Η αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας, συμπεριλαμβανομένης της Volkswagen AG και της προμηθευτικής Continental AG, θα κερδίσουν τόσο στο κομμάτι της αγοράς όσο και στις τιμές των μετοχών, εάν τα επισφαλή οικονομικά της Tesla την οδηγήσουν, σύμφωνα με τους αναλυτές της Sanford C. Bernstein & Co.

Η αρχική επιτυχία της Tesla με το Μοντέλο S, την οποία ένας αντίπαλος της αυτοκινητοβιομηχανίας αποκάλεσε «βαθιά εντυπωσιακή», είχε δείξει ότι τα νέα συστήματα μπαταρίας θα μπορούσαν σύντομα να ξεπεράσουν τους συμβατικούς κινητήρες και αυτό είχε πλήξει τις μετοχές των καθιερωμένων κατασκευαστών πρωτότυπου εξοπλισμού, σύμφωνα με μια έκθεση του αναλυτή Max Warburton.

Ωστόσο, η εταιρεία με έδρα την Καλιφόρνια, φαίνεται τώρα να είναι “διαρθρωτικά ασύμφορη”, με υψηλό πάγιο κόστος, πολύ μικρότερη αγορά για τα μοντέλα της από την αναμενόμενη και τεχνολογία που δεν είναι πλέον μοναδική, σύμφωνα με τον Warburton. Κι αυτό συγκρινόμενο με τη Mercedes-Benz της Daimler AG και την BMW AG, οι οποίες είναι συνεπείς κερδοφόρες και σύντομα θα διευρύνουν τα ηλεκτρικά μοντέλα τους.

“Μια οικονομική κατάρρευση της Tesla θα φέρει μια αλλαγή στις απόψεις των επενδυτών” για τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, θα “πλήξει την αξιοπιστία άλλων νεοεισερχομένων” και θα αποδυναμώσει την πίεση των ρυθμιστικών αρχών για να επιταχυνθεί η υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τον κλάδο, δήλωσε ο Warburton. “Όλα αυτά θα είναι θετικά για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, ιδιαίτερα για τις γερμανικές ελίτ”, ενώ επίσης θα βοηθήσουν κατασκευαστές ανταλλακτικών όπως η Continental και τον κύριο επενδυτή της, Schaeffler AG, που εξακολουθούν να έχουν παράγουν παραδοσιακούς κινητήρες.

Τα σχόλια του Warburton είναι τα τελευταία σε μια συζήτηση μεταξύ των παρατηρητών του κλάδου σχετικά με το μέλλον της Tesla. Η τιμή της μετοχής υποχώρησε τις τελευταίες εβδομάδες, κλείνοντας σε χαμηλό δυόμιση ετών την Παρασκευή, εν μέσω αυξανόμενων αμφιβολιών σχετικά με τη ζήτηση των οχημάτων της από τους καταναλωτές και την ικανότητα της εταιρείας να διαχειριστεί το χρέος της.

Πριν από δύο εβδομάδες, ο αναλυτής Morgan Stanley Adam Jonas χαρακτήρισε την Tesla μια “ιστορία αναδιάρθρωσης”, εκτιμώντας ότι η τιμή της μετοχής θα πέφτει ενδεχομένως στα 10 δολάρια στο χειρότερο σενάριο, ενώ εκτίμησε ότι πιθανότατα θα χάσει τους στόχους παράδοσης.