Σφοδρές αναταράξεις στη Γερμανία από την αποκάλυψη του γερμανικού περιοδικού Der Spiegel ότι μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες ρύθμιζαν σε μυστικές συναντήσεις τεχνικά ζητήματα, κόστη και προμήθειες.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα που τιτλοφορείται «Το μυστικό καρτέλ των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών», τo καρτέλ λειτουργούσε από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 και σε αυτό  συμμετείχαν κολοσσοί, όπως η Volkswagen, η Audi, η BMW, η  Porsche και η Daimler.

Οι συνεννοήσεις μεταξύ των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών αφορούσαν και ζητήματα εκπομπής ρύπων, δημιουργώντας έτσι τη βάση για το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων.

Σύμφωνα με το Spiegel, που επικαλείται επιστολή προς την Αρχή Ανταγωνισμού, περίπου 200 υπάλληλοι που συμμετείχαν σε 60 επιτροπές, συζητούσαν θέματα για την εξέλιξη των οχημάτων, τα φρένα, τους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου και τα συστήματα μετάδοσης. Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι οι όμιλοι συνεννοούνταν ακόμη και για την καταλληλότερη από την άποψή τους τεχνική για τον καθαρισμό των εκπομπών ρύπων. Σε πολλές από τις συναντήσεις τους διαβουλεύονταν σχετικά με το θέμα αυτό.

Επίσης, οι πέντε εμπλεκόμενοι όμιλοι, συμφωνούσαν ακόμη και για τεχνικές λεπτομέρειες, όπως οι οροφές των αυτοκινήτων καμπριολέ. Οι συνεννοήσεις αφορούσαν στην επιλογή των προμηθευτών ή τον καθορισμό του κόστους για εξαρτήματα των αυτοκινήτων.

Οι Αρχές για τον ανταγωνισμό βρήκαν ενδείξεις για τις συνεννοήσεις ήδη από το περασμένο καλοκαίρι. Τότε, είχαν κάνει έρευνες και στους χώρους της Volkswagen, στο πλαίσιο μίας ανάκρισης για πιθανή συνεννόηση σχετικά με τις τιμές του χάλυβα.

Η Volkwsagen παραδέχεται σε επιστολή που έστειλε προς την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία κατά των Καρτέλ στις 4 Ιουλίου ότι μπορεί να συμμετείχε σε εναρμονισμένες πρακτικές, στην ουσία, αυτοκαταγγελλόμενη.