Επιτάχυνση στις εκροές καταθέσεων στις ΗΠΑ αναμένει ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Μπιλ Άκμαν, αφότου η υπουργός Οικονομικών της χώρας Τζάνετ Γέλεν «έκανε πίσω» στα σχόλια της, σχετικά με την εγγύηση όλων των καταθέσεων και η Federal Reserve αύξησε τα επιτόκια.

«Έχουμε περάσει από την έμμεση στήριξη των καταθετών στη ρητή δήλωση της @SecYellen σήμερα ότι δεν εξετάζεται το ενδεχόμενο εγγύησης με τα επιτόκια να αυξάνονται τώρα στο 5%“, ανέφερε ο Άκμαν με μια μακροσκελή του ανάρτηση στο Twitter. Το επιτόκιο 5% καθιστά τις τραπεζικές καταθέσεις «πολύ λιγότερο ελκυστικές», έγραψε.

«Θα με εξέπληττε αν οι εκροές καταθέσεων δεν επιταχυνθούν αμέσως», πρόσθεσε ο Άκμαν.

«Χρειάζεται μια προσωρινή εγγύηση καταθέσεων σε όλο το σύστημα για να σταματήσει η αιμορραγία», έγραψε. «Όσο περισσότερο διαρκεί η αβεβαιότητα, τόσο πιο μόνιμη είναι η ζημιά στις μικρότερες τράπεζες και τόσο πιο δύσκολο θα είναι να φέρουν πίσω τους πελάτες τους».

Νωρίτερα μέσα στην ημέρα, ο Άκμαν ανέφερε σε άλλο tweet ότι η δήλωση της Γέλεν ότι το Υπουργείο Οικονομικών δεν εξετάζει την επέκταση της ασφάλισης καταθέσεων ήταν ένα «μεγάλο λάθος». Πρόσθεσε ότι οι παρατηρήσεις της Γέλεν σε συνδυασμό με την αύξηση των 25 μονάδων βάσης της Ομοσπονδιακής Τράπεζας «ασκεί ακόμη μεγαλύτερη πίεση» στις μη συστημικές τράπεζες.

Όπως μεταδίδει το Bloomberg, Την Τρίτη, ο Άκμαν δήλωσε ότι τα σχόλια της Γέλεν σχετικά με την εμπλοκή της ομοσπονδιακής κυβέρνησης στο τραπεζικό σύστημα θα μπορούσαν ενδεχομένως να μετριάσουν την αναγκαιότητα για προσωρινή εγγύηση των καταθέσεων. Την προηγούμενη ημέρα, δήλωσε ότι η Fed θα πρέπει να διακόψει τις αυξήσεις των επιτοκίων της αυτή την εβδομάδα υπό το πρίσμα της τραπεζικής κρίσης. Ο Άκμαν δήλωσε νωρίτερα μέσα στον μήνα ότι δεν έχει μακροπρόθεσμες και βραχυπρόθεσμες επενδύσεις στον τραπεζικό τομέα.

Διαβάστε ακόμη

Διευρυμένο «δίχτυ προστασίας» κατά των αυξήσεων στα επιτόκια ζητά η κυβέρνηση από τις τράπεζες

LM10: Αυτές είναι οι μεγαλύτερες επενδύσεις του Λιονέλ Μέσι (instagram pics)

Αυτοκίνητα-φαντασιώσεις με παντοτινό στυλ – Από τη Mercedes SL του 1955 στη Ferrari GT του 1964