Ένα Ελντοράντο ανεπιθύμητων δώρων ύψους 1 δισ. δολαρίων βρήκαν προς εκμετάλλευση εταιρείες και κάνουν χρυσές δουλειές.

Πρόκειται για δωροκάρτες οι οποίες δεν εκμεταλλεύονται από τους κατόχους τους.

Κάθε χρόνο μόνο στις ΗΠΑ οι καταναλωτές ξοδεύουν εκατοντάδες δις (!) σε δωροκάρτες. Μόνο το 2015 το ύψος των χρημάτων που ξοδεύτηκαν σε δωροκάρτες έφτασαν τα 130 δισ., από τα 118 δισ. το 2013.

Και ενώ μοιάζει το τέλειο δώρο για κάποιον αφού του δίνει την δυνατότητα να επιλέξει το δώρο της αρεσκείας του από κάποιο συγκεκριμένο κατάστημα, στην πραγματικότητα υπάρχουν πολλοί οι οποίοι δεν… μπαίνουν καν στον κόπο να πάνε μέχρι το κατάστημα να αγοράσουν δώρα στο ύψος κόστους της εκάστοτε δωροκάρτας.

Μόνο το 2015 οι αχρησιμοποίητες δωροκάρτες έφτασαν στο 1 δισ. δολάρια, αναφέρει στο Marketwatch o Eddie Alberty, αντιπρόεδρος στα σάιτ διαδικτυακών αγορών Market America και Shop.com.

Φυσικά το γεγονός αυτό αποτελεί μία πρώτης τάξης ευκαιρία για εταιρείες όπως η ισραηλινή startup Zeek η οποία, με έδρα το Λονδίνο, είναι από τις πιο πρόσφατες εταιρείες του χώρου που δραστηριοποιούνται στην εμπορική εκμετάλλευση των αχρησιμοποίητων δωροκαρτών.

Η Zeek προσέλκυσε επενδύσεις ύψους 9,5 εκατ. δολαρίων τον Ιούλιο αναπτύσσοντας ένα κόνσεπτ που έλυνε το πρόβλημα πουλώντας με προμήθεια αχρησιμοποίητες δωροκάρτες στο σάιτ της.

Άλλη εταιρεία με το ίδιο κόνσεπτ, η Raise, υποστηρίζει ότι πλέον συνεργάζεται με 3.000 καταστήματα και έχει κέρδη 100 εκατ. από την ημέρα που δημιουργήθηκε το 2013. Η Rase έχει δημιουργήσει και υπηρεσία e-wallet όπου οι χρήστες της μπορούν να αποθηκεύουν κάρτες δώρων.

Αντίστοιχα το Cardpool είναι μια πλατφόρμα για τους χρήστες του διαδικτύου όπου μπορούν να αγοράσουν και να πουλήσουν δωροκάρτες στο 92% της αξίας τους.