Η UBS Group AG σχεδιάζει να προσφέρει μικρότερου εύρους υπηρεσίες σε μια ευρύτερη ομάδα πλούσιων πελατών, σε συνεργασία με την Credit Suisse Group AG, προκειμένου να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο απευθύνεται στις χαμηλότερες τάξεις των πλουσίων.

Από τις αρχές του επόμενου έτους, οι πελάτες στην Ελβετία που έχουν περιουσιακά στοιχεία μεταξύ 500.000 και 5 εκατομμυρίων δολαρίων θα υπαχθούν σε ένα νέο μοντέλο κάλυψης που χρησιμοποιεί περισσότερη τεχνολογία και λιγότερες ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις, όπως αποκάλυψε σε ένα της εσωτερικό σημείωμα προς τους υπαλλήλους της τράπεζας η Κριστίν Νοβάκοβιτς, επικεφαλής του τμήματος διαχείρισης πλούτου στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Προηγουμένως, οι πελάτες έπρεπε να έχουν στην UBS Group AG περισσότερα από 2 εκατομμύρια δολάρια, ώστε να ενταχθούν στην ειδική κατηγορία που τους διατίθενται προσωπικοί σύμβουλοι.

Οι πελάτες με έως και 5 εκατομμύρια δολάρια είναι “μία από τις πιο σημαντικές ομάδες πελατών μας”, ανέφερε η Νοβάκοβιτς στο υπόμνημα, το οποίο περιήλθε σε γνώση του Bloomberg. «Τα δεδομένα και οι έρευνες πελατών δείχνουν ότι πάνω από το όριο των 5 εκατομμυρίων δολαρίων, οι ανάγκες των πελατών αρχίζουν να αλλάζουν».

Η κίνηση υπογραμμίζει την αυξανόμενη εστίαση της προσοχής των διαχειριστών περιουσιακών στοιχείων σε μια ομάδα πλουσίων, αλλά όχι εξαιρετικά πλουσίων, προκειμένου να ενισχυθεί η κερδοφορία τους. Ο ανταγωνιστής της, η Cross Suisse, η δεύτερη μεγαλύτερη ιδιωτική τράπεζα στην Ελβετία μετά την UBS, δημιουργεί μια ειδική μονάδα για τους λιγότερο πλούσιους, δηλαδή βάζει ένα στοίχημα ότι αυτή η πρωτοβουλία μπορεί να είναι πιο κερδοφόρα για την τράπεζα από τις υπηρεσίες που παρέχει στους δισεκατομμυριούχους πελάτες της.

Αυτή η ομάδα πελατών αποτελεί έναν πρωταρχικό στόχο για αυτοματοποίηση και περικοπές κόστους, καθώς τα περιθώρια στη διαχείριση του πλούτου υπάρχει κίνδυνος να μειωθούν, λόγω του ανταγωνισμού. Ενώ οι ανώτερες τάξεις των πλουσίων συχνά απαιτούν ειδικές υπηρεσίες -για παράδειγμα επειδή κατέχουν εταιρίες ή δουλεύουν με δικά τους οικογενειακά γραφεία- οι λιγότερο πλούσιοι συνήθως απαιτούν λιγότερο σύνθετα προϊόντα.