Mandarin Oriental, Rosewood Hotels & Resorts, Edition Hotels, 1 Hotels, Rocco Forte.

Eίναι μερικά από τα πολύ γνωστά διεθνή, luxurius ονόματα που έχουν αυτή την περίοδο στραμμένο το βλέμμα τους στην Ελλάδα, προκειμένου να έρθουν για πρώτη φορά, είτε πρόκειται για την πολυσυζητημένη Αθηναϊκή Ριβιέρα, μέσω του μεγαλεπήβολου project του Ελληνικού, είτε για τους προορισμούς-«πρωταθλητές» του ελληνικού τουρισμού όπως η Μύκονος και η Κρήτη.

Κοντά στους νεοεισερχόμενους και οι διεθνείς αλυσίδες που βρίσκονται ήδη εδώ, με ανοιχτά πλάνα για την περαιτέρω επέκταση της παρουσίας τους στη χώρα μας, όπως η One&Only στα «Αστέρια Γλυφάδας», επίσης στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, και η Four Seasons στη Μύκονο ή ακόμη και τα brands πολυτελείας των ομίλων Αccor, όπως τα Sofitel και τα MGallery του ομίλου Accor ή ακόμη και brands της Hilton.

Η Ελλάδα βρίσκεται ακόμη πίσω στο κομμάτι του τουρισμού πολυτελείας σε σύγκριση με άλλους προορισμούς της Μεσογείου και πολύ περισσότερο σε «επώνυμες» παρουσίες και αυτό ακριβώς το momentum θέλουν να αξιοποιήσουν οι ξένες αλυσίδες που πραγματοποιούν, ακόμη και αυτή τη δύσκολη περίοδο, επαφές για την τοποθέτησή τους στους προορισμούς της λεγόμενης πρώτης γραμμής. Επισημαίνεται εδώ ότι από τις 10.052 ξενοδοχειακές μονάδες ανά την Ελλάδα στο τέλος του 2020, 651 είναι αυτές που κατατάσσονται στην κατηγορία των 5 αστέρων, ωστόσο η αναλογία ανεβαίνει αν ληφθεί υπόψη ο αριθμός των δωματίων ακριβώς λόγω του μεγαλύτερου μεγέθους των μονάδων των υψηλότερων κατηγοριών.

Ετσι, περίπου 1 στα 5 δωμάτια, ή αλλιώς 93.687 από το σύνολο των 438.294 δωματίων πανελλαδικά, αντιστοιχούσε στο τέλος της περασμένης χρονιάς σε κάποια ξενοδοχειακή μονάδα 5 αστέρων ανά την Ελλάδα, με τον αριθμό να βαίνει αυξανόμενος ακόμη και φέτος, αφού είναι συνεχείς οι επενδύσεις αναβάθμισης στο ξενοδοχειακό δυναμικό τα τελευταία χρόνια, ακόμη κι εν μέσω πανδημίας.

Τα «φώτα» στο Ελληνικό

Στο επίκεντρο των συζητήσεων αλλά και του ενδιαφέροντος παραμένει το μεγάλο project του Ελληνικού, όσο μάλιστα η Lamda Development ξεδιπλώνει σταδιακά τα πλάνα της. Μετά την πρώτη παρουσίαση για τον Πύργο Κατοικιών στις αρχές Ιουλίου, την περασμένη εβδομάδα έγιναν τα αποκαλυπτήρια των έργων για το παράκτιο μέτωπο και τη Marina Galleria των 22.000 τ.μ., τους πολυτελείς εμπορικούς χώρους στη μαρίνα με κόστος 100-125 εκατ. ευρώ που πρόκειται να ολοκληρωθούν έως το 2025.

Ακριβώς δίπλα πρόκειται να κατασκευαστεί, επίσης εντός της πρώτης πενταετίας, το ένα από τα δύο πολυτελή ξενοδοχεία στο πλαίσιο του joint venture συνολικού ύψους 300 εκατ. ευρώ που έχει συνάψει η Lamda με την ΤΕΜΕΣ («Costa Navarino», «Hilton» Αθηνών). Η στρατηγική συμφωνία προβλέπει την ανάπτυξη ενός μοναδικής αρχιτεκτονικής ξενοδοχείου πέντε αστέρων εντός του χώρου της μαρίνας του Αγίου Κοσμά και ενός δεύτερου παραθαλάσσιου πολυτελούς ξενοδοχείου πέντε αστέρων κατά μήκος του παραλιακού μετώπου. Και τα δύο ξενοδοχεία θα πλαισιώνονται από οικιστικά συγκροτήματα με τις «επώνυμες» (branded) κατοικίες που θα φέρουν την υπογραφή των ξενοδοχειακών ομίλων που θα επιλεγούν για τη διαχείριση των 5άστερων μονάδων.

Ποιοι μπορεί να είναι αυτοί;

Για την ξενοδοχειακή μονάδα με τις branded κατοικίες στη μαρίνα, συνολικής επιφάνειας κοντά στα 38.500 τ.μ., στα ονόματα που έχουν πέσει στο τραπέζι ως πιθανά είναι brands του ομίλου της Marriott, όπως για παράδειγμα τα Edition Hotels -αλυσίδα που δεν έχει ακόμη παρουσία στη χώρα μας- και της Accor, όπως τα Sofitel, που έχουν αφήσει ήδη εδώ και χρόνια τα διαπιστευτήριά τους στην ελληνική αγορά. Τα Edition Hotels, με ουκ ολίγα ξενοδοχεία κυρίως σε Αμερική αλλά και σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Ασία, ακολουθούν εσχάτως ευρύ πρόγραμμα ανάπτυξης, με το 2021 να σηματοδοτεί τη λειτουργία των νέων ξενοδοχείων σε Ρέικιαβικ, Τόκιο, Ρώμη και Ντουμπάι, ενώ ακολουθούν από το 2022 και μετά Μαδρίτη, Ντόχα, Μιλάνο, Σιγκαπούρη, Λας Βέγκας κ.α. Στην Ευρώπη τα Edition Hotels, που στηρίζονται «σε ένα πιο φρέσκο και προσωποποιημένο μοντέλο λειτουργίας», ήδη λειτουργούν σε Λονδίνο, Βαρκελώνη, αλλά και το Μπόντρουμ της Τουρκίας.

Η δεύτερη ξενοδοχειακή μονάδα επίσης στο πλαίσιο της στρατηγικής συνεργασίας Lamda – TΕΜΕΣ βρίσκεται στο παραλιακό μέτωπο και αφορά συνολική επιφάνεια 24.500 τ.μ. Επαφές για το κομμάτι της διαχείρισης πραγματοποιούνται με δύο μεγάλα ονόματα της αγοράς που αναζητούν εδώ και καιρό το κατάλληλο πάτημα για το ντεμπούτο τους στην Αθήνα. Ο λόγος για τη Mandarin Oriental και τη Rosewood Hotel & Resorts. Το όνομα της Mandarin Oriental είχε ακουστεί κατά κόρον πριν από μία πενταετία περίπου, το 2016. Ηταν η περίοδος που η ΤΕΜΕΣ, με επικεφαλής τον Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλο, από κοινού με τον τουρκικό όμιλο Dogus -ο οποίος αποχώρησε στη συνέχεια λόγω προβλημάτων ρευστότητας- αποκτούσε από την Alpha Bank την Ιονική Ξενοδοχειακή, ιδιοκτήτρια του ιστορικού ξενοδοχείου «Hilton» Aθηνών.

Η Mandarin είχε ενδιαφερθεί να αναλάβει τη διαχείριση του εμβληματικού ξενοδοχείου με την ολοκλήρωση της σύμβασης με τη Hilton, η οποία ωστόσο στη συνέχεια ανανεώθηκε, οπότε ο όμιλος με τις ασιατικές ρίζες βγήκε τότε από το κάδρο. Το όνομα της Mandarin, που διαθέτει παρουσία με ξενοδοχεία αλλά και βίλες σε 24 χώρες, μεταξύ των οποίων στην Ευρώπη σε Ηνωμένο Βασίλειο (Λονδίνο), Ιταλία (Λίμνη Κόμο), Ελβετία (Γενεύη), Ισπανία (Μαδρίτη), αλλά και στην Τουρκία (Μπόντρουμ), επανέρχεται τώρα για το project του Ελληνικού. Η Rosewood, έχοντας ξεκινήσει το 1979 από το Ντάλας, έχει μεγάλη παρουσία σε Αμερική, Ασία και Μέση Ανατολή, ενώ στην Ευρώπη έχει επίσης μεγάλο αποτύπωμα στο Λονδίνο, στην Τοσκάνη, στο Παρίσι, στη Μαδρίτη και έχει ήδη ανακοινώσει και νέες μονάδες από το 2022 έως το 2024 σε Βιέννη, Μόναχο, Ρώμη, Βενετία, Λονδίνο. Στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου περιλαμβάνονται επίσης πολυτελείς κατοικίες προς πώληση, αλλά και διαμερίσματα με παρεχόμενες υπηρεσίες.

Η ανάπτυξη των ξενοδοχειακών μονάδων στο Ελληνικό θα γίνει μέσω δύο εταιρειών ειδικού σκοπού, στο μετοχικό κεφάλαιο των οποίων θα συμμετέχουν οι όμιλοι της ΤΕΜΕΣ και της Lamda σε ποσοστό 70% και 30% αντίστοιχα, ενώ το υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα προβλέπει έναρξη εργασιών στο δεύτερο εξάμηνο του 2022 και ολοκλήρωση στο δεύτερο μισό του 2025.

Τα ονόματα σε Μύκονο και Κρήτη

Ενδιαφέρον έχουν και τα νέα ονόματα σε πεντάστερα projects της Μυκόνου και της Κρήτης. Στο Νησί των Ανέμων υπάρχει το σταθερό ενδιαφέρον από τις πολυτελείς αλυσίδες Ritz Carlton και Six Senses, τα ονόματα των οποίων έχουν ακουστεί κατά καιρούς σε νέα projects χωρίς ωστόσο να έχει οριστικοποιηθεί οτιδήποτε.

Από την άλλη πλευρά, ο ομογενής επιχειρηματίας από τη Βενεζουέλα Θεόδωρος Δουζόγλου φαίνεται ότι έχει καταλήξει τώρα στην πολυτελή Rocco Forte για τη διαχείριση του μεγάλου project της Μυκόνου που περιλαμβάνει το οικιστικό συγκρότημα που είχε αγοραστεί από την οικογένεια Θεόδωρου και Γιάννας Αγγελοπούλου, μαζί με τις νέες βίλες υπό σχεδιασμό αλλά και το ξενοδοχείο «Λητώ» στη Χώρα του νησιού.

Η οικογένεια Φόρτε

Οι συζητήσεις με τη Rocco Forte διαρκούν πολύ καιρό τώρα και η αλυσίδα, που ιδρύθηκε το 1996 από τον σερ Ρόκο Φόρτε και την αδελφή του, ήταν εξαρχής από τους πιο ζεστούς συνομιλητές του επιχειρηματία, ο οποίος, παρεμπιπτόντως, φαίνεται ότι «ξεκλειδώνει» τώρα συνεργασία με ένα από τα μεγάλα brands του ομίλου Hilton, με αρκετή καθυστέρηση είναι αλήθεια, και το project του 5άστερου «Πεντελικόν» στην Κηφισιά, κλειστό από τότε που το αγόρασε το 2015, όπως και τα άλλα δύο ξενοδοχειακά projects στον Πειραιά και το κέντρο της Αθήνας. Ως προς τη Rocco Forte, έχει το χαρακτηριστικό ότι «κάθε μονάδα είναι διαφορετική με δική της προσωπικότητα και αυθεντικότητα ανάλογα με τον προορισμό». Η πολυτελής αλυσίδα διαχειρίζεται ξενοδοχειακές μονάδες σε Ιταλία, Γερμανία, Λονδίνο, Εδιμβούργο, Βρυξέλλες, Αγία Πετρούπολη, Σανγκάη κ.α. Το επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου Δουζόγλου στη Μύκονο αντιστοιχεί σε 100 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει καταρχάς τον πλήρη εκσυγχρονισμό του «Λητώ», τις εργασίες αναβάθμισης στις βίλες που αγοράστηκαν από την οικογένεια Αγγελόπουλου, καθώς και το resort των 140 δωματίων στην ιδιόκτητη έκταση στην Ελιά, ενώ στόχος είναι τα τρία projects ουσιαστικά να συνδέονται μεταξύ τους, αποτελώντας έναν καινοτόμο πολυτελή προορισμό για το νησί.

Με διεθνή ονόματα που «φέρνουν κάτι νέο στην Ελλάδα», όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι επιτελείς της, θέλει να συνεργαστεί η Mirum στην Κρήτη για το γνωστό project Εlounda Hills στην Κρήτη. Το τελευταίο έχει ενταχθεί στις στρατηγικές επενδύσεις, θα υλοποιηθεί σταδιακά και αντιστοιχεί σε προϋπολογισμό συνολικού ύψους άνω των 400 εκατ. ευρώ, για τη δημιουργία μικτού τουριστικού συγκροτήματος σε εκτάσεις 840 στρεμμάτων, την ίδια στιγμή που ο όμιλος του Ρώσου επιχειρηματία Βιτάλι Μπορίσοφ ετοιμάζεται και για επέκταση της επένδυσης κατά 100 εκατ. ευρώ με τρία νέα ξενοδοχεία και νέο φάκελο προς εξέταση στο Enterprise Greece. Τώρα, το «1 Hotel & Homes Elounda Hills» θα είναι το νέο εγχείρημα στην Ελλάδα της 1 Hotels, με ορίζοντα λειτουργίας το 2025. Η συνεργασία των δύο πλευρών αφορά τόσο το πολυτελές ξενοδοχείο με 135 δωμάτια όσο και 178 «επώνυμες» (branded) κατοικίες και βίλες με το brand της αλυσίδας.

Ουσιαστικά η Mirum Hellas θα προχωρήσει με την ανάπτυξη των ακινήτων, ενώ η 1 Hotels, η οποία ανήκει στην ομπρέλα της SH Hotels & Resorts, θα αναλάβει τη διαχείριση του έργου. Η 1 Hotels αποτελεί «το αναπτυσσόμενο lifestyle brand πολυτελείας που εμπνέεται από την ίδια τη φύση», όπως χαρακτηριστικά αυτοπροσδιορίζεται, της SH Hotels & Resorts, το οποίο πρωτοξεκίνησε το 2015 από το Μαϊάμι και το Μανχάταν, για να επεκταθεί στη συνέχεια και εκτός ΗΠΑ, στην Κίνα και πλέον και στο Τορόντο, τη Μελβούρνη, το Παρίσι, το Λονδίνο κ.α. με νέα ξενοδοχεία που έχουν ήδη δρομολογηθεί.

Η SH Hotels & Resorts είναι θυγατρική του επενδυτικού ομίλου Starwood Capital Group που έχει στην ομπρέλα της τα ξενοδοχειακά brands 1 Hotels, Baccarat Hotels, Treehouse Hotels και SH Collection Properties.

Η Starwood Capital Group, με έδρα το Μαϊάμι, είναι ένας επενδυτικός όμιλος με ιστορία 3 δεκαετιών, από το 1991, και δραστηριότητα κυρίως στο διεθνές real estate, ενώ διαθέτει περιουσιακά στοιχεία υπό διαχείριση αυτή την στιγμή ύψους 90 δισ. δολαρίων και 4.000 εργαζομένους σε 16 γραφεία διεθνώς. Στη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών, ο όμιλος είχε συμμετοχή σε διάφορες επενδυτικές πλατφόρμες και εταιρείες στους τομείς της φιλοξενίας και της κατοικίας, μεταξύ των οποίων και στην Starwood Hotels & Resorts που συγχωνεύτηκε την περασμένη δεκαετία με τη Marriott Hotels.

To «1 Hotel & Homes Elounda Hills»

Εκτός από την 1 Hotels στο κομμάτι της ξενοδοχειακής διαχείρισης, οι επιτελείς της Mirum πραγματοποιούν το τελευταίο διάστημα ουκ ολίγες επαφές και για επιμέρους τμήματα της επένδυσης. Σύμφωνα με πληροφορίες, συζητήσεις πραγματοποιούνται με τα γνωστά πλέον και στην Ελλάδα Nikki Beach, τα πολυτελή beach club που επεκτάθηκαν πριν από κάποια χρόνια στη χώρα μας με το πρώτο τους beach club αλλά και ξενοδοχείο στο Πόρτο Χέλι, καθώς και το Pacha Group από την Ιμπιζα, που έκανε φέτος ντεμπούτο και στη χώρα μας, στη Mύκονο, με δραστηριότητα στους τομείς της μουσικής, της αναψυχής, της ψυχαγωγίας, της φιλοξενίας, των αρωμάτων και της μόδας, μεταξύ άλλων, με έντονη διεθνή παρουσία μέσω των Pacha Ibiza (Nightclub), Lio, Destino Pacha Resort και The Pacha Hotel.

Διαβάστε ακόμα: 

Πώς επηρέασε ο πύρινος όλεθρος το δίκτυο ηλεκτροδότησης – Αποκαθίσταται η λειτουργία

OTE: Σε υψηλά 13 ετών η μετοχή – «D-day» για Ρουμανία και επιδόσεις 6μηνου

«Μισός» ΕΝΦΙΑ τον Σεπτέμβρη και με… διπλή δόση τον Οκτώβρη