Pressing από την Space Χ στο Κογκρέσο των ΗΠΑ για την πολυετή παράταση της απαγόρευσης επιβολής κανονισμών ασφαλείας στις εμπορικές επανδρωμένες διαστημικές πτήσεις.

Στέλεχος της εταιρείας πυραύλων του Έλον Μασκ που έχει προγραμματιστεί να καταθέσει σε ακρόαση υποεπιτροπής της Γερουσίας σχεδιάζει να υποστηρίξει ότι η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ήδη δυσκολεύεται να συμβαδίσει με την ταχέως μεταβαλλόμενη βιομηχανία εκτόξευσης πυραύλων.

«Θέλουμε να συνεχίσουμε να κινούμαστε με όσο το δυνατόν ταχύτερους ρυθμούς μπορούμε», δήλωσε τη Δευτέρα ο William Gerstenmaier, αντιπρόεδρος κατασκευής και αξιοπιστίας πτήσεων της SpaceX, σε συνέντευξή του στο Bloomberg News. «Και δεν θέλουμε να καθυστερούμε εκεί που δεν χρειάζεται να καθυστερούμε».

Ακόμη και στο πλαίσιο της παραδοσιακής ρυθμιστικής εντολής της, η FAA χρειάζεται περισσότερο προσωπικό για να εκτελέσει τα εποπτικά της καθήκοντα, δήλωσε ο Gerstenmaier.

«Μας έχουν υποστηρίξει, αλλά πιστεύουμε ότι απλά θάβονται και βλέπουμε ότι θα είναι όλο και πιο απασχολημένοι στο μέλλον», είπε.

Η FAA δεν ανταποκρίθηκε αμέσως σε αίτημα σχολιασμού.

Από το 2004, υπάρχει ένα μορατόριουμ στην FAA για τον καθορισμό κανόνων ασφαλείας για τα διαστημόπλοια που μεταφέρουν ανθρώπους στο διάστημα και από το διάστημα. Οι άνθρωποι που πετούν στο διάστημα με εμπορικά οχήματα το κάνουν με βάση ένα πλαίσιο «ενημερωμένης συναίνεσης», όπου πρέπει να αναγνωρίσουν ότι το διαστημόπλοιο στο οποίο θα ταξιδέψουν δεν έχει πιστοποιηθεί από την κυβέρνηση, σύμφωνα με όσα μεταδίδει το Bloomberg.

Όσοι υποστηρίζουν την απαγόρευση λένε ότι η εμπορική διαστημική βιομηχανία βρίσκεται ακόμη σε «περίοδο εκμάθησης» και ότι οι πρόωρες ρυθμίσεις θα μπορούσαν να καταπνίξουν την καινοτομία.

Το σχεδόν 20ετές μορατόριουμ επρόκειτο να λήξει την 1η Οκτωβρίου. Ωστόσο, το Κογκρέσο παρέτεινε την απαγόρευση κατά τρεις μήνες έως την 1η Ιανουαρίου σε ένα προσωρινό μέτρο για τη χρηματοδότηση της ομοσπονδιακής κυβέρνησης. Δεν είναι σαφές αν θα υπάρξει άλλη παράταση.

Το θέμα θα συζητηθεί κατά τη διάρκεια ακρόασης της υποεπιτροπής της Γερουσίας για το διάστημα και την επιστήμη την Τετάρτη. Εκπρόσωποι της Blue Origin του Jeff Bezos και της Virgin Galactic του Richard Branson θα συμμετάσχουν μαζί με τον Gerstenmaier ως μάρτυρες.

Κανονισμοί

Η SpaceX σχεδιάζει επίσης να υποβάλει συστάσεις την Τετάρτη για το πώς θα επιταχυνθεί το έργο της FAA.

Η SpaceX επικαλέστηκε τον τρόπο με τον οποίο έπρεπε να περιμένει από την FAA να ολοκληρώσει την έρευνα για το ατύχημα από την πρώτη δοκιμαστική εκτόξευση του Starship πριν η εταιρεία μπορέσει να υποβάλει εκ νέου αίτηση για άδεια εκ νέου εκτόξευσης του οχήματος. Η SpaceX θεώρησε ότι αυτά τα πράγματα θα έπρεπε να είχαν γίνει παράλληλα και ήταν ενδεικτικά της αναποτελεσματικότητας της FAA.

Η εταιρεία επικρίνει τους κανόνες και τους κανονισμούς που περιβάλλουν τη διαδικασία αδειοδότησης για εκτοξεύσεις πυραύλων και διαστημικών σκαφών που επανέρχονται στην ατμόσφαιρα της Γης, αυτό που είναι γνωστό ως μέρος 450 της διαδικασίας αδειοδότησης της FAA. Το μέρος 450 δημιουργήθηκε για να εξορθολογιστεί η αδειοδότηση πυραύλων με τη δημιουργία απαιτήσεων βάσει επιδόσεων.

Η SpaceX υποστηρίζει ότι η FAA δυσκολεύεται να εφαρμόσει αποτελεσματικά τους εν λόγω κανονισμούς, δεδομένου ότι οι εταιρείες έχουν διαφορετικές μεθόδους για την απόδειξη παρόμοιων απαιτήσεων.

«Νομίζω ότι μέρος του προβλήματος του 450 ήταν ότι μπορεί να είχαμε μεταβεί στους κανονισμούς πολύ γρήγορα», δήλωσε ο Gerstenmaier. «Είχαν καλό σκοπό και καλή πρόθεση, υποτίθεται ότι θα εξορθολογίσουν τα πράγματα, αλλά στη συνέχεια ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες και στην πραγματικότητα μας επιβράδυνε».

Τον Ιούλιο, η FAA ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να δημιουργήσει μια επιτροπή θέσπισης κανόνων για να καθορίσει πιθανά νέα πρότυπα ασφαλείας που θα μπορούσαν να τεθούν σε εφαρμογή όταν λήξει το μορατόριουμ. Η επιτροπή θέσπισης κανόνων σχεδιάζει να συγκεντρώσει συστάσεις για το ποια θα πρέπει να είναι αυτά τα πρότυπα από μέλη της διαστημικής βιομηχανίας.

Τελικά, η SpaceX πιστεύει ότι αυτή είναι η σωστή προσέγγιση, δήλωσε ο Gerstenmaier. Ωστόσο, η εταιρεία θα προτιμούσε να παρατείνει το μορατόριουμ ενώ οι πιθανοί κανονισμοί συζητούνται στην FAA, υποστηρίζοντας ότι το πλαίσιο της συναίνεσης μετά από ενημέρωση δίνει στην υπηρεσία τη δυνατότητα να παρέμβει και να εκδώσει πρότυπα ασφαλείας εάν συμβεί ένα σοβαρό ατύχημα με ανθρώπους στο σκάφος.

«Έχουν τεράστια εξουσία στον σημερινό κόσμο, παρόλο που είναι ακόμη μια περίοδος εκμάθησης», δήλωσε ο Gerstenmaier.

Διαβάστε ακόμη

Πόλεμος στο Ισραήλ: Πώς θα επηρεάσει την ναυτιλία – Τι εκτιμούν οι Έλληνες εφοπλιστές (pics)

Στρατηγική επένδυση της KKR στην ελληνικών συμφερόντων Catalio Capital Management

Σκυλακάκης: Νέο μοντέλο στα τιμολόγια ρεύματος – Οι καταναλωτές θα διαλέγουν όποιο θέλουν

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ