Ψευδείς καταθέσεις ενδέχεται να έδωσαν στελέχη της Amazon, συμπεριλαμβανόμενου και του ιδρυτή της Jeff Bezos, σε επιτροπή του Κογκρέσου των ΗΠΑ, σύμφωνα με τις αρχές της χώρας.

Μέλη της υποεπιτροπής Ανταγωνισμού υπογράμμισαν πως μελετάται η πιθανότητα έναρξης νομικών ερευνών όσον αφορά τις ενδεχομένως παραπλανητικές δηλώσεις των στελεχών της εταιρείας, μετά από ρεπορτάζ του Reuters το οποίο ισχυρίζεται πως η Amazon αντέγραψε πλειάδα προϊόντων και δημοσίευσε ψευδή δεδομένα για τις πωλήσεις της στην Ινδία.

Η Amazon, από την πλευρά της, αρνείται τις καταγγελίες: «Η Amazon και τα στελέχη της δεν παραπλάνησαν την επιτροπή, ενώ έχουμε προσπαθήσει πολλάκις να διορθώσουμε τα ψευδή στοιχεία των δημοσιευμάτων αυτών».

Οι έρευνες

Από το 2019 το αμερικανικό Κογκρέσο διερευνά τον ανταγωνισμό στις ψηφιακές αγορές, τη χρήση καταναλωτικών δεδομένων από την Amazon και την αθέμιτη προώθηση των δικών της προϊόντων. 

Κατά τη διάρκεια ένορκης κατάθεσης ενώπιον της υποεπιτροπής πέρυσι, ο Bezos υπογράμμισε πως απαγορεύεται η χρήση προσωπικών δεδομένων καταναλωτών για την προώθηση των προϊόντων της Amazon. Κατά τη διάρκεια δευτερεύουσας κατάθεσης, ο Nate Sutton, αναπληρωτής γενικός σύμβουλος της Amazon, ανέφερε πως η εταιρεία δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ τα δεδομένα αυτά για τη χειραγώγηση των καταναλωτικών επιλογών.

Παρ’ όλα αυτά, το ρεπορτάζ του Reuters το οποίο βασίζεται σε διαρροή χιλιάδων εσωτερικών εγγράφων της εταιρείας, αντιπαραθέτει τα δικά του εγχειρήματα, υποστηρίζοντας πως -τουλάχιστον στην Ινδία- η Amazon είχε «πειράξει» τον αλγόριθμο έτσι ώστε να προωθεί τα δικά της προϊόντα, εν γνώσει τουλάχιστον δύο μεγαλοστελεχών της εταιρείας.

Παρόμοια ρεπορτάζ έχουν δημοσιευθεί και στα πρακτορεία Markup, Wall Street Journal και Capitol Forum. Ο νυν CEO της Amazon, Andy Jassy, έχει προθεσμία μέχρι την 1η Νοεμβρίου για την παροχή αποδεικτικών στοιχείων που καταρρίπτουν τις κατηγορίες. 

«Αναπόδεικτοι ισχυρισμοί»

Σε πρόσφατη δήλωση εκπροσώπου της εταιρείας, οι ισχυρισμοί των MME χαρακτηρίζονται ως «ψευδείς και αναπόδεικτοι» ενώ τονίζεται πως «η εσωτερική πολιτική της εταιρείας απαγορεύει τη χρήση των δεδομένων πωλητών και αγοραστών για την ανάπτυξη και παραγωγή προϊόντων υπό το brand της Amazon».

Οι τεχνολογικοί κολοσσοί όπως Amazon, Facebook και Αlphabet βρίσκονται υπό το «μικροσκόπιο» των αρχών τόσο στις ΗΠΑ, όσο και στην Ευρώπη και ορισμένες ασιατικές χώρες, αφού εγείρονται ανησυχίες για την επιρροή που έχουν στο ευρύ καταναλωτικό κοινό και την κοινωνική συνοχή αυτή καθεαυτή. Πρόσφατο παράδειγμα της παγκόσμιας προσπάθειας αυτής αποτελεί έκκληση ενός τεράστιου εμπορικού συνδέσμου της Ινδίας προς των πρωθυπουργό της χώρας Narendra Modi για προστασία των εγχώριων καταστημάτων από την άκρατη εξάπλωση της Amazon.

Διαβάστε ακόμα:

Λύση στα ναυπηγεία της Ελευσίνας με την είσοδο της ιταλικής Fincantieri

Η επικίνδυνη ελληνική παραφωνία σταματά: Δίπλωμα αφού μάθουμε να οδηγούμε και όχι πριν

Το «μεγάλο κανόνι» χτύπησε σε Σύρο και Πειραιά – Έρχονται Μύκονος, Αττική και Θεσσαλονίκη