H Tesla δε θα γίνει ποτέ «μηχανή κέρδους όπως η Apple και η Microsoft αφού δεν έχει την ικανότητα να επιβάλλει ενός είδους μονοπωλίου στην αυτοκινητοβιομηχανία», σύμφωνα με τον Πολ Κρούγκμαν.

Ο Νομπελίστας οικονομολόγος υπογράμμισε πως τα οχήματα της Tesla δε θα επωφεληθούν από το «network effect» το οποίο έχει προσφέρει ώθηση στα προϊόντα των Apple και Microsoft. Σημειωτέον πως, σύμφωνα με το Business Insider, το «network effect» αυτό είναι το φαινόμενο κατά το οποίο οι καταναλωτές αγοράζουν προϊόντα τα οποία πιστεύουν πως τους προσφέρουν συγκεκριμένα και αποκλειστικά οφέλη. 

«Δεν είναι μία εταιρεία η οποία θα καταφέρει να δημιουργήσει μονοπώλιο», τόνισε ο Κρούγκμαν, προσθέτοντας πως «δεν πρόκειται ποτέ να γίνει Microsoft. Δε θα γίνει Apple. Δεν έχει την ικανότητα να δημιουργήσει ένα περιβάλλον στο οποίο οι καταναλωτές πρέπει να αγοράσουν κάτι το οποίο χρησιμοποιούν οι πάντες όπως οι προσωπικοί υπολογιστές ή τα smartphones. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η εταιρεία δεν πρόκειται να έχει δεκαετίες υψηλής κερδοφορίας».

Σημειωτέον πως η μετοχή της Tesla έχει καταγράψει μείωση της τάξης του 65% το τελευταίο έτος. Αν και τα υψηλά επιτόκια έχουν πλήξει τη γενικότερη αγορά, ορισμένοι μέτοχοι της εταιρείας αυτοκινήτων είναι της άποψης πως οι κινήσεις του Μασκ όσον αφορά την εξαγορά του Twitter είχαν προκαλέσει επιτάχυνση του selloff.

Υπενθυμίζεται πως ο Έλον Μασκ είχε εξαγοράσει το Twitter για $44 δισ., απέλυσε το 50% των εργαζομένων του και κάλεσε τους υποστηρικτές του να ψηφίσουν το Ρεπουμπλικανικό κόμμα. Έχει, παράλληλα, πολλάκις υποστηρίξει πολλές ακροδεξιές θεωρίες συνομωσίας, συμπεριλαμβανομένων και ορισμένων εκκλήσεων για τη σύλληψη του ιατρικού συμβούλου του Προέδρου Τζο Μπάιντεν, Άντονι Φάουτσι. 

Ο γνωστός επενδυτής Μπιλ Μίλερ είναι άλλος ένας ο οποίος έχει κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου όσον αφορά τη μείωση του μεριδίου αγοράς της Tesla. Ανέφερε, πρόσφατα, πως προχωρά σε short των μετοχών της Tesla αφού πιστεύει πως η εταιρεία έχει ξεκινήσει να χάνει έδαφος σε σχέση με τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες έχουν αρχίσει να προσηλώνονται στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. 

Εκτός των δηλώσεων όσον αφορά την Tesla, ο Κρούγκμαν καταφέρθηκε κι εναντίον του ίδιου του Μασκ, υπογραμμίζοντας πως «δεν έχει καμία σχέση με τον συνιδρυτή της Apple και πρώην CEO, Στιβ Τζομπς. Ο Τζομπς είχε όραμα. Είχε, επίσης, την εικόνα ενός κουλ τύπου με μαύρο ζιβάγκο και μία εξαιρετική συσκευή smartphone στο χέρι του που όλοι ήθελαν να μιμηθούν. Ακόμα κι αν ο Μασκ είχε την ίδια πειθαρχία με τον Τζομπς, η Tesla δε θα μπορούσε ποτέ να μετατραπεί σε μία μηχανή κέρδους όπως η Apple. Δεν φταίει αυτός. Είναι απλά μία διαφορετικού τύπου βιομηχανία».

Διαβάστε ακόμη

Η Ελλάδα δανείζεται με χαμηλότερο κόστος από τις ΗΠΑ – Μόλις στο 3,6% η απόδοση των ομολόγων

Γιατί η ρωσική ελίτ κοιτάζει τον Πούτιν «με μισό μάτι»

Προσωπικός βοηθός: Μέχρι πότε παρατείνεται η προθεσμία υποβολής αιτήσεων από ΑμεΑ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ