Διεθνή

Πρόστιμο σε αυστραλιανή εταιρεία που διαφημίζει ότι τα ρούχα της προστατεύουν από τον… Covid-19

  • Άντζελα Μπολέτση


Παραπλάνησε το αγοραστικό κοινό, προβαίνοντας σε ψευδείς δηλώσεις

Πρόστιμο 2,6 εκατομμυρίων δολαρίων επιβλήθηκε σε αυστραλιανή εταιρεία ενδυμάτων που διαφήμιζε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι τα ρούχα της προστατεύουν από τη μόλυνση από Covid-19.

Η διαφήμιση εξόργισε την Αυστραλιανή Επιτροπή Ανταγωνισμού η οποία κατέθεσε αγωγή κατά της εταιρείας για παραπλάνηση των καταναλωτών και κίνδυνο της δημόσιας υγείας.

Το αρμόδιο δικαστήριο χαρακτήρισε επιβλαβείς τους ισχυρισμούς της εταιρείας και την καταδίκασε να προβεί σε επανορθωτικές δηλώσεις.

«Η Λόρνα Τζέιν έχει τη λύση»

Η εταιρεία αθλητικού ρουχισμού είναι ιδιαίτερα δημοφιλής και διαθέτει 134 καταστήματα σε όλη την Αυστραλία, τη Νέα Ζηλανδία, τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Σιγκαπούρη.

Ωστόσο τον τελευταίο καιρό απέσπασε επιπρόσθετη δημοσιότητα για έναν ακόμα λόγο… για τις υποτιθέμενες προστατευτικές της ιδιότητες από τον Covid-19.

Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι τα ρούχα της κάνουν χρήση μιας «πρωτοποριακής τεχνολογίας» που ονομάζεται LJ Shield Activewear, για να αποτρέψουν τη «μεταφορά όλων των παθογόνων οργανισμών». Συγκεκριμένα η εταιρεία κάνει λόγο για «τερματισμό της διάδοσης» και «προστατευμένους χρήστες» ενάντια στον κορωνοϊό.

Οι παραπλανητικοί ισχυρισμοί της εταιρείας περιλαμβάνονταν σε πινακίδες στο κατάστημα, στον ιστότοπό της, σε κοινωνικά μέσα και σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Τα διαφημιστικά σποτ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στα φυσικά καταστήματα έχουν την επιγραφή: «Διάδοση του COVID-19; Η Λόρνα Τζέιν έχει τη λύση».

«Επικίνδυνη συμπεριφορά για τη δημόσια υγεία»

Το δικαστήριο έκρινε πως η εταιρεία δολίως παραπλανά το καταναλωτικό κοινό, και χαρακτήρισε τη διαφημιστική εκστρατεία της εταιρείας «επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία». Κατηγόρησε, μάλιστα, την εταιρεία ότι εκμεταλλεύεται το κοινό σε μια ευάλωτη στιγμή του, αυτή της διαχείρισης της πανδημίας.

Η Λόρνα Τζέιν αποδέχθηκε την απόφαση του δικαστηρίου και υποστήριξε ότι έπεσε η ίδια θύμα παραπλάνησης από τον προμηθευτή της. «Ένας έμπιστος προμηθευτής μας πούλησε ένα προϊόν που δεν είχε απόδοση όπως υποσχέθηκε», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Λόρνα Τζειν, Μπιλ Κλάρκσον.

«Μας έκαναν να πιστέψουμε ότι η τεχνολογία πίσω από τα LJ Shield ήταν αντιβακτηριακή όσο και αντι-ιική και ότι σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων σε Αυστραλία, ΗΠΑ, Κίνα και Ταϊβάν. Πιστεύαμε ότι πουλούσαμε κάτι ωφέλιμο για τους πελάτες μας», συμπλήρωσε.

Εκπρόσωποι της εταιρείας παραδέχτηκαν ότι η ιδρύτριά της, Λόρνα Τζέιν Κλάρκσον, ενέκρινε το διαφημιστικό υλικό της σειράς LJ Shield και προέβη και η ίδια σε ορισμένες ψευδείς δηλώσεις σε ένα δελτίο τύπου, καθώς και σε βίντεο στο Instagram. Η Κλάρκσον, η οποία γεννήθηκε στη Μεγάλη Βρετανία αλλά μετανάστευσε στην Αυστραλία με την οικογένειά της όταν ήταν παιδί, ξεκίνησε την επιχείρηση πριν από περισσότερα από 30 χρόνια.

Ωστόσο, το δικαστήριο δεν πείστηκε και επέβαλε πρόστιμο στην εταιρεία με την αιτιολογία ότι «υπέβαλε ψευδείς δηλώσεις στους καταναλωτές και υιοθέτησε συμπεριφορά ικανή να παραπλανήσει το κοινό».

Ο Ροντ Σιμς, πρόεδρος του ACCC, δήλωσε: «Πρόκειται για μια τρομερά παραπλανητική ενέργεια με σοβαρή επίπτωση στη δημόσια υγεία, στον ανταγωνισμό και στην ευημερία των καταναλωτών. Βάσισαν όλη τους την εκστρατεία μάρκετινγκ στον φόβο των πελατών και στην επιθυμία τους για μεγαλύτερη προστασία από την παγκόσμια πανδημία».

Υποχρέωση για διορθωτικές ενέργειες

Η εταιρεία διατάχθηκε από τον δικαστή να δημοσιεύσει απολογητικές ανακοινώσεις και να αποκαταστήσει την ψευδή εικόνα που προκάλεσε για την εταιρεία, ζητώντας συγγνώμη από το κοινό. Απαγορεύτηκε στην εταιρεία, επίσης, να προβάλει διαφημιστικούς ισχυρισμούς που σχετίζονται, με οποιοδήποτε τρόπο, με την πανδημία για τρία χρόνια, εκτός εάν υπάρχει εύλογη βάση να το πράξει.

Την περασμένη εβδομάδα, επιβλήθηκε στην εταιρεία επίσης πρόστιμο 40.000 δολαρίων από τη ρυθμιστική αρχή Αυστραλίας υπεύθυνη για τον τομέα της Υγείας για «φερόμενη παράνομη διαφήμιση» σε σχέση με τον Covid.

Η Αρχή ανέφερε ότι: «Αυτό το είδος διαφήμισης θα μπορούσε να έχει επιζήμιες συνέπειες για την αυστραλιανή κοινότητα, δημιουργώντας μια ψευδή αίσθηση ασφάλειας και οδηγώντας τους ανθρώπους να είναι λιγότερο προσεκτικοί σχετικά με την υγιεινή και την κοινωνική απόσταση».

Διαβάστε ακόμη: 

Ποιες αλυσίδες πολυτελείας ετοιμάζουν απόβαση στην Ελλάδα

Δασικοί χάρτες: Άμεση έναρξη λειτουργίας των Επιτροπών Εξέτασης Αντιρρήσεων

Alpha Bank: Νέα κίνηση για την κεφαλαιακή ενίσχυση – Στρατηγική συνεργασία με την Nexi για τα POS