Μια συμμαχία μεταξύ της Netflix Inc., του HBO και τιτάνων της συνδρομητικής τηλεόρασης ενισχύει τις προσπάθειές της να αντιμετωπίσει την κοινή χρήση κωδικών πρόσβασης, συζητώντας νέα μέτρα προκειμένου να κλείσει ένα κενό που θα μπορούσε να κοστίσει στις εταιρείες δισεκατομμύρια δολάρια σε χαμένα έσοδα κάθε χρόνο.

Οι εταιρείες εξετάζουν μια σειρά από τακτικές για να σταματήσουν πολλούς χρήστες που δανείζονται τους κωδικούς από φίλους και συγγενείς για να έχουν πρόσβαση στις πλατφόρμες τους χωρίς να πληρώνουν. Τα πιθανά μέτρα περιλαμβάνουν την απαίτηση οι πελάτες να αλλάζουν περιοδικά τους κωδικούς πρόσβασής τους ή να στέλνουν κωδικούς με sms στους συνδρομητές που θα πρέπει να εισέλθουν για να παρακολουθήσουν τα προγράμματα, σύμφωνα με ανθρώπους που είναι εξοικειωμένοι με το θέμα.

Αν δεν λειτουργήσει καμία από αυτές τις τακτικές, οι χρήστες συνδρομητικής τηλεόρασης θα μπορούσαν κάποια στιγμή να υποχρεωθούν να συνδεθούν στους λογαριασμούς τους χρησιμοποιώντας τα δακτυλικά  αποτυπώματα τους.

“Νιώθω σαν να χτυπάω το κεφάλι μου στον τοίχο”, δήλωσε ο Tom Rutledge, ο διευθύνων σύμβουλος της Charter Communications Inc., κατά τη διάρκεια μιας τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές τον περασμένο μήνα. “Είναι πολύ εύκολο να πάρει κάποιος το προϊόν μας χωρίς να το πληρώσει”.

Ωστόσο, η λήψη πιο επιθετικών μέτρων ενέχει κινδύνους. Οι χρήστες που χρησιμοποιούν υπηρεσίες δωρεάν – ειδικά νεότεροι καταναλωτές – μπορεί να μην συμφωνήσουν ποτέ να εγγραφούν στις πλατφόρμες, ανεξάρτητα από το πόσα προβλήματα θα αντιμετωπίσουν. Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες θα μπορούσαν ως επί το πλείστον να αποξενώσουν πελάτες που πληρώνουν, οι οποίοι θα μπορούσαν να απογοητευτούν και να σταματήσουν να χρησιμοποιούν την εφαρμογή ή να ακυρώσουν τη συνδρομή τους.

“Αν ζητήσετε από οποιαδήποτε ομάδα νέων ανθρώπων να πληρώσουν ποτέ για Netflix ή υπηρεσίες βίντεο, η απάντηση είναι αναμφίβολα όχι”, δήλωσε ο Mike McCormack, αναλυτής της Guggenheim Securities.

Πριν από δύο χρόνια, μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα στην ψυχαγωγία και την τεχνολογία διαμόρφωσαν μια ομάδα που ονομάζεται Συμμαχία για τη Δημιουργικότητα και την Ψυχαγωγία, η οποία αφιερώθηκε στην καταπολέμησης της πειρατείας. Τον περασμένο μήνα, η ομάδα ανακοίνωσε ότι στρέφει την προσοχή της στην κοινή χρήση κωδικού πρόσβασης. Οι συμμετέχοντες περιλαμβάνουν τις Netflix, Amazon.com Inc., Walt Disney Co., Viacom Inc., HBO της AT & T Inc., Comcast Corp. και Charter.

Το Netflix επιτρέπει μόνο ένα προφίλ για τη βασική του συνδρομή και τέσσερα προφίλ για την ακριβότερη υπηρεσία του. Πριν από τρία χρόνια, ο Διευθύνων Σύμβουλος Reed Hastings δήλωσε ότι η κοινή χρήση κωδικού πρόσβασης είναι “κάτι με το οποίο πρέπει να μάθουμε να ζούμε, επειδή υπάρχει πολύ νόμιμη κοινή χρήση κωδικού πρόσβασης – όπως όταν το μοιράζεστε με το σύζυγό σας ή με τα παιδιά σας”.

Πρόσφατα, υπήρξαν ενδείξεις ότι η εταιρεία μπορεί να επανεξετάσει την ανοχή της. Σε  τηλεδιάσκεψη με τους επενδυτές τον περασμένο μήνα, ο επικεφαλής προϊόντων προϊόντων της Netflix, Greg Peters, δήλωσε ότι “εξετάζει την κατάσταση” και αναζητά “φιλικούς προς τον καταναλωτή τρόπους να ωθήσει τα συγκεκριμένα όρια”.