Δικαστήριο στην Τουρκία έκρινε ενόχους ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της τουρκικής εταιρείας ιδιωτικών τζετ MNG και δύο πιλότους, για τον ρόλο τους στη μεταφορά του πρώην προέδρου της Nissan Motor Κάρλος Γκοσν από την Ιαπωνία, κατά την απόδρασή του στον Λίβανο πριν από τουλάχιστον έναν χρόνο.

Το δικαστήριο τους καταδίκασε σε φυλάκιση τεσσάρων ετών και δύο μηνών, με την κατηγορία λαθραίας μεταφοράς μετανάστη, ενώ αθώωσε δύο άλλους πιλότους που αντιμετώπιζαν την ίδια κατηγορία. Όλοι οι κατηγορούμενοι είχαν δηλώσει αθώοι.

Ο Γκόσν, που κάποτε ήταν πρωταγωνιστής της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, συνελήφθη στην Ιαπωνία στα τέλη του 2018 με την κατηγορία ότι υπέβαλε ανακριβή στοιχεία για τις αποδοχές του και ότι χρησιμοποίησε κεφάλαια της εταιρείας για προσωπικούς σκοπούς. Ο ίδιος αρνείται όλες τις κατηγορίες.

Κινηματογραφική απόδραση

Οι τουρκικές αρχές συνέλαβαν το υψηλόβαθμο στέλεχος της MNG και τους τέσσερις πιλότους στις αρχές του Ιανουαρίου 2020, ενώ όλοι αφέθηκαν ελεύθεροι τον Ιούλιο, όταν έγινε η πρώτη ακροαματική διαδικασία. Σύμφωνα με το Reuters, δεν αναμένεται να επιστρέψουν στη φυλακή, λόγω του χρόνου που έχουν ήδη εκτίσει.

Ο πρώην πρόεδρος της συμμαχίας Renault, Nissan Motor Co και Mitsubishi Motors Corp που έχει τρεις υπηκοότητες (γαλλική, λιβανέζικη και βραζιλιάνικη), ανέμενε τη δίκη του ενώ βρισκόταν σε κατ’ οίκον περιορισμό στην Ιαπωνία, όταν διέφυγε τον Δεκέμβριο του 2019 μέσω Κωνσταντινούπολης στη Βηρυτό, όπου είχε περάσει την παιδική του ηλικία.

Η εκδίκαση της υπόθεσης στην Τουρκία έφερε στο φως τις «κινηματογραφικές» συνθήκες διαφυγής του 66χρονου Γκοσν, ο οποίος σύμφωνα με τους ανακριτές έκανε το ταξίδι Οσάκα – Κωνσταντινούπολη κρυμμένος στη θήκη ενός τεράστιου μουσικού οργάνου, στο οποίο είχαν ανοιχθεί 70 οπές για να μπορεί να αναπνέει.

Στο μικροσκόπιο το δικαστικό σύστημα της Ιαπωνίας

Σύμφωνα με τον εισαγγελέα, δύο άνδρες που θεωρήθηκαν συνένοχοι του Γκοσν, ο Μάικλ Τέιλορ, πρώην μέλος των ειδικών δυνάμεων των ΗΠΑ, και ο Ζορζ-Αντουάν Ζαγιέκ, Λιβανέζος υπήκοος, «στρατολόγησαν» τον Οκάν Κεσεμέν της MNG για να διασφαλίσουν την απρόσκοπτη μεταφορά του Γκοσν μέσω της Κωνσταντινούπολης.

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, το ιδιωτικό τζετ προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο Ατατούρκ της Κωνσταντινούπολης και στη συνέχεια ο Γκοσν επιβιβάστηκε σε δεύτερο αεροπλάνο, που αναχώρησε με προορισμό τη Βηρυτό, με κυβερνήτες τούς δύο πιλότους που κρίθηκαν ένοχοι.

Η υπόθεση Γκοσν συντάραξε την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και όχι μόνο, βάζοντας στο μικροσκόπιο το δικαστικό σύστημα της Ιαπωνίας και θέτοντας σε κίνδυνο ακόμη και τη συμμαχία Renault-Nissan, αρχιτέκτονας της οποίας υπήρξε ο ίδιος ο Γκοσν.

Διαβάστε ακόμη

Folli Follie: Νέα δοκιμασία για το σχέδιο εξυγίανσης – Τι ζητά η διοίκηση από τους μετόχους

Η ναυτιλία περνά στην εποχή των εταιρειών διαχείρισης πλοίων

Μερική επαναφορά των πλειστηριασμών ζητά η Κομισιόν