Οταν ξεκίνησε η πανδημία, πολλοί χρειάστηκε να αλλάξουν τα πλάνα ταξιδίων τους. Για τους περισσότερους από εμάς, ήταν τα lockdowns που επέβαλαν τις αλλαγές αυτές.

Αλλά ένας μεγάλος αριθμός των super-rich αποφάσισαν να αγοράσουν super-yachts.

Πάνω από $1 δισ. ξοδεύτηκαν για την αγορά πολυτελών σκαφών το τελευταίο 12μηνο, με τον Τζεφ Μπέζος να αγοράζει yacht η αξία του οποίου εκτιμάται στα 500 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με το CNN Travel.

Όποιος μπορεί να ξοδέψει τέτοια αμύθητα ποσά, θα πρέπει να προετοιμαστεί και για περαιτέρω έξοδα, αφού δεν είναι μόνο η αγορά των γιοτ που κοστίζει, αλλά και η συντήρησή τους.

Σύμφωνα με τη βρετανική Towergate Insurance, οι ιδιοκτήτες των yachts καλούνται να ξοδέψουν μέχρι και το 10% της συνολικής αξίας αγοράς ετησίως για τη συντήρησή του.

Το σούπερ-γιοτ Αzzam

Αυτό σημαίνει πως το Azzam (φωτογραφία), ένα από τα μεγαλύτερα ναυπηγημένα σούπερ-γιοτ με φημολογούμενη τιμή $605 εκατ, μπορεί να κοστίζει $60 εκατ ετησίως για τη συντήρησή του. Ο Ρούπερτ Κόννορ της Luxury Yacht Group ανέφερε στο CNN Τravel πως ένα γιοτ περίπου 50 μέτρων κοστίζει περίπου $2 εκατομμύρια ετησίως.

Τα έξοδα αυτά προφανώς και αφορούν τα καύσιμα, το αγκυροβόλιο, την ασφάλιση και τη συντήρηση. Η Γιούλια Σκόπτσοβα της Smart Yachts αναφέρει πως υπάρχουν, όμως και “κρυφά” έξοδα.

|Ο εξοπλισμός, τα ακριβά έπιπλα, τα έργα τέχνης ή τα όργανα γυμναστηρίου κοστίζουν πολλά. Σύμφωνα με την ίδια, η αγορά ενός γιοτ τέτοιας κλάσης κοστίζει όσο η αγορά και τη διακόσμηση ενός μεγάλου και ακριβού ακινήτου.

Όμως, υο μεγαλύτερο κόστος είναι -προφανώς- το πλήρωμα. Ενας ιδιοκτήτης σούπερ-γιοτ αναμένεται να ξοδεύψει πολυ σημαντικά ποσά για τις πληρωμές του πληρώματος ενός σκάφους 50 μέτρων.

Το 42%-48% του συνολικού κόστους συντήρησης, σύμφωνα με τον Κόννορ, αφορά στην εκπαίδευση, ένδυση και πληρωμή του πληρώματος.  Αυτό μπορεί να φαίνεται υπερβολικό, αλλά σύμφωνα με τον Κόννορ, το “κλειδί” για την ομαλή λειτουργία ενός πολυτελούς σκάφους είναι το πλήρωμα, και κυρίως ο καπετάνιος. Ο Κόννορ υπογραμμίζει πως το 99% των προβλημάτων σε ένα γιοτ οφείλονται στο πλήρωμα.

Xαλάρωση στο Σαν Τροπέ

Επίσης ακριβή είναι και η ετήσια επιθεώρηση, με τις διετείς, πιο ενδελεχείς επιθεωρήσεις να κοστίζουν εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια. 

Το κόστος αυξάνεται επίσης λόγω των αναγκών επικοινωνίας στο γιοτ, με ράδιο υψηλών συχνοτήτων, ενδοεπικοινωνία μεταξύ των μελών του πληρώματος, δορυφορική τηλεόραση, και προφανώς internet υψηλών ταχυτήτων. Το συνολικό κόστος αυτό υπολογίζεται από την Σκόπτσοβα πως φτάνει τα $67.000 ετησίως.

Τα ταξίδια μεταξύ διαφορετικών χωρών επίσης κοστίζουν πολλά σε διεκπεραιώσεις ενώ το αγκυροβόλιο για τους μήνες που τα γιοτ δεν μετακινούνται μπορεί να κοστίζει μέχρι και $350.000.

Αν και οι ιδιοκτήτες των γιοτ θα ξοδεύουν εκατομμύρια για τη συντήρησή τους, είναι άξιο αναφοράςί πως το μεγαλύτερο ή ολόκληρο μέρος των εξόδων αυτών καλύπτονται από τις υπηρεσίες τσάρτερ που προσφέρουν.

Ο Κόννορ υπολογίζει πως 12 εβδομάδες τσάρτερ αντιπροσωπεύουν το ετήσιο κόστος συντήρησης, κάτι το οποίο σημαίνει πως οι ιδιοκτήτες μπορούν να καλύπτουν το κόστος τους. 

Στοιχεία της BOAT Pro υποδεικνύουν πως οι συνολικές πωλήσεις πολυτελών σκαφών από την αρχή του 2021 αυξήθηκαν κατά 46% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2020, ενώ οι τιμές των γιοτ έχουν αυξηθεί δραματικά λόγω της αυξημένης ζήτησης. Ως αποτέλεσμα, τα περισσότερα σκάφη είναι ήδη ενοικιασμένα αφού απλά δεν υπάρχουν άλλα διαθέσιμα.

Ολα αυτά, βέβαια, αποτελούν μια… τρύπα στο νερό σε σχέση με τα έξοδα των ιδιωτικών τζετ που πολλοί εξ αυτών έχουν επίσης αγοράσει. 

Διαβάστε ακόμη

Πετρέλαιο και πανδημία ξαναγράφουν τον χάρτη στην ακτοπλοΐα

Φορολογικές δηλώσεις 2021: Σχεδόν 2 στους 10 θα λάβουν επιστροφή φόρου

Έξι γυναίκες στον αγώνα για καθαρές θάλασσες