Για «λουτρό αίματος» στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης προειδοποίησε σήμερα ο CEO της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, προειδοποιώντας τις βιομηχανίες αυτοκινήτου πως προχωρούν υπερβολικά γρήγορα σε μειώσεις των τιμών στα EV προκειμένου να τονώσουν τις μειωμένες πωλήσεις.
Ξεκαθάρισε δε, πως ο όμιλος του δεν πρόκειται να προχωρήσει σε πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, ακόμη και υβριδικών, σε τιμές που επιφέρουν ζημιές, όπως κάνουν έτερες βιομηχανίες προκειμένου να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους.

Σε παγκόσμιο επίπεδο οι πωλήσεις EV εξακολουθούν να αυξάνονται, αλλά με πιο αργό ρυθμό. Σε Βρετανία και ΕΕ το μερίδιο των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων υποχώρησε πέρυσι, ενώ στις ΗΠΑ συρρικνώθηκε ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων.

Η τοποθέτηση του ισχυρού άνδρα της Stellantis, που δημιουργήθηκε από την ένωση της Fiat Chrysler με την PSA, έγινε στο πλαίσιο διαδικτυακής συζήτησης στρογγυλής τραπέζης για την πορεία του κλάδου.

Νωρίτερα η Ford Motor είχε ανακοινώσει πως προχωρά σε περιορισμό της παραγωγής του pick up ηλεκτρικού ημιφορτηγού F-150 Ligthning λόγω των χαμηλών πωλήσεων. Το F-150 ήταν επί χρόνια ένα από τα υψηλότερα μοντέλα σε πωλήσεις στις ΗΠΑ, αν όχι και το νούμερο ένα, με αποτέλεσμα η παρουσίαση του ηλεκτρικού Lightning, το 2022, να έχει παρουσιαστεί ως κομβικό σημείο για την πορεία του κλάδου της ηλεκτροκίνησης.

Σύμφωνα με την Ford οι παγκόσμιες πωλήσεις EV θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν το 2024, αν και με πολύ χαμηλότερο από τον αρχικά εκτιμώμενο ρυθμό. Για το λόγο αυτό έχει ήδη φέρει πίσω τα σχέδια της για τη δημιουργία ενός νέου εργοστασίου EV, την ώρα που αντιστοίχως η General Motors και η Tesla έχουν επίσης «παγώσει» τα σχέδια επέκτασης τους.

Κάποιες εταιρείες, κυρίως δε, η Tesla, αποφάσισαν να πωλούν κάποια μοντέλα ακόμη και με ζημιά προκειμένου να ενισχύσουν τις πωλήσεις, ελπίζοντας ότι η πράσινη μετάβαση σταδιακά θα φέρει την ηλεκτροκίνηση σε κυρίαρχη θέση στον κλάδο αυτοκινήτου. Όμως, η κίνηση αυτή έχει εντείνει τον ανταγωνισμό, πιέζοντας παράλληλα τα οικονομικά τους, με τον Ταβάρες να εξηγεί ακριβώς ότι η Stellantis δεν πρόκειται να μπει στη λογική αυτή.

«Εάν πας και μειώσεις τις τιμές αγνοώντας την πραγματικότητα του κόστους, δημιουργείς μια κούρσα προς τα κάτω που τελικά θα οδηγήσει σε λουτρό αίματος (τον κλάδο). Αυτό ακριβώς προσπαθώ να αποφύγει» τόνισε χαρακτηριστικά ο CEO της Stellantis.

Μάλιστα η… μπηχτή του προς την Tesla δεν διέφυγε από τους αναλυτές! «Γνωρίζω μια εταιρεία που έχει προχωρήσει σε βίαιες περικοπές τιμών και τα επίπεδα κερδοφορίας της έχουν αντιστοίχως καταρρεύσει βίαια. Όταν κάνεις κάτι τέτοιο, “πηδάς” σε έναν κόκκινο ωκεανό και τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο δύσκολα στο μέλλον».

Ο όμιλος που διαθέτει συνολικά 24 μοντέλα EV ετοιμάζεται να «ρίξει» στην αγορά άλλα 23 μέχρι τα τέλη της φετινής χρονιάς. Παρουσιάζει δε, ισχυρές πωλήσεις στην Ευρώπη κυρίως από τις φίρμες της Peugeot, της Fiat, της Opel και της Citroen με αποτέλεσμα να παραμένει κερδοφόρα.

Όμως, φέτος θα εστιάσει και στην αμερικανική αγορά προκειμένου να ενισχύσει περαιτέρω τις πωλήσεις της σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Διαβάστε ακόμη

Placement ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Διατέθηκαν 6 εκατ. μετοχές – Στα €13,20 η τιμή

Λίντνερ από Νταβός: «Η Γερμανία δεν είναι ο ασθενής της Ευρώπης, χρειάζεται μεταρρυθμίσεις»

UBS: Αφήστε τα μετρητά – Ήρθε η ώρα για επενδύσεις σε μετοχές και ομόλογα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ