Οι επιθέσεις των ανταρτών Χούθι της Υεμένης κατά της διεθνούς ναυτιλίας στην Ερυθρά Θάλασσα πλήττουν οικονομικά και την Αίγυπτο. Καθώς πολλά πλοία αποφεύγουν το στενό μεταξύ Αραβικής Χερσονήσου και βορειοανατολικής Αφρικής και επομένως και τη διέλευση από τη διώρυγα του Σουέζ, η χώρα καταγράφει σημαντικές απώλειες από τα τέλη διέλευσης.

Το οικονομικό έτος 2022-2023 η διέλευση πλοίων από το Σουέζ απέφερε στην Αίγυπτο τέλη 9,4 δισεκατομμύρια δολάρια (8,6 δισεκατομμύρια ευρώ).

Από τις αρχές του χρόνου τα έσοδα από τη διώρυγα έχουν μειωθεί κατά 40% σε σύγκριση με το 2023. Αντί των 777 πλοίων που πέρασαν από τη διώρυγα την ίδια περίοδο πέρυσι πέρασαν φέτος μόνο 544.

Την ίδια στιγμή τα πλοία, τα οποία κάνουν τον περίπλου της αφρικανικής ηπείρου περνώντας από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας αυξήθηκαν κατά 67%.

Προκειμένου να αντισταθμίσει τις οικονομικές απώλειες, το Κάιρο αύξησε τον Ιανουάριο τα τέλη διέλευσης κατά 5-15%.

Το Κάιρο έχει λόγους να μη συμμετέχει στις επιχειρήσεις

Η Αίγυπτος ωστόσο δεν συμμετέχει στη στρατιωτική επιχείρηση ΗΠΑ-Ηνωμένου Βασιλείου για τη διασφάλιση της διέλευσης των εμπορικών πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα.

Το Κάιρο έχει σημαντικούς λόγους για την απόφαση αυτή, δηλώνει στην DW ο Στέφαν Ρολ, ειδικός σε θέματα Αιγύπτου στο Ίδρυμα Επιστήμης και Πολιτικής (SWP) με έδρα το Βερολίνο: «Η άποψη ότι με στοχευμένα στρατιωτικά πλήγματα κατά των ανταρτών θα τερματιστούν οι επιθέσεις των Χούθι κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα είναι, πιστεύω, ως ένα βαθμό αφελής. Παρόμοια πρέπει να το βλέπει και η αιγυπτιακή κυβέρνηση».

Διαβάστε τη συνέχεια στην DW