Ένα φιλόδοξο έργο για την κατασκευή ενός δρόμου και μιας σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει τον Κόλπο με τα σύνορα της Τουρκίας παρουσίασε σήμερα η Βαγδάτη, με σκοπό το Ιράκ να γίνει απαραίτητο πέρασμα για τη ροή εμπορευμάτων μεταξύ της Μέσης Ανατολής και της Ευρώπης.

Το έργο, που εκτιμάται από την κυβέρνηση του Ιράκ ότι ανέρχεται σε 17 δισ. δολάρια, βρίσκεται σε εμβρυακό στάδιο, καθώς δεν έχουν αρχίσει καν οι πρώτες εργασίες σε αυτό τον διάδρομο μήκους 1.200 χιλιομέτρων.

Σύμφωνα με το Reuters, επιθυμία της Βαγδάτης είναι ο δρόμος και η σιδηροδρομική γραμμή να κατασκευαστούν σε συνεργασία με χώρες της περιοχής, δηλαδή το Κατάρ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Κουβέιτ, το Ομάν, η Ιορδανία, η Τουρκία, το Ιράν και η Σαουδική Αραβία, που προσκλήθηκαν σήμερα στην ιρακινή πρωτεύουσα στην παρουσίαση του έργου, που ονομάζεται «Δρόμος της ανάπτυξης».

Το έργο στοχεύει να συνδέσει το λιμάνι Grand Faw στον πλούσιο σε πετρέλαιο νότο του Ιράκ με την Τουρκία, μετατρέποντας τη χώρα σε διαμετακομιστικό κόμβο και μειώνοντας τον χρόνο του ταξιδιού μεταξύ της Ασίας και της Ευρώπης, σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστεί τη Διώρυγα του Σουέζ.

«Ο Δρόμος της Ανάπτυξης δεν είναι απλώς ένας δρόμος για τη μεταφορά εμπορευμάτων ή επιβατών. Ανοίγει την πόρτα στην ανάπτυξη τεράστιων περιοχών του Ιράκ», δήλωσε στο Reuters ο Φαρχάν αλ-Φαρτούσι, γενικός διευθυντής της Γενικής Εταιρείας Λιμένων του Ιράκ.

Η κυβέρνηση του Ιράκ προβλέπει ένα δίκτυο με τρένα υψηλής ταχύτητας που μεταφέρουν εμπορεύματα και επιβάτες με ταχύτητα έως και 300 χιλιόμετρα την ώρα, συνδέσεις με τοπικούς βιομηχανικούς κόμβους και ένα ενεργειακό στοιχείο που θα μπορούσε να περιλαμβάνει αγωγούς πετρελαίου και φυσικού αερίου.

«Βλέπουμε σε αυτό το βιώσιμο έργο έναν πυλώνα της οικονομίας που δεν θα βασίζεται πλέον στο πετρέλαιο», δήλωσε ο πρωθυπουργός Μοχάμεντ Σία αλ Σουντάνι κατά την έναρξη της συνάντησης. «Είναι μια σύνδεση που θα εξυπηρετήσει τους γείτονες του Ιράκ και την περιοχή και θα συμβάλλει στην οικονομική ολοκλήρωση».

Κάθε χώρα που επιθυμεί «θα μπορεί να υλοποιήσει ένα μέρος του έργου», εξήγησε η Επιτροπή Μεταφορών του ιρακινού Κοινοβουλίου, η οποία εκτιμά ότι το έργο θα μπορούσε να ολοκληρωθεί «μέσα σε τρία έως πέντε χρόνια».

«Διασυνδεσιμότητα»

«Ο Δρόμος της ανάπτυξης θα τονώσει τη διασυνδεσιμότητα μεταξύ των χωρών της περιοχής», διαβεβαίωσε στην παρέμβασή του ο πρέσβης της Τουρκίας στη Βαγδάτη, Αλί Ριζά Γκιουνέι, χωρίς να διευκρινίσει σε ποιον βαθμό η χώρα του, βασικός οικονομικός εταίρος του Ιράκ, σκοπεύει να συνεισφέρει οικονομικά.

Έχοντας καταστραφεί από τις δεκαετίες πολέμου και την εκτεταμένη διαφθορά, το Ιράκ, παρόλο που είναι πλούσιο σε υδρογονάνθρακες, έχει τεράστιο πρόβλημα στις υποδομές. Οι δρόμοι του βρίσκονται σε οικτρή κατάσταση. Και οι δρόμοι αυτοί που συνδέουν τη Βαγδάτη με τον βορρά, διασχίζουν ορισμένες περιοχές, όπου πυρήνες του Ισλαμικού Κράτους εξακολουθούν σποραδικά να αναπτύσσουν δράση.

Διαβάστε ακόμη

Τράπεζα Πειραιώς: Προτείνει επαναγορά και διανομή ιδίων μετοχών στο προσωπικό – Μεταξύ €0,75 – 5 το εύρος τιμών

Business Events Calendar: Το πρώτο ψηφιακό επαγγελματικό ημερολόγιο στην Ελλάδα

ΗΠΑ: Συμφωνία με την Ιαπωνία για την ανάπτυξη τσιπ επόμενης γενιάς

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ