Ο νέος «παίχτης» στην αγορά του ρουχισμού έρχεται εξ ανατολάς και πολύ γρήγορα θα διαθέτει ένα brand, το οποίο θα είναι ακριβότερο από το αντίστοιχο των H&M και Zara, συνδυαστικά. Κι αυτό, μάλιστα, χωρίς να έχει ούτε ένα φυσικό κατάστημα πώλησης.

Ο λόγος για την κινεζική εταιρεία Shein -τον online πωλητή ρούχων, ειδών ομορφιάς και προϊόντων lifestyle σε προσιτές και οικονομικές τιμές- η οποία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με υποψήφιους επενδυτές για ένα deal αξίας περίπου 100 δισ. δολαρίων.  

Η start up εταιρεία, η οποία μετράει μόλις λίγα χρόνια ζωής, παραδίδει ημερησίως περισσότερα από 6.000 προϊόντα. Εφόσον ολοκληρωθεί η συμφωνία των 100 δισ. δολαρίων, τότε αυτό σημαίνει ότι θα γίνει η τρίτη πολυτιμότερη νεοφυής εταιρεία παγκοσμίως, μετά τις ByteDance και SpaceX.  

Έχοντας ιδρυθεί το 2012, η Shein έχει αναπτύξει ένα ευρύ δίκτυο low-cost προμηθευτών στη νότια Κίνα. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ξεκίνησε να συνεργάζεται με διάφορες προσωπικότητες διεθνούς εμβέλειας, όπως ο Lil Nas X και η Katy Perry, με στόχο να προσεγγίσει -εκτός της Κίνας- καταναλωτές από τη γενιά G.  Και το πείραμα πέτυχε απολύτως, με αποτέλεσμα ήδη να σχετιάζει την κατασκευή ενός μεγάλου κέντρου logistics στην Αριζόνα των ΗΠΑ, όπου θα απασχολούνται περίπου 850 άτομα.  

Μέσα στο 2020, σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, η κινεζική εταιρεία κατάφερε να τριπλασιάσει τις πωλήσεις διεθνώς, οι οποίες έφθασαν στα 10 δισ. δολάρια. Αυτό την κατέστησε το μεγαλύτερο brand μόδας σε όλο τον κόσμο με αποκλειστικά διαδικτυακό κανάλι πώλησης. 

Η εκτίναξη της αποτίμησης της εταιρείας σε 100 δισ. δολάρια (από μόλις 15 δισ. δολάρια πριν δύο χρόνια και 30 δισ. δολάρια πριν έναν χρόνο), ενδεχομένως συνδέεται με τον μηδενικό ανθρακικό αντίκτυπο, το οποίο έρχεται σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στον υπόλοιπο κλάδο της μόδας. Ας σημειωθεί ότι ο τελευταίος ευθύνεται για το 10% των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, αλλά και για το 1/5 των πλαστικών ετησίως.  

Ιδρυτής της Shein είναι ο Chris Xu, ο οποίος αρχικά πουλούσε κυρίως φορέματα γάμου. Σταδιακά όμως, εμπλούτισε το χαρτοφυλάκιο και με άλλα γυναικεία φορέματα, προτού τελικά εξελιχθεί σε μία από τις κορυφαίες εταιρείες ρουχισμού παγκοσμίως. Η κινεζική εταιρεία, πέραν των ΗΠΑ και της Ασίας, έχει παρουσία και στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.  

Διαβάστε επίσης:

Γιατί ο ουρανός παραμένει γεμάτος με αεροπλάνα – «φαντάσματα»

Πόσο θα κοστίσει η απεξάρτηση από το ρωσικό αέριο – Η μέγγενη της ενέργειας «πνίγει» την Ευρώπη

ΙΕΛΚΑ: Η ακρίβεια στρέφει τους Έλληνες στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας – Ποια προϊόντα είδαν αύξηση πωλήσεων