Ο στόλος των Airbus SE A380 της Deutsche Lufthansa θα παραμείνουν καθηλωμένα για τουλάχιστον δύο χρόνια και μπορεί να μην επιστρέψουν ποτέ στους αιθέρες, καθώς η ζήτηση για μακρινά δρομολόγια παραμένει μειωμένη, λόγω της πανδημίας.

Με την Lufthansa να αποσύρει ήδη τα μισά από τα 14 σούπερ τζάμπο που διαθέτει, τα εναπομείναντα αεροσκάφη θα …«εξοριστούν» στον δευτερεύοντα κόμβο της στο Μόναχο. Οι πτήσεις μπορεί να ξαναρχίσουν εκεί το 2022 με τον όρο ότι θα υπάρξει αρκετή ζήτηση για μακρινούς προορισμού, όπως η Νέα Υόρκη και το Σικάγο, ανέφερε ο Klaus Froese, που διαχειρίζεται την κεντρική βάση του αερομεταφορέα στη Φρανκφούρτη.

«Στη Φρανκφούρτη, οι πιθανότητες να ξαναβάλουμε σε υπηρεσία A380 είναι κοντά στο μηδέν. Αυτό μόνο είναι αποφασισμένο. Στο Μόναχο θα πρέπει να περιμένουμε. Είναι πολύ δύσκολο τη δεδομένη στιγμή να κάνουμε σχέδια», είπε.

Η πανδημία του Covid-19 επιτάχυνε τον «θάνατο» του A380 ως αεροσκάφους πρώτης γραμμής, με την Air France να το καταργεί από τα δρομολόγιά της και την Emirates, τον μεγαλύτερο αερομεταφορέα που εδρεύει στο Ντουμπάι, να επεξεργάζεται σχέδια για την απόσυρση 65 τέτοιων αεροσκαφών.

Η Lufthansa τα καθήλωσε τον Μάρτιο μαζί με τον υπόλοιπο στόλο της, ενώ έχει ανακοινώσει ότι 7 αεροσκάφη της αποσύρονται για πάντα.

Σύμφωνα με τον Froese, ενώ το τωρινό σχέδιο είναι να επιστρέψουν κάποια στιγμή τα υπόλοιπα A380, αυτό θα συμβεί μόνο αν κριθεί πραγματικά απαραίτητο και ότι το πάλαι ποτέ εμβληματικό μοντέλο έχει χάσει πλέον τη γοητεία του, κυρίως μετά την απόφαση της Airbus να σταματήσει το πρόγραμμα κατασκευής τους αφού σταμάτησαν οι παραγγελίες.

Το αεροδρόμιο του Μονάχου μπορεί να είναι μια πιο ταιριαστή επιλογή για το A380 καθώς τα κόστη για το τέρμιναλ είναι χαμηλότερα και λιγότερα.

Ο CEO, Carsten Spohr, έχει πει ότι ο στόλος της Lufthansa θα μειωθεί κατά περίπου 100 αεροσκάφη συνολικά.

Η Lufthansa έχει επίσης αποσύρει οριστικά δέκα A340 και πέντε 747-400s.