Το πρώτο ενεργειακό ποτό που δημιουργήθηκε μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης φαίνεται ότι είναι μόνο η αρχή για την ουγγρική HELL Energy International Ltd, η οποία κατέχει ηγετικά μερίδια και στην ελληνική αγορά. Και αυτό καθώς, όπως λέει ο Τόμας Γκρος, εκτελεστικός διευθυντής και διευθυντής Ανάπτυξης, Στρατηγικής και Καινοτομίας της εταιρείας, η εταιρεία πιστεύει πολύ στις προοπτικές του ΑΙ.

«Η HELL ηγούνταν πάντα στην καινοτομία, μας αρέσει να εξερευνούμε οδούς που δεν έχει εξερευνήσει κανείς πριν από εμάς», σημειώνει. Και συνεχίζει: «Η εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης προσφέρει αμέτρητες δυνατότητες, είναι ένας τομέας που βρίσκεται στα σπάργανα και έχει να δώσει πολλά ακόμη προς ανακάλυψη. Η Τεχνητή Νοημοσύνη αξιοποιεί στο έπακρο τον απίστευτο όγκο πληροφορίας και γνώσης που υπάρχει στο Διαδίκτυο για να επεξεργαστεί και να πραγματοποιήσει συνδέσεις σε ταχύτητες που ο ανθρώπινος νους είναι σχεδόν αδύνατον να κατανοήσει. Υποκλιθήκαμε στη γνώση αυτής της πολύ ιδιαίτερης οντότητας που προσφέρει πολύ μεγαλύτερη πληροφόρηση για την αγορά ενεργειακών ποτών και τις προτιμήσεις των καταναλωτών απ’ ό,τι εμείς, καθώς δίνει πρόσβαση σε όλες τις βάσεις δεδομένων του κόσμου, τις διαφορετικές νομοθεσίες, όλα τα άρθρα εφημερίδων που έχουν γραφτεί ποτέ και όλα τα σχόλια που έχουν γίνει στα social media σε μόλις μερικά δευτερόλεπτα, το οποίο είναι εντυπωσιακό και φυσικά αδύνατο να πετύχει μια εταιρεία μόνη της. Ως εταιρεία με πολύ προοδευτική προσέγγιση στον τρόπο λειτουργίας, δεν μας προβληματίζει η γνώση που κατέχει η Τεχνητή Νοημοσύνη, αντίθετα καλωσορίζουμε την ανεξαρτησία της. Πιστεύουμε ότι μπορεί να ανοίξει έναν τεράστιο ορίζοντα για τη βιομηχανία τροφίμων και ποτών».

Πώς επιτυγχάνεται όμως το καλύτερο αποτέλεσμα, ειδικά καθώς οι προτιμήσεις των καταναλωτών πάντα διαφέρουν; «Με λίγα λόγια, σκοπός μας ήταν να δημιουργήσουμε το τελειότερο ενεργειακό ποτό που μπορούσαμε.

Πρακτικά, ένα προϊόν με σύνθεση που να συμμορφώνεται με τη νομοθεσία που ισχύει στις αγορές μας, που να ταιριάζει καλύτερα στις γεύσεις καθεμίας από τις 60 χώρες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε και του οποίου η συσκευασία να είναι πιο ελκυστική στο κοινό μας, που είναι οι εν δυνάμει καταναλωτές των ενεργειακών ποτών», απαντά.

Αυτό όμως ως τάση τι μπορεί να σημαίνει για τον ανθρώπινο παράγοντα στη βιομηχανία των τροφίμων, που είναι τόσο άρρηκτα συνδεδεμένη με τις ανάγκες του ανθρώπου; «Ο κόσμος αλλάζει, και η Τεχνητή Νοημοσύνη γίνεται όλο και περισσότερο αισθητή και παρούσα στην καθημερινότητά μας. Η αγορά εργασίας αλλάζει με επίσης γοργό ρυθμό, με κάποια επαγγέλματα να εξαφανίζονται μακροπρόθεσμα και άλλα να κάνουν την εμφάνισή τους. Ενα ενδεικτικό παράδειγμα είναι το prompt engineering, το οποίο δεν είναι τίποτε άλλο από μια δεξιότητα και γνώση που μαθαίνεται, για το πώς να δίνεις καλύτερες και πιο ακριβείς οδηγίες στην Τεχνητή Νοημοσύνη για να κάνει το οτιδήποτε πιο γρήγορα και αποτελεσματικά. Για τη HELL η καινοτομία ήταν πάντα καθοριστική και βλέπουμε την επέκταση της Τεχνητής Νοημοσύνης ως μια τεράστια ευκαιρία για τον κλάδο μας.

Πιο συγκεκριμένα, και σε ό,τι αφορά την παραγωγή προϊόντος, υπάρχουν βήματα για τα οποία απαιτείται η ανάλυση ενός τεράστιου όγκου δεδομένων για να δημιουργηθεί ένα νέο, πραγματικά μοναδικό και ιδιαίτερο προϊόν, και η Τεχνητή Νοημοσύνη επιταχύνει τη διαδικασία, ωστόσο ακόμη δεν υπάρχει υποκατάστατο για την ανθρώπινη δημιουργικότητα και την πνευματική προστιθέμενη αξία που προσφέρει ο άνθρωπος», απαντά ο κ. Γκρος.

Και νέα προϊόντα

Σκοπός της HELL Energy International πάντως είναι να εμβαθύνει στη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης αναπτύσσοντας και νέα προϊόντα. «Είδαμε ότι η ανθρώπινη δημιουργικότητα μαζί με την Τεχνητή Νοημοσύνη μπορούν να κάνουν θαύματα, οπότε θα συνεχίσουμε τον συνδυασμό αυτών των δύο στοιχείων, τόσο στην ανάπτυξη προϊόντος όσο και σε άλλες περιοχές, όπως π.χ. τα γραφιστικά ή η διαχείριση των οικονομικών. Αν θέλετε να θέσουμε παράλληλους, τότε ίσως ο καλύτερος τρόπος για να συγκρίνουμε τη διαδικασία που συντελείται τώρα είναι η ανάδειξη του υπολογιστή, καθώς η Τεχνητή Νοημοσύνη φέρνει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο κάνουμε τη δουλειά μας, καθιστώντας τη διαδικασία γρηγορότερη και ακόμη πιο αποτελεσματική», λέει ο κ. Γκρος.

Μάλιστα προαναγγέλλει την είσοδο της εταιρείας σε μία νέα κατηγορία προϊόντος, που βρίσκεται στο τελικό στάδιο στο Τμήμα Ερευνας και Ανάπτυξης. «Στο εγγύς μέλλον ετοιμάζουμε ένα νέο μεγάλο λανσάρισμα, το οποίο βρίσκεται στη διαδικασία παραγωγής αρκετούς μήνες τώρα. Πρόκειται να μπούμε σε μια εντελώς νέα κατηγορία προϊόντος, οπότε χωρίς αμφιβολία μιλάμε για ένα πολύ συναρπαστικό και ελπιδοφόρο έργο. Απολαμβάνουμε κάθε στιγμή της διαδικασίας, καθώς την τελευταία φορά που ταράξαμε τα νερά στο κομμάτι αυτό ήταν πριν από 4 χρόνια.

Ανυπομονούμε να πάρουμε το προϊόν στα χέρια μας και είμαστε ειλικρινά περίεργοι να δούμε την υποδοχή που θα του επιφυλάξουν οι καταναλωτές», σημειώνει.

Η Ελλάδα

Ο ίδιος μάλιστα θεωρεί μεγάλη τη δυναμική που παρουσιάζει η χώρα μας. «Η Ελλάδα είναι μία από τις σημαντικότερες αγορές για εμάς. Κάναμε τη είσοδό μας σε αυτήν το 2014, σχεδόν δέκα χρόνια πίσω, και μέσα σε μόλις 3 χρόνια καταλάβαμε ηγετική θέση. Πλέον, το μερίδιο αγοράς μας είναι γύρω στο 48,7% και σε όγκο πωλήσεων η Ελλάδα είναι στις 3 κορυφαίες χώρες, μετά την Ουγγαρία», λέει επικαλούμενος στοιχεία της Nielsen για το α’ εξάμηνο της χρονιάς. «Οπως αποδεικνύεται, έχουμε μια σταθερή θέση στην αγορά και το brand είναι ιδιαίτερα γνωστό και αγαπητό στους καταναλωτές. Βλέπουμε μεγάλη δυναμική και προοπτική στη χώρα, σκοπός μας είναι να ενισχύσουμε την απόδοση, ενώ θεωρούμε πολύ πιθανό η περιοχή να επιλεγεί για περαιτέρω επενδύσεις στο μέλλον», καταλήγει.

Διαβάστε ακόμα

Αγορές προς Ελλάδα: «Μην αρκεστείτε στην επενδυτική βαθμίδα, βάλτε ακόμη πιο φιλόδοξους στόχους»

ΥΠΟΙΚ: Στο στόχαστρο οι ελεύθεροι επαγγελματίες που δηλώνουν συστηματικά εξαιρετικά χαμηλά εισοδήματα (πίνακας)

Αντιδράσεις για την κλιμακωτή φορολόγηση του εφάπαξ στα Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης (ΤΕΑ)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ