Διεθνή

Γιατί η Κίνα έβαλε στο στόχαστρο H&M και Nike

  • newsroom


Στο στόχαστρο των κινεζικών αρχών έχουν βρεθεί γνωστές αλυσίδες ειδών ένδυσης. Σε μποϊκοτάζ των προϊόντων τους προχωρά το Πεκίνο ως απάντηση στις κατηγορίες που δέχεται για εκμετάλλευση εργαζομένων και καταπάτηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων

Ως «δια μαγείας» εξαφανίστηκαν τα καταστήματα της Σουηδικής αλυσίδας ειδών ένδυσης, Hennes & Mauritz, από τους χάρτες της Apple και της Baidu στην Κίνα.

Η εξαφάνιση των φυσικών καταστημάτων της H&M από τους διαδικτυακούς χάρτες σημειώθηκε λίγο μετά την αφαίρεση των προϊόντων της αλυσίδας από τον κινεζικό γίγαντα ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba, νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα.

Όλα δείχνουν πως πρόκειται για μποϊκοτάζ της Κίνας στην Σουηδική εταιρεία. Αφορμή στάθηκε παλαιότερη ανάρτηση – απροσδιόριστης όμως χρονολογίας – της εταιρείας που ήρθε στο φως λίγες μέρες πριν. Στην ανάρτηση αποτυπώνονται οι έντονες ανησυχίες του Σουηδικού ομίλου για καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και εκμετάλλευση των εργαζομένων από την πλευρά της Κίνας στην περιοχή Σινγιάνγκ.

Στην πρώτη συντονισμένη κίνηση ως απάντηση στους ισχυρισμούς για καταναγκαστική εργασία, ΗΠΑ, Ευρωπαϊκή Ένωση, Βρετανία και Καναδάς αποφάσισαν την επιβολή κυρώσεων σε Κινέζους αξιωματούχους αυτή την εβδομάδα. Με μποϊκοτάζ προϊόντων γνωστών εταιρειών απαντά τώρα το Πεκίνο στις κατηγορίες που δέχεται.

Σύμφωνα με πληροφορίες του CNBC, η κρατική τηλεόραση της χώρας παρότρυνε τους πολίτες να σταματήσουν να αγοράζουν προϊόντα της σουηδικής αλυσίδας H&M. «Για τις εταιρείες που αγγίζουν την ουσία της χώρας μας, η απάντηση είναι μία: Μην αγοράζετε» αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανάρτηση που δημοσίευσε η κρατική τηλεόραση στους λογαριασμούς της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Στο στόχαστρο και η Nike

Η H&M, ωστόσο, δεν ήταν ο μόνος διεθνής λιανοπωλητής που είναι αντιμέτωπος με την οργή των κινεζικών αρχών. Η Nike αντιμετωπίζει επίσης προβλήματα. Αναζητήσεις για προϊόντα με την επωνυμία των H&M και Nike στις μεγαλύτερες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως η JD και η TMall της Alibaba, έχουν αποκλειστεί. Παράλληλα, χρήστες του Weibo, του αντίστοιχου Twitter της Κίνας, ζητούν να γίνει μποϊκοτάζ και στα καταστήματα και των δύο εταιρειών στη χώρα.

Κρατικά μέσα ενημέρωσης της Κίνας και δεκάδες οργανώσεις συνεχίζουν να ανασύρουν ανακοινώσεις και αναρτήσεις και άλλων δημοφιλών εταιρειών, όπως Burberry, Adidas, New Balance και Zara, με παρόμοιο περιεχόμενο υποστηρίζοντας ότι εξαπολύουν άδικες επιθέσεις σε βάρος της Κίνας.

Διαβάστε ακόμη

Έρευνα: Γιατί θα συνεχίσουν να είναι «βασιλιάδες» και το 2021 οι «σουπερμαρκετάδες»

Οι ήσυχοι χορηγοί, οι ανήσυχοι (του Μαξίμου) τα γάλατα (που σφίγγουν) και τα yascandalakia στην παραλιακή 

Aυτό είναι το δεύτερο 5άστερο που θέλει ο Mr Cocomat στου Μακρυγιάννη