Διεθνή

Ο κορωνοϊός αλλάζει (και) την αυτοκίνηση. Ή μήπως όχι;

  • newsroom


Η Γερμανία θεωρείται παράδεισος για τους λάτρεις του αυτοκινήτου - Μπορούν η κλιματική αλλαγή και η πανδημία να αλλάξουν τα δεδομένα; Μάλλον όχι σύμφωνα με νέα έρευνα

Πρωτοπόρος στην αυτοκίνηση παραμένει η Γερμανία. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Γερμανικής Ακαδημίας Τεχνικών Επιστημών (ACATECH) στο Μόναχο και της εταιρίας δημοσκοπήσεων Allensbach για την κινητικότητα, εννέα στους δέκα Γερμανούς μετακινούνται συχνά με αυτοκίνητο, ενώ ο ένας στους δύο το χρησιμοποιεί καθημερινά. Το 75% των ερωτηθέντων θεωρεί μάλιστα ότι το αυτοκίνητο είναι «απολύτως απαραίτητο». Για το ποδήλατο και τις δημόσιες συγκοινωνίες τα αντίστοιχα ποσοστά αποδοχής δεν ξεπερνούν το 52% και το 42%.

Η έρευνα δημοσιεύεται για τρίτη συνεχή χρονιά. Όπως και σε προηγούμενα ερωτηματολόγια, οι περισσότεροι θεωρούν την κλιματική αλλαγή ως τη μεγαλύτερη πρόκληση για την αυτοκίνηση. «Ακόμη και αν η πλειονότητα εκφράζει επιφυλάξεις για την επιτυχία του εγχειρήματος, αξίζει τον κόπο να καταβάλουμε προσπάθεια για να αντμετωπίσουμε την κλιματική αλλαγή», αναφέρεται στην έκθεση. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι συμφωνούν στον περιορισμό της αυτοκίνησης.

Κανείς δεν θέλει να «στερηθεί» το τιμόνι

Σύμφωνα με την έρευνα οι περισσότεροι επιθυμούν την κατασκευή κινητήρων φιλικών προς το περιβάλλον, την επέκταση και βελτίωση των δημοσίων συγκοινωνιών, την αύξηση των σιδηροδρομικών μεταφορών με αντίστοιχη μείωση των μεταφορών στους αυτοκινητοδρόμους. Ωστόσο, το ποσοστό εκείνων που θεωρούν ότι όλα αυτά τα μέτρα είναι «τα πιο σημαντικά» για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής έχει μειωθεί αισθητά σε σχέση με το 2019. Τρεις στους τέσσερις θεωρούν ότι η προστασία των δασών είναι πιο σημαντικός παράγοντας, το 72% υποστηρίζει ότι όλες οι χώρες του κόσμου πρέπει να καταβάλουν μία εξίσου εντατική προσπάθεια για την προστασία του κλίματος, ενώ ποσοστό 61% των ερωτηθέντων εκτιμά ως πιο επείγον βήμα τη μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τη βιομηχανία.

Η πανδημία έχει αλλάξει καθημερινές συνήθειες, αλλά όχι για πάντα. Οι περισσότεροι δηλώνουν ότι έχουν περιορίσει τις μετακινήσεις, αλλά ανυπομονούν να αφήσουν πίσω τους τα περιοριστικά μέτρα. Μόλις ο ένας στους δέκα πιστεύει ότι θα περιορίσει τις μετακινήσεις με αυτοκίνητο ή αεροπλάνο μετά το τέλος της πανδημίας. Ένας στους τέσσερις πάντως υποστηρίζει ότι θα διατηρήσει κάποιες από τις σημερινές ωφέλιμες συνήθειες, για παράδειγμα το περπάτημα στον καθαρό αέρα ή τις βόλτες με το ποδήλατο.

Διαβάστε περισσότερα στη Deutsche Welle

Διαβάστε ακόμα

Σε «βαθύ κόκκινο» το Χρηματιστήριο μετά τα τοπικά lockdown

Ερασίνειο: Στο σφυρί ξανά, μια τεράστια ευκαιρία για το σύστημα υγείας

«Μοντέλο Μυκόνου» και σε Πάρο, Ίο, Σαντορίνη, Κρήτη; – Ερχονται νέα μέτρα