Οι αεροπορικές αντιμετωπίζουν προβλήματα από την αρχή της πανδημίας. Τώρα πια, η «τέλεια καταιγίδα» της ενεργειακής κρίσης, της έλλειψης εργατικού δυναμικού και των απεργιών αναγκάζει τις αεροπορικές στη δημιουργία πλάνων για την αντιμετώπιση της καλοκαιρινής χαοτικής κίνησης στα αεροδρόμια.

Οι αμερικανικές αεροπορικές προχώρησαν σε απολύσεις 90.000 εργαζομένων το 2020, ενώ στην Ευρώπη οι easyJet και η Airbus προχώρησαν σε παράλληλες κινήσεις.

Οι κινήσεις των αεροπορικών

Ο αριθμός των επιβατών έχει ανακάμψει από τότε, αλλά οι προαναφερθέντες τρόποι μείωσης του λειτουργικού κόστους των εταιρειών έχουν προκαλέσει εξαιρετικές ελλείψεις.

Η British Airways, για παράδειγμα, ακύρωσε τις κοντινές πτήσεις της από το αεροδρόμιο Heathrow την περασμένη Τρίτη, μετά από την έκκληση του αεροδρομίου για μείωση των επιβατών.

Η ολλανδική KLM πρόκειται να μειώσει τη διαθεσιμότητα των εισιτηρίων από το Άμστερνταμ τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, μετά την επιβολή πλαφόν επιβατών από τη διοίκηση του αεροδρομίου Schiphol. Η αεροπορική εταιρεία τονίζει πως «δεν αναμένουμε πως θα χρειαστεί να προχωρήσουμε σε ακυρώσεις πτήσεων, αλλά θα υπάρχει περιορισμένη διαθεσιμότητα θέσεων για επιβάτες στην ολλανδική αγορά».

Η αυστραλιανή Qantas, από την πλευρά της, δεν έχει ακυρώσει πτήσεις αλλά έχει θέσει πλαφόν στις διαθέσιμες θέσεις των πτήσεων από και προς το Λονδίνο μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου

H γερμανική Lufthansa άλλαξε το πρόγραμμα πτήσεών της στις αρχές του καλοκαιριού και ακύρωσε 3.000 πτήσεις από τη Φρανκφούρτη και το Μόναχο. Οι αλλαγές αυτές οφείλονταν «στην αντιστάθμιση των πιέσεων που δέχεται ο τομέας μας και στη βελτίωση της σταθερότητας του προγράμματός μας», σύμφωνα με την εταιρεία.

Επιπροσθέτως, η Lufthansa αναγκάστηκε να ακυρώσει πάνω από 1.000 πτήσεις λόγω πρόσφατης απεργίας των πληρωμάτων εδάφους τον Ιούλιο, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει εφαρμόσει πλαφόν στη διαθεσιμότητα των επιβατών.

Σε παρόμοιες αλλαγές του προγράμματος πτήσεών της προχώρησε και η easyJet μετά από την ανακοίνωση επιβολής πλαφόν επιβατών των αεροδρομίων Schiphol και Gatwick. Από τότε «το πρόγραμμά μας έχει σταθεροποιηθεί και έχει επιστρέψει σε επίπεδα του 2019», σύμφωνα με την εταιρεία.

Η American Airlines ανακοίνωσε πως προχώρησε σε «ακυρώσεις πτήσεων της τελευταίας στιγμής λόγω του ορίου που εφάρμοσε το Ηeathrow», αλλά δεν ανέφερε επιπλέον κινήσεις, σύμφωνα με το CNBC.

H Swiss International ανακοίνωσε πως προχώρησε σε ακυρώσεις ορισμένων πτήσεών της μεταξύ Ιουλίου και Οκτωβρίου. Η αεροπορική τόνισε πως «οι αλλαγές ήταν αναγκαίες για την συμμόρφωση με τους νέους κανονισμούς των αεροδρομίων της Ευρώπης και τις ελλείψεις προσωπικού εδάφους και πτήσεων».

H Εmirates δεν έχει αλλάξει τις πτήσεις της ή τη διαθεσιμότητα των θέσεών της, ενώ αρνήθηκε να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς του Heathrow τον Ιούλιο.

Κανονικά φαίνεται πως συνεχίζονται και οι πτήσεις της Austrian Airlines.

H ιρλανδική Ryanair ανακοίνωσε πως «δεν έχουμε σχέδια για επιβολή πλαφόν στους επιβάτες μας. H χωρητικότητά μας βρίσκεται στο 115% των προ-πανδημικών στοιχείων μας». Παρ’ όλα αυτά η ανάκαμψη, σύμφωνα με τον CEO Michael O’Leary «παραμένει εύθραυστη».

Διαβάστε επίσης:

Οι γόνοι που μπαίνουν στην εστίαση, το Μεγανήσι που «πωλείται» ως Μύκονος, το ενδιαφέρον Μυστακίδη για ακίνητα και οι εξαιρέσεις του νέου Αναπτυξιακού

Euroxx: Γιατί οι ελληνικές τράπεζες παραμένουν ένα ελκυστικό επενδυτικό story

Αυτός είναι ο «τσάρος» της οικονομικής αντεπίθεσης του Πούτιν