόιτ, η GM είναι πλέον η μόνη από τις εταιρείες που δεν έχει συνάψει συμφωνία με το συνδικάτο. Οι απεργιακές κινητοποιήσεις έχουν κοστίσει στη βιομηχανία δισεκατομμύρια δολάρια.

Η Ford Motor Co. ήταν η πρώτη που έφτασε σε προσωρινή συμφωνία στις 25 Οκτωβρίου. Η Stellantis ακολούθησε το Σάββατο, αφού έκανε παραχωρήσεις για την ασφάλεια των θέσεων εργασίας. Οι συμφωνίες αυτές πρέπει να ψηφιστούν από τα μέλη του συνδικάτου των εταιρειών.

Όπως η Stellantis και η Ford, έτσι και η GM συμφώνησε σε αύξηση μισθών κατά 25% για τους ωρομίσθιους εργαζόμενους μαζί με επιδόματα, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν τις διαπραγματεύσεις και δεν είχαν εξουσιοδότηση να μιλήσουν δημοσίως. Αλλά οι διαπραγματεύσεις στη GM έχουν καθυστερήσει λόγω διαφωνιών για θέματα που περιλαμβάνουν τους προσωρινά απασχολούμενους, είπαν οι ίδιες πηγές.

Παρόμοια με τη συμφωνία της Ford, η προτεινόμενη συμφωνία με τη Stellantis προβλέπει περισσότερες αυξήσεις στο σύνολο των βασικών μισθών από ό,τι έλαβαν οι εργαζόμενοι της εταιρείας τις τελευταίες δύο δεκαετίες.

Η προσωρινή συμφωνία προβλέπει ακόμη μείωση του χρόνου προκειμένου οι εργαζόμενοι να φτάσουν τον ανώτατο μισθό σε τρία χρόνια, ενώ ήταν πάνω από έξι.

Η Stellantis με έδρα την Ολλανδία, η οποία απορρόφησε τη Fiat Chrysler Automobiles στη συγχώνευση του 2021, έχει τώρα περίπου 43.000 εργαζομένους που εκπροσωπούνται από την UAW στις ΗΠΑ.

Εφόσον εγκριθούν από τα μέλη οι όροι της προσωρινής συμφωνίας με τη Ford και τη Stellantis θα είναι η μεγαλύτερη επιτυχία της ένωσης εδώ και δεκαετίες.

Διαβάστε ακόμα

Τόμας Γκρος (ΗELL Energy International): To AI «ανοίγει» έναν τεράστιο ορίζοντα για τη βιομηχανία

Μια κατοικία-ησυχαστήριο στη Λεμεσό από έναν κορυφαίο Κύπριο αρχιτέκτονα

Οι 20 «παίκτες» που πρωταγωνιστούν στην παγκόσμια αγορά κόκκινων δανείων

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ