Για πρώτη φορά η Κίνα εκθρόνισε την Ελλάδα από τη θέση της μεγαλύτερης ναυτιλιακής δύναμης στον κόσμο με βάση την ολική χωριτικότητα των πλοίων της, έναν από τους δείκτες που εξετάζονται στην κατάρτηση των αντίστοιχων λιστών.

Όπως μεταδίσει το Bloomberg επικαλούμενο έρευνα της Clarkson Research Services οι εταιρείες της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας του κόσμου κατέχουν πλέον περισσότερα πλοία με βάση την ολική χωρητικότητα από οποιαδήποτε άλλη χώρα. Στην κορυψή της συγκεκριμένης κατάταξης βρίσκονταν η Ελλάδα από το 2013.

Σύμφωνα με το Bloomberg, η Κίνα βασίζεται σε πρώτες ύλες που εισάγονται από όλο τον κόσμο για να ικανοποιήσει την τεράστια ζήτηση για τα εμπορευματά της. Ταυτόχρονα είναι ένας σημαντικός εξαγωγέας τελικών προϊόντων, μεγάλο μέρος των οποίων μεταφέρονται σε όλο τον κόσμο με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Όπως αναφέρει η Clarkson στην έκθεσή της οι Κινέζοι πλοιοκτήτες καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις τόσο στην αγορά μεταφοράς χύδην εμπορευμάτων (τα πλοία κατηγορίας bulk) όσο και στις αγορές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containers).

Ωστόσο όπως συνεχίζει η έρευνα μπορεί η Κίνα να είναι πλέον ο μεγαλύτερος πλοιοκτήτης με βάση την ολική χωρητικότητα, συνεχίζει να υπολείπεται της Ελλάδας με βάση τη «χωρητικότητα εκτοπίσματος» (dead weight tonnage), ένας σημαντικότερος δείκτης για την αγορά, καθώς η πρώτη αντιπροσωπεύει τον εσωτερικό όγκο ενός πλοίου, ενώ η δεύτερη μετρά το βάρος των εμπορευμάτων που μπορούν να μεταφέρουν τα πλοία.

Διαβάστε ακόμη

Τι σημαίνει και τι φέρνει η μεγάλη κερδοφορία των τραπεζών (πίνακας)

Υπερκέρδη για τις εταιρείες τροφίμων: Τι δείχνουν τα οικονομικά τους αποτελέσματα – Πόσο αυξήθηκαν οι τιμές σε βασικά είδη (πίνακες)

Η Tesla μειώνει ξανά τις τιμές για τα οχήματά της και προκαλεί ανησυχία στις αγορές

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ