Το πρώτο πράγμα που συνέβη, όταν μία αεροσυνοδός της Alaska Airlines, έλαβε μια νέα, υψηλής απόδοσης, συνθετική στολή την άνοιξη του 2011, ήταν η εμφάνιση ενός επίμονου βήχα.

Στη συνέχεια, ένα εξάνθημα στο στήθος της, έκανε την εμφάνισή του. Ακολούθησαν οι ημικρανίες, οι ταχυκαρδίες, και η θολή όραση. Η συγκεκριμένη αεροσυνοδός – το όνομα της οποίας δεν αναφέρεται για λόγους ιδιωτικότητας – ήταν μία από τις εκατοντάδες αεροσυνοδούς της Alaska Airlines που ανέφεραν εκείνη τη χρονιά ότι οι στολές προκαλούσαν εξανθήματα με φουσκάλες, πρησμένα βλέφαρα γεμάτα πύον, κνίδωση και, στη σοβαρότερη περίπτωση, αναπνευστικά προβλήματα και αλλεργικές αντιδράσεις τόσο σοβαρές ώσπου ένας αεροσυνοδός, ο Τζον, χρειάστηκε να αποβιβαστεί από το αεροπλάνο πολλές φορές.

Έπειτα από, έρευνες που έγιναν, από την Alaska Airlines και το συνδικάτο των αεροσυνοδών, στις στολές εντοπίστηκαν ουσίες όπως, φωσφορικό τριβουτύλιο, μόλυβδο, αρσενικό, κοβάλτιο, αντιμόνιο, βαφές περιορισμένης διασποράς που είναι γνωστό ότι προκαλούν αλλεργικές αντιδράσεις, τολουόλιο, εξασθενές χρώμιο και φουμαρικό διμεθύλιο καθώς και ένα αντιμυκητιασικό που είχε πρόσφατα απαγορευτεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αλλά ο κατασκευαστής στολών, Twin Hill, απέφυγε την ενοχή στο δικαστήριο λέγοντας ότι καμία από αυτές τις πολλές μικτές χημικές ουσίες, από μόνη της, δεν εντοπιζόταν σε αρκετά υψηλά επίπεδα ώστε να προκαλέσει όλες τις διαφορετικές αντιδράσεις. Η Alaska Airlines ανακοίνωσε το 2013 ότι θα προμηθεύσει νέες στολές, χωρίς να παραδεχτεί ότι τα ρούχα της είχαν προκαλέσει προβλήματα υγείας. Μια αγωγή από τους αεροσυνοδούς εναντίον της Twin Hill απορρίφθηκε το 2016 λόγω έλλειψης αποδεικτικών στοιχείων.

Όμως μια μελέτη του Χάρβαρντ του 2018 διαπίστωσε ότι μετά την εισαγωγή των στολών, ο αριθμός των αεροσυνοδών με πολλαπλή ευαισθησία στα χημικά, πονόλαιμο, βήχα, δύσπνοια, φαγούρα στο δέρμα, εξανθήματα και κνίδωση, φαγούρα στα μάτια, απώλεια φωνής και θολή όραση είχε διπλασιαστεί. Το 2021, ο Τζον, ο οποίος ήταν σε άριστη φυσική κατάσταση, πριν από την εφαρμογή των στολών, πέθανε σε ηλικία 66 ετών μετά από χρόνια αναζήτησης και αποτυχίας να βρει θεραπεία για τα συμπτώματά του. Η επίσημη αιτία του θανάτου του ήταν καρδιοπνευμονική ανακοπή, δευτεροπαθές άσθμα.

Η αεροσυνοδός, η οποία συνέχισε με κάποια δυσκολία να εργάζεται για την Alaska Airlines, πέρυσι διαγνώστηκε με τρία αυτοάνοσα νοσήματα: μικτή νόσο του συνδετικού ιστού, λύκο και Sjögren. Η Mary και ο επιζών σύντροφος του John λένε ότι οι στολές ήταν οι ένοχοι. Αυτή η ιστορία των άρρωστων αεροσυνοδών επαναλήφθηκε ξανά και ξανά, καθώς η American Airlines, η Delta και η Southwest εισήγαγαν νέες στολές, οι οποίες ήταν πολύχρωμες από πολυεστέρα αντί για το παλιό standby, μαλλί, και ήταν στρωμένοι με αντιρυτιδική, ανθεκτική στους λεκέδες, και τεχνολογία επιβραδυντικών υφασμάτων.

Ο αντίκτυπος της έκθεσης σε επιβλαβείς χημικές ουσίες στους εργάτες κλωστοϋφαντουργίας, πολλοί από τους οποίους εργάζονται σε αναπτυσσόμενες χώρες, έχει τεκμηριωθεί καλά και περιλαμβάνει αναπνευστικά προβλήματα, εξανθήματα, ακόμη και θάνατο. 

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο guardian, το κέντρο περιβαλλοντικής υγείας στην Καλιφόρνια εντόπισε υψηλά επίπεδα της ορμονικής χημικής ουσίας BPA σε κάλτσες από πολυεστέρα και αθλητικά σουτιέν από δεκάδες μεγάλες μάρκες, όπως οι Nike, Athleta, Hanes, Champion, New Balance και Fruit of the Loom, έως και 19 φορές το όριο ασφαλείας της Καλιφόρνια.

Ορισμένες από τις χημικές ουσίες που έχουν βρει οι επιστήμονες στα ρούχα – όπως ο φωσφορικός τριβουτυλεστέρας, ο φουμαρικός διμεθυλεστέρας και οι βαφές διασποράς – μπορεί να είναι οξεία τοξικές ή επικίνδυνες, προκαλώντας δερματικές αντιδράσεις ή άσθμα. Άλλα έχουν αποδειχθεί, εκτός της χρήσης τους στα ρούχα, ότι συνδέονται με τον καρκίνο, την αναπαραγωγική τοξικότητα, τις αλλεργίες και την ευαισθητοποίηση του δέρματος. Σημειώνεται τέλος, πως η ΕΕ ωστόσο, έχει απαγορεύσει περισσότερες από 30 ουσίες για χρήση στη μόδα.

Διαβάστε ακόμη

Deutsche Bank: Οι τιμές στόχοι και οι συστάσεις για τις ελληνικές τράπεζες – Η Alpha Bank κορυφαία επιλογή

Συνεχίζεται η μεταβλητότητα στα ομόλογα – Οι αγορές δεν έχουν πει ακόμα την τελευταία τους λέξη (πίνακες)

Δεν «τραβάνε» οι ρυθμίσεις: 1 στους 4 «άφησε» με το καλημέρα τις 72 έως 120 δόσεις

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ