Οι αυξήσεις στο κόστος ναύλων κοντέινερ διεθνώς, μπορούν να προκαλέσουν άνοδο στις τιμές των καταναλωτικών προϊόντων – ακόμη και κατά 1,5% – σύμφωνα με έκθεση από τη Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD).

Η πανδημία έχει φέρει τα πάνω κάτω στην εφοδιαστική αλυσίδα προκαλώντας συγχρόνως, πολλά προβλήματα στο διεθνές εμπόριο.

Το κόστος για ένα μόνο κοντέινερ εκτοξεύτηκε στα ύψη τους τελευταίους 18 μήνες ενώ παράλληλα, και το κόστος ναύλων κοντέινερ αυξήθηκε κατά επτά φορές, μέσα σε μόλις ένα χρόνο.

«Η έκθεση της UNCTAD δείχνει ότι η αύξηση του κόστους των ναύλων κοντέινερ, εάν συνεχιστεί, θα μπορούσε να οδηγήσει σε άνοδο κατά 1% των τιμών εισαγωγής σε παγκόσμιο επίπεδο. Ακόμη, οι τιμές των προϊόντων θα μπορούσαν να επηρεαστούν εξίσου σημαντικά και να αυξηθούν κατά 1,5% έως το 2023», ανέφερε η έκθεση του ΟΗΕ την Πέμπτη.

Αυξήσεις τιμών ανά χώρα

Σύμφωνα με τα όσα μεταδίδει το CNBC, μάλιστα, στις ΗΠΑ οι τιμές των προϊόντων θα σημειώσουν αύξηση που θα αγγίξει το 1,2%, ενώ στην Κίνα οι καταναλωτές θα δουν τιμές αυξημένες κατά 1,4%. Στην έκθεση διαπιστώθηκε ακόμη, πως στις μικρότερες χώρες οι οποίες εξαρτώνται σε μεγαλύτερο βαθμό από τις εισαγωγές, οι τιμές καταναλωτή θα αυξηθούν πολύ περισσότερο – ακόμη και κατά 7,5%.

Το μεγαλύτερο κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων όμως, θα αποτελούσε τροχοπέδη για την ανάπτυξη μεγάλων οικονομιών. Η βιομηχανική παραγωγή, η κύρια κινητήρια δύναμη της ανάπτυξης, αναμένεται να μειωθεί περισσότερο από 1% τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρωζώνη. Αντίστοιχα, κατά 0,2% αναμένεται να συρρικνωθεί στην Κίνα, εάν οι ναύλοι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξηθούν κατά 10% και οι αλυσίδες εφοδιασμού παραμείνουν διαταραγμένες σύμφωνα με εκτιμήσεις της έκθεσης.

Αυξήσεις τιμών ανά προϊόν

Ανά προϊόν, τα ηλεκτρονικά είδη, τα έπιπλα αλλά και η ένδυση θα υποστούν την μεγαλύτερη αύξηση – τουλάχιστον 10% παγκοσμίως – λόγω της εφοδιαστικής κρίσης, εκτιμά η UNCTAD, σημειώνοντας συγχρόνως, ότι τα εμπορευματοκιβώτια αντιπροσωπεύουν το 17% του συνολικού όγκου στο θαλάσσιο εμπόριο.

Δεδομένου των συνθηκών, αρκετές είναι οι εταιρείες που επιλέγουν να μεταφέρουν μικρότερα προϊόντα αεροπορικώς, αν και ο συγκεκριμένος τρόπος μεταφοράς αποτελεί μια αρκετά ακριβή υπόθεση. Μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, περισσότερα από 600 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είχαν κολλήσει έξω από μεγάλα λιμάνια σε ολόκληρο τον κόσμο – διπλάσιος δηλαδή, αριθμός σε σύγκριση με την αρχή του έτους, δήλωσε ο ελβετικός κολοσσός logistics Kuehne+Nagel. Η εταιρεία προέβλεψε στα τέλη του περασμένου μήνα, ότι η συμφόρηση θα διαρκέσει τουλάχιστον μέχρι τον ερχόμενο Φεβρουάριο.

Διαβάστε ακόμη

Αυτή η αλυσίδα σούπερ μάρκετ θα δίνει τους υψηλότερους μισθούς από το 2022

Fed: Δεύτερη θητεία για τον Τζερόμ Πάουελ στην Κεντρική Τράπεζα των ΗΠΑ

Έκτακτο επίδομα: Ποιοι οι δικαιούχοι για τα €250 – Πόσα θα πάρουν οι υγειονομικοί