Το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ κατέθεσε την Τρίτη αγωγή κατά της Google της Alphabet με αφορμή ισχυρισμούς ότι η εταιρεία καταχράστηκε την κυριαρχία της στον τομέα της ψηφιακής διαφήμισης.

«Η Google έχει χρησιμοποιήσει αντιανταγωνιστικά, αποκλειστικά και παράνομα μέσα για να εξαλείψει ή να μειώσει σημαντικά κάθε απειλή για την κυριαρχία της στις τεχνολογίες ψηφιακής διαφήμισης», ανέφερε η κυβέρνηση στην καταγγελία της.

Το υπουργείο Δικαιοσύνης ζήτησε από το δικαστήριο να υποχρεώσει την Google να εκποιήσει τη σουίτα Google Ad manager, συμπεριλαμβανομένης της ανταλλαγής διαφημίσεων AdX.

Η Google δήλωσε ότι η αγωγή «επαναλαμβάνει ένα εσφαλμένο επιχείρημα που θα επιβραδύνει την καινοτομία, θα αυξήσει τις διαφημιστικές αμοιβές και θα δυσκολέψει την ανάπτυξη χιλιάδων μικρών επιχειρήσεων και εκδοτών».

Η αγωγή είναι η δεύτερη ομοσπονδιακή αντιμονοπωλιακή καταγγελία που υποβάλλεται κατά της Google, με την οποία υποστηρίζεται η παραβίαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας στον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία αποκτά ή διατηρεί την κυριαρχία της. Η μήνυση του υπουργείου Δικαιοσύνης που κατατέθηκε κατά της Google το 2020 επικεντρώνεται στο μονοπώλιο της στην αναζήτηση και έχει προγραμματιστεί να δικαστεί τον Σεπτέμβριο.

Οκτώ πολιτείες προσχώρησαν στο υπουργείο στην αγωγή που κατατέθηκε την Τρίτη, συμπεριλαμβανομένης της πολιτείας της Google, της Καλιφόρνια.

Οι μετοχές της Google σημείωσαν πτώση 1,6% την Τρίτη.

Η αγωγή αντιμετωπίζει μια κρίσιμη δραστηριότητα της Google που είναι υπεύθυνη για το 80% των εσόδων της και αποτελεί το τελευταίο χτύπημα της κυβέρνησης του Αμερικανού προέδρου Τζο Μπάιντεν, ενός Δημοκρατικού, κατά της ισχύος της Big Tech στην αγορά. Η αγωγή για το 2020 είχε ασκηθεί κατά τη διάρκεια της θητείας του προκατόχου του Μπάιντεν, Ντόναλντ Τραμπ, ενός Ρεπουμπλικανού.

Η αγωγή αναφέρει ότι «η Google υπονομεύει τον ουσιαστικό ανταγωνισμό και έχει αποτρέψει την καινοτομία στον κλάδο της ψηφιακής διαφήμισης, έχει λάβει υπερ-ανταγωνιστικά κέρδη για τον εαυτό της, έχει εμποδίσει την ελεύθερη αγορά να λειτουργήσει δίκαια για να υποστηρίξει τα συμφέροντα των διαφημιστών και των εκδοτών».

Ενώ η Google παραμένει με διαφορά ηγέτης της αγοράς, το μερίδιό της στα έσοδα από την ψηφιακή διαφήμιση στις ΗΠΑ έχει υποχωρήσει, πέφτοντας στο 28,8% πέρυσι από 36,7% το 2016, σύμφωνα με την Insider Intelligence.

Το υπουργείο Δικαιοσύνης ζήτησε να αποφασίσουν οι ένορκοι για την υπόθεση, η οποία κατατέθηκε στο περιφερειακό δικαστήριο των ΗΠΑ για την ανατολική περιφέρεια της Βιρτζίνια.

Η αγωγή παραθέτει μια σειρά από προσπάθειες της Google να κυριαρχήσει στην αγορά της διαφήμισης, με την κυβέρνηση να υποστηρίζει ότι η εταιρεία διαθέτει τα «τεχνολογικά εργαλεία για να καταστείλει την απειλή». Η μήνυση αφορά στο header bidding, το οποίο ήταν ένας τρόπος με τον οποίο οι εταιρείες μπορούσαν να παρακάμψουν την Google για να υποβάλουν προσφορές για διαφημιστικό χώρο σε ιστότοπους.

Παρουσιάζει μια σειρά έργων, συμπεριλαμβανομένου ενός που ονομάστηκε «Project Poirot» και πήρε το όνομά του από τον κύριο ντετέκτιβ της Αγκάθα Κρίστι, Ηρακλή Πουαρό. Το έργο «σχεδιάστηκε για να εντοπίσει και να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στα κέντρα ανταλλαγής διαφημίσεων που είχαν υιοθετήσει την τεχνολογία προσφορών με επικεφαλίδα».

Η καταγγελία των 149 σελίδων αναφέρει ότι η Google διπλασίασε τις προσπάθειές της μετά την αρχική επιτυχία του Project Poirot να χειραγωγήσει τις δαπάνες των διαφημιζομένων της για να μειώσει τον ανταγωνισμό από τα αντίπαλα διαφημιστικά κέντρα. Οι αντίπαλοι AppNexus/Xandr έχασαν το 31% των δαπανών των διαφημιστών του DV360, η Rubicon θα έχανε το 22%, η OpenX θα έχανε το 42% και η Pubmatic θα έχανε το 26%, αναφέρεται στην καταγγελία.

Διαβάστε ακόμα

Ο ΣυΡιζΑΜΜΟΣ, οι εκλογές, το CVC και η Vodafone, ο πρώην Πρόεδρος του ΣΕΒ, τα χρέη και ο πλειστηριασμός

D-day για τους πλειστηριασμούς από servicers – Η ακρόαση στον Άρειο Πάγο και ο ηθικός κίνδυνος

Οι κίνδυνοι της κάλπης για την οικονομία – Τα στοιχήματα του 2023