Η Uber Technologies Inc., κατέθεσε την πολυαναμενόμενη αρχική δημόσια προσφορά της (IPO) την Πέμπτη, αποκαλύπτοντας ότι λειτουργικές ζημίες 3 δισ. δολαρίων πέρυσι και ελπίζοντας ότι οι δυνητικοί επενδυτές θα δουν πέρα ​​από αυτό.

Λιγότερο από δύο χρόνια αφότου επιλέχθηκε για να οδηγήσει την Uber στον προορισμό της δημόσιας προσφοράς, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Dara Khosrowshahi την χαρακτήρισε ως «πλατφόρμα» – μια λέξη που εμφανίζεται πάνω από 700 φορές στο ενημερωτικό δελτίο IPO.

Ο Khosrowshahi, ο οποίος εγκατέλειψε τη θέση του CEO στη Expedia Group Inc., για να αναλάβει την Uber, παρουσίασε τον γίγαντα της μίσθωσης οχημάτων μεταφοράς ως ένα διασυνδεδεμένο δίκτυο υποσχόμενων επιχειρήσεων. Πιο συγκεκριμένα, η επιχείρηση παράδοσης τροφίμων της Uber αυξήθηκε κατά 149% σε ετήσια βάση, με έσοδα ύψους $1,5 δισ. το 2018.

«Η συνεχιζόμενη επιτυχία μας θα προέλθει από άριστη διαχείριση και τη δύναμη της πλατφόρμας που έχουμε δουλέψει τόσο σκληρά για να οικοδομήσουμε», ανέφερε ο Khosrowshahi στην επιστολή του προς τους επενδυτές που περιλαμβάνονται στην IPO.

Για να αποδείξει αυτόν τον ισχυρισμό, η Uber παραθέτει μια προτιμώμενη μέτρηση: τους μηνιαίους ενεργούς χρήστες της πλατφόρμας, γνωστοί και ως άτομα που αγγίζουν μία από τις υπηρεσίες τους τουλάχιστον μία φορά το μήνα (MAPCs). Η Uber λέει ότι έχει 91 εκατομμύρια MAPCs, περισσότερο από το διπλάσιο του αριθμού το 2016.

Ο Khosrowshahi δεν προσπαθεί απλώς να προσπεράσει τις υπηρεσίες μίσθωσης οχημάτων, αλλά επίσης και τον προκάτοχό του, τον Travis Kalanick, του οποίου η ηγεσία συχνά έφερε την επιχείρηση στα δικαστήρια ή υπό το μικροσκόπιο ή και στα δύο.

Η μεγαλύτερη πρόκληση της Uber στην IPO, στην οποία επιδιώκει να συγκεντρώσει περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με πηγές, είναι το να εξηγεί ταυτόχρονα στους επενδυτές γιατί η εταιρεία είναι αρκετά ανώριμη, ούτως ώστε να δικαιολογήσει την απώλεια δισεκατομμυρίων δολαρίων, αποδεικνύοντας ταυτόχρονα ότι είναι αρκετά ώριμη να είναι μια δημόσια εισηγμένη εταιρεία με χρηματιστηριακή αξία περίπου 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Και εκεί είναι που μπαίνει το «χαρτί» της «πλατφόρμας».

Η Uber, ηλικίας 10 ετών και με ευκολία η μεγαλύτερη εταιρία στον κόσμο στις υπηρεσίες μίσθωσης μεταφορών, κατέχει μερίδιο αγοράς στην κατηγορία αυτή πάνω από 65% στις ΗΠΑ, τον Καναδά, τη Λατινική Αμερική, την Ευρώπη, την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία,. Όμως, η ανάπτυξη της βασικής δραστηριότητάς της επιβραδύνεται. Ενώ τα έσοδα από τη μίσθωση οχημάτων αυξήθηκαν κατά 95% το 2017 από το προηγούμενο έτος, ο ρυθμός αυτός επιβραδύνθηκε στο 33% πέρυσι, δήλωσε η Uber στην κατάθεση της IPO.

Απώλειες

Η Uber παρουσίασε 3,0 δισεκατομμύρια δολάρια σε λειτουργικές απώλειες το 2018, με έσοδα 11,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σημειώνοντας συνολικά λειτουργικές απώλειες τα τελευταία τρία χρόνια σε περισσότερα από 10 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την κατάθεση της IPO την Πέμπτη.

Οι επενδυτές είναι παραδοσιακά πρόθυμοι να κοιτούν πέρα από τις απώλειες στο παρελθόν σε μια IPO, ιδιαίτερα τόσο σημαντική, δήλωσε ο Barrett Daniels, ένα στέλεχος της Deloitte που συμβουλεύει τις εταιρείες που μπαίνουν στο χρηματιστήριο.

Η παγκόσμια εταιρία θα ξεκινήσει ένα road show σε δυνητικούς επενδυτές αυτό το μήνα και θα ξεκινήσει να διαπραγματεύεται στο χρηματιστήριο τον Μάιο, δήλωσαν πηγές με γνώση του θέματος στο Bloomberg.

Η προσφορά αναμένεται να είναι η μεγαλύτερη IPO των ΗΠΑ φέτος και μεταξύ των 10 μεγαλύτερων όλων των εποχών.