Την ώρα που η αμερικανική αγορά «στενεύει» για την Toyota, η γερμανική VW δρέπει τους καρπούς της κινεζικής ανάπτυξης. Τι σημαίνει αυτό; Ότι η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία έχασε μετά από 4 χρόνια, τα πρωτεία στις παγκόσμιες πωλήσεις και ότι τη θέση της πήρε ο γερμανικός κολοσσός Volkswagen.

Οι παγκόσμιες πωλήσεις της Toyota, συμπεριλαμβανομένων των μονάδων της, Hino Motors και Daihatsu Motor, αυξήθηκαν κατά 0,2% οχήματα το 2016, έναντι 3,8% αύξησης για τη VW που πούλησε 10,3 εκατ.

Σε κάθε περίπτωση, η ιαπωνική εταρεία συνεχίζει να υπερέχει από άποψη κερδών, τα οποία ήταν υπερδιπλάσια της Volkswagen το εξάμηνο μέχρι και τον Σεπτέμβριο, ωστόσο καμιά εταιρεία εκ των δύο δεν έχει ακόμα ανακοινώσει κέρδη για το τρίμηνο που ολοκληρώθηκε στις 31 Δεκεμβρίου.

Οι πωλήσεις της Toyota μειώθηκαν κυρίως λόγω της αλλαγής δυναμικής στις δυο μεγαλύτερες αγορές της αυτοκινητοβιομηχανίας: της αμερικανικής και της κινεζικής. Ενώ η Toyota χτυπήθηκε από επιβράδυνση των πωλήσεων στις ΗΠΑ, η VW επωφελήθηκε από την ανάπτυξή της στην Κίνα και τη μείωση φόρων στη χώρα που έχει ως αποτέλεσμα την ενίσχυση της καταναλωτικής ζήτησης από το 2015.

Αφενός η Toyota, πρέπει να υπολογίσει τις πιθανές εντάσεις, αφού ο Τραμπ πιέζει τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες να κατασκευάζουν περισσότερα αυτοκίνητα και φορτηγά στις ΗΠΑ, αφετέρου η VW βρίσκεται αντιμέτωπη με τον περιορισμό της ζήτησης στην Κίνα καθώς η μείωση της φορολογίας πρόκειται να εκπνεύσει.

«Ο Τραμπ αποτελεί μεγαλύτερη απειλή για την Toyota απ’ ό,τι για τη Volkswagen γιατί η γερμανική εταιρεία έχει μικρή έκθεση στην αμερικανική αγορά», αναφέρει ο Ken Miyao, αναλυτής της εταιρείας έρευνας της αγοράς,, Carnorama. «Η Toyota επένδυσε στην κατασκευή εργοστασίου στο Μεξικό και θα έχει μικρό περιθώριο να τα “βρει” με τον Τραμπ».