Η ναυτιλιακή βιομηχανία σχεδόν πάντοτε πιέζεται, όταν η κινεζική ζήτηση κινείται σε απογοητευτικά επίπεδα, αλλά το ξέσπασμα του κορωνοϊού έχει κάνει μεγαλύτερη ζημιά από την απλή μείωση των φορτίων που πρέπει να μεταφερθούν. Αποτρέπει επίσης πολλούς ιδιοκτήτες να κάνουν τα πλοία τους βιώσιμα από εμπορικής απόψεως.

Η τεράστια μεταφορική εταιρεία Capesize που μεταφέρει σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα στην Κίνα, κερδίζει τώρα μόλις 2.660 δολάρια ημερησίως, σύμφωνα με το Χρηματιστήριο Ναύλων στο Λονδίνο. Αυτό δεν είναι παρά ένα μέρος, μόνο, από όσα χρειάζονται ακόμη και να πληρώσουν το πλήρωμά τους και 93% κάτω από την κορυφή των κερδών που καταγράφηκε μέσα στο 2019. Οι ναύλοι στα σούπερ τάνκερς, που μεταφέρουν 2 εκατομμύρια βαρέλια φορτίου ακατέργαστου πετρελαίου, έχουν κατρακυλήσει περίπου κατά 95% από το πιο υψηλό σημείο τους, πέρυσι.

Αυτό είναι ήδη σε μεγάλο βαθμό δυσάρεστο, αλλά για ένα μεγάλο μέρος της ναυτιλιακής βιομηχανίας ο ιός επιφέρει επιπρόσθετα δεινά: πολλοί ιδιοκτήτες πρέπει επειγόντως να έχουν τα πλοία τους εξοπλισμένα με εξοπλισμό καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers, «πλυντρίδες») στα ναυπηγεία της Κίνας. Ο εξοπλισμός αυτός επιτρέπει στα μεταφορικά πλοία να διατηρούν νόμιμα υδρογονάνθρακες (που παράγουν διοξείδιο του άνθρακα), που θα τους γλίτωναν εκατομμύρια δολάρια ετησίως. Ο κορωνοϊός εμποδίζει τέτοιες εγκαταστάσεις, σύμφωνα με την DHT Tanker Holdings Ltd., η οποία κατέχει τέτοια πλοία.

Από την 1η Ιανουαρίου, τα πλοία έπρεπε να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του θείου. Όπως συνέβη, τα επίπεδα στο κόστος των καυσίμων που είχαν διαμορφωθεί πέρυσι για τα πλοία, κατέρρευσαν επειδή τα καύσιμα περιείχαν σε υψηλή ποσότητα αυτόν τον ρύπο. Η νέα σύνθεση των καυσίμων ανέβασε την τιμή τους. Κάποιοι ιδιοκτήτες έκαναν μια μεγάλη εμπορική κίνηση, προσαρμόζοντας τους καθαριστές πριν από τους νέους κανόνες, με αποτέλεσμα τώρα να τους επιτρέπεται να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το φθηνότερο παλιό καύσιμο.

Τα σούπερ τάνκερς που διαθέτουν πλυντρίδες, κερδίζουν περίπου 15.000 δολάρια ημερησίως περισσότερο από εκείνους που δεν τις έχουν, σύμφωνα με τον Ράντι Γκίβανς, πρώτο αντιπρόεδρο κι αρμόδιο για την έρευνα σε μετοχές της Jefferies LLC, εταιρείας με έδρα το Χιούστον. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τον τελευταίο ένα χρόνο τα πλοία στα οποία έχουν τοποθετηθεί πλυντρίδες θα κερδίσουν περίπου 5 εκατομμύρια δολάρια περισσότερα από τα ανταγωνιστικά τους. Υπάρχει παρόμοια εικόνα και σε ναύλους άλλων εμπορευματικών μεταφορών.