Για τις περισσότερες επιχειρήσεις, η φετινή χρονιά ήταν καταστροφική και η επόμενη θα αφιερωθεί στην επούλωση των πληγών που άφησε η πανδημία. Υπάρχουν, όμως και μερικές εξαιρέσεις. Ολόκληρη η βιομηχανία του streaming ήταν ένας από τους μεγάλους νικητές του 2020, καθώς ο κόσμος δεν είχε πολλά καλύτερα πράγματα να κάνει όντας κλεισμένος στο σπίτι του. Έτσι, το Netflix, έχοντας δει μεγάλη αύξηση στα έσοδά του, σχεδιάζει να επεκταθεί ακόμη περισσότερο. Βέβαια, δεν έχουν μείνει και πολλές περιοχές, αλλά όπως συμβαίνει και με αρκετές άλλες βιομηχανίες, έτσι και στην περίπτωση του streaming, η Αφρική είναι ένα περιβάλλον με μεγάλες προοπτικές για εξέλιξη.

Τo Netflix λειτουργεί στην Αφρική εδώ και τέσσερα χρόνια, μα η παρουσία του στην ήπειρο σε καμία περίπτωση δεν συγκρίνεται με τα επίπεδα της Ευρώπης ή της Βόρειας Αμερικής. Οι συνδρομητές του παρουσίασαν ανάλογη αύξηση και στην Αφρική κατά την διάρκεια του πρώτου lockdown, αλλά σε πολύ μικρότερη κλίμακα. Το θέμα είναι κυρίως πρακτικό. Με εξαίρεση τις αγορές της Νότιας Αφρικής και της Νιγηρίας, το Netflix θα χρειαστεί να ξεπεράσει αρκετά εμπόδια για να εδραιώσει την παρουσία του στην περιοχή.

Σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα, το 85% των κατοίκων της ηπείρου βγάζουν λιγότερα από 5,5 δολάρια την ημέρα, κάνοντας ακόμη και τη μειωμένη τιμή που προσφέρει η υπηρεσία να φαντάζει υπερβολικά ακριβή. Μα ακόμη και αν κάποιος είναι διατιθέμενος να αγοράσει την συνδρομή, ίσως να δυσκολευτεί να καταβάλει το ποσό, γιατί η χρήση των πιστωτικών και χρεωστικών καρτών είναι πολύ λιγότερο διαδεδομένη. Προφανώς, οι υψηλόβαθμοι του Netflix γνωρίζουν πολύ καλά τις δυσκολίες και ως τώρα, φαίνονται να είναι έτοιμοι να επενδύσουν χρόνο και χρήματα για να ξεπεράσουν τα υπάρχοντα εμπόδια. Ήδη, έχουν κλείσει συμφωνίες με δύο εταιρείες τηλεπικοινωνιών, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να πληρώνουν την συνδρομή τους στο Netflix ως μέρος του λογαριασμού τηλεφώνου τους.

Στο δημιουργικό κομμάτι, προς μεγάλη ευχαρίστηση των αφρικανών καλλιτεχνών, η ομάδα τoυ Netflix έχει αρχίσει να χρηματοδοτεί τις πρώτες της αφρικανικές παραγωγές. Φυσικά, με αυτή την κίνηση το Netflix προσπαθεί να δώσει έναν ακόμη λόγο στο αφρικανικό κοινό να επιλέξει την υπηρεσία του. Όμως, παράλληλα, είναι και μία μοναδική ευκαιρία για εκατοντάδες δημιουργούς, που για πρώτη φορά έχουν στην διάθεση τους παραπάνω από αρκετούς πόρους, αλλά και την ευκαιρία να μοιραστούν το έργο τους με τον υπόλοιπο κόσμο.

Οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές του Netflix, το Disney+ και το Amazon Prime, δεν αποτελούν απειλή στον αφρικανικό χώρο, μιας και ακόμη εστιάζουν στην αμερικανική αγορά. Ωστόσο, ανταγωνισμός υπάρχει, κυρίως από το νοτιοαφρικανικό MultiChoice group. Το MultiChoice και οι διάφορες υπηρεσίες του δραστηριοποιούνται σε 50 διαφορετικές αφρικανικές χώρες, προσφέροντας δεκάδες αθλητικά και ενημερωτικά κανάλια. Πέρα από τους αθλητικούς σταθμούς, που είναι εξαιρετικά δημοφιλείς, το νοτιοαφρικανικό δίκτυο διαθέτει και επίγνωση της αγοράς. Για να επεκταθεί, το Netflix θα πρέπει να αλλάξει το μοντέλο του στην Αφρική, καθώς οι ταχύτητες του ίντερνετ και οι υψηλές τιμές των δεδομένων συχνά απλώς δεν επιτρέπουν το streaming σειρών και ταινιών. Πρόσφατα, η εταιρεία από την Καλιφόρνια άρχισε για πρώτη φορά να προσφέρει, σε μειωμένη τιμή, μία συνδρομή αποκλειστικά για χρήση μέσω κινητού τηλεφώνου, ακλουθώντας το παράδειγμα του Showmax, της υπηρεσίας streaming του MultiChoice.

Βέβαια, ακόμη και αν χρειαστούν χρόνια μέχρι το Netflix να βρει τη χρυσή τομή στην τιμή και να μάθει την αφρικανική αγορά, πολύ δύσκολα θα βρει στον δρόμο του κάποιο άξιο ανταγωνιστή. Γιατί όσες δυσκολίες και να παρουσιάζει η εξάπλωση στην Αφρική, αν ο κόσμος ανταποκριθεί, τότε θα είναι μία περίφημη επένδυση. Με τον εξαιρετικά νέο και συνεχώς αυξανόμενο πληθυσμό της Αφρικής, το Netflix μπορεί να προσθέσει εκατοντάδες εκατομμύρια νέους συνδρομητές στο σχετικά σύντομο μέλλον.

Διαβάστε περισσότερα

Πλατφόρμα ανταλλαγής κρυπτονομισμάτων «παγώνει» τις αναλήψεις μετά από επίθεση χάκερ

Η J.P. Morgan προειδοποιεί: Το 2021 είναι χρονιά μεγάλων αποδόσεων

Το μεγάλο στοίχημα της ελληνικής ναυτιλίας η προσέλκυση 50.000 νέων στο ναυτικό επάγγελμα