Ύστερα από ένα χρόνο υγειονομικής κρίσης και αλλεπάλληλων lockdown, το μέλλον του λιανικού εμπορίου μοιάζει να κρέμεται από μία κλωστή. Ωστόσο ο γαλλικός κολοσσός ειδών πολυτελείας LVMH δεν έχει καμία αμφιβολία πώς θα μοιάζει.

«Βλέπουμε στο μέλλον να συμβαίνουν οι εξής περιπτώσεις: Στην πρώτη, θα παρατηρήσουμε μία αύξηση στην κινητικότητα των καταστημάτων, καθώς το διαδίκτυο δεν θα μπορέσει αν αντικαταστήσει αυτήν τη εμπειρία.», δήλωσε στο CNBC ο Zαν Ζακ Τζιόνι, επικεφαλής οικονομικός διευθυντής της LVMH.

«Στη δεύτερη περίπτωση είναι η ενίσχυση της διαδικτυακής εμπειρίας μέσω των online αγορών», πρόσθεσε.

Η πανδημία και η παρατεταμένη παραμονή εντός κατοικίας, οδήγησαν σε ραγδαία αύξηση των διαδικτυακών αγορών ενώ ανάγκασαν πολλούς εμπόρους λιανικής να αναπτύξουν τις διαδικτυακές τους πλατφόρμες σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτό το φαινόμενο έπαιξε σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της αντίληψης πώς έχει πλησιάσει… το τέλος των φυσικών καταστημάτων.

Ωστόσο, για την LVMH, μία από τις μεγαλύτερες μάρκες ειδών πολυτελείας στον κόσμο, οι διαδικτυακές αγορές αποτελούν απλώς «συμπλήρωμα της φυσικής εμπειρίας».

Ο Τζιόνι δήλωσε ότι οι περισσότεροι πελάτες που επισκέπτονται τα καταστήματα είχαν προηγουμένως ελέγξει τον ιστότοπο του εκάστοτε καταστήματος, ενώ επισημαίνει ότι θα μπορούσαν να είχαν αγοράσει τα προϊόντα που επιθυμούσαν online, παρόλα αυτά δεν το έκαναν.

«Συγκεντρώνουν όλες τις πληροφορίες που επιθυμούν, αλλά έρχονται στο κατάστημα επειδή η εμπειρία του καταστήματος είναι κάτι που δεν μπορεί να αντικατασταθεί με το διαδίκτυο», δήλωσε στο CNBC.

Η LVMH σημείωσε μείωση κατά 7% στα έσοδα το 2020 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η επιχείρηση επηρεάστηκε όχι μόνο από τοπικά lockdown, αλλά και από τις απαγορεύσεις των διεθνών ταξιδιών. Ορισμένες από τις φίρμες κάτω από την «ομπρέλα» της LVMH περιλαμβάνουν τους Moet & Chadon, Marc Jacobs, Christian Dior και Bvlgari.

«Δεν ξέρω αν μπορούμε να μιλήσουμε για το «βρυχηθμό» της δεκαετίας του ’20… είναι δύσκολη η σύγκριση μετά από έναν αιώνα και δημιουργεί αμφιβολίες, αλλά ούτως ή άλλως, δεν ξέρω αν μπορούμε να μιλήσουμε γι ‘αυτό. Μπορούμε, όμως,  σίγουρα να μιλήσουμε για το γεγονός ότι η επιχείρηση λειτουργεί καλά με το μεγαλύτερο μέρος της πελατειακής βάσης, είτε στην Ευρώπη, είτε στην Ασία », δήλωσε ο Τζιόνι. «Συνολικά, δεν έχουμε κάποιο παράπονο».

Η LVMH πέρυσι ολοκλήρωσε την εξαγορά της Tiffany’s, της μάρκας κοσμημάτων ύψους 15,8 δισ. δολάρια.

«Η ενσωμάτωση της Tiffany δεν είναι μια αγορά που απλώς ολοκληρώθηκε μέσα σε ένα εξάμηνο. Στόχος δεν είναι μόνο η ένταξη, είναι η ανάπτυξη της επιχείρησης στο επίπεδο που πιστεύουμε και η ποιότητα των προϊόντων που μπορούμε να δημιουργήσουμε, οπότε είναι μια μακροχρόνια δουλειά », πρόσθεσε.

Οι μετοχές της LVMH είναι περίπου 32,8% σε ετήσια βάση.

Διαβάστε ακόμη:

Μεσοπρόθεσμο 2021-2025: Πλεονάσματα από το 2023 με ανάπτυξη χωρίς νέα λιτότητα

Τζόκοβιτς, Ναδάλ, Φέντερερ, Τσιτσιπάς: Οι «χρυσές» business των σταρ του τένις

«Κουρέματα» ενοικίων: Πότε θα πληρωθούν οι αποζημιώσεις Μαΐου – Τι ισχύει για τον Ιούνιο