Ο κλάδος των βιντεοπαιχνιδιών έχει γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη, αποφέροντας πρωτοφανή κέρδη δισεκατομμυρίων δολαρίων. Τα τελευταία χρόνια, ο τομέας των τυχερών παιχνιδιών έχει αποφέρει έσοδα μεγαλύτερα από αυτά της βιομηχανίας της μουσικής και του κινηματογράφου μαζί.

Τα βιντεοπαιχνίδια έχουν εξελιχθεί σε μια τεράστια βιομηχανία, ξεπερνώντας ακόμη και τις ταινίες blockbuster. Μόνο το Minecraft, με έσοδα από πωλήσεις 3,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε οκτώ χρόνια, ξεπερνά την ταινία με τα υψηλότερα έσοδα, το Avatar, του Τζέιμς Κάμερον.

Σύμφωνα με την SuperData Research, η παγκόσμια αγορά παιχνιδιών, που περιλαμβάνει κονσόλες, PC, παιχνίδια για κινητά και eSports, εκτινάχθηκε στα 159,3 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020 και στα 184,4 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022, σύμφωνα με το therichest.com.

Αυτό επισκιάζει την αποτίμηση της μουσικής βιομηχανίας με 19,1 δισεκατομμύρια δολάρια και την αποτίμηση της κινηματογραφικής βιομηχανίας με 41,7 δισεκατομμύρια δολάρια, καθιερώνοντας τη βιομηχανία τυχερών παιχνιδιών ως οικονομικό τιτάνα.

 

Τα πιο επιτυχημένα βιντεοπαιχνίδια

Σύμφωνα με την Statista, τα έσοδα της αγοράς βιντεοπαιχνιδιών αναμένεται να φτάσουν τα 249,60 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, με ετήσια αύξηση 7,9% έως το 2027. Αυτοί οι απίστευτοι αριθμοί αποδίδονται σε ένα ευρύ φάσμα μοντέλων εσόδων τα οποία ανταποκρίνονται στις εξελισσόμενες προτιμήσεις των παικτών.

Το παραδοσιακό μοντέλο των πωλήσεων δίσκων παιχνιδιών ή ψηφιακών λήψεων παραμένει κυρίαρχο, αποφέροντας σημαντικό μέρος των εσόδων του κλάδου. Οι πωλήσεις δίσκων παιχνιδιών προβλέπεται να φτάσουν συνολικά έσοδα 11,32 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι το τέλος του 2023, ενώ οι πωλήσεις ψηφιακών παιχνιδιών έφτασαν πάνω από 11 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020.

Οι αγορές μέσω παιχνιδιών, κυρίως από κινητά τηλέφωνα, έχουν καθιερωθεί ως μια ισχυρή πηγή εσόδων. Σύμφωνα με έρευνα της Statista, τα παγκόσμια έσοδα από αυτό το μοντέλο αυξήθηκαν κατά 125% μεταξύ 2018 και 2022, από 91,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε σχεδόν 205 δισεκατομμύρια δολάρια, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 60% των εσόδων της παγκόσμιας αγοράς τυχερών παιχνιδιών.

Αυτό το μοντέλο επιτρέπει στους προγραμματιστές παιχνιδιών να προσφέρουν τα προϊόντα τους δωρεάν, ενώ παράλληλα να έχουν κέρδος μέσω προαιρετικών αγορών που οι παίκτες μπορούν να κάνουν εντός των παιχνιδιών, όπως εικονικά αντικείμενα, βελτιώσεις για χαρακτήρες, κλπ.

Οι συνδρομητικές υπηρεσίες έχουν επίσης αποφέρει έσοδα, καθώς προσφέρουν στους παίκτες πρόσβαση σε μια τεράστια γκάμα παιχνιδιών έναντι μηνιαίας πληρωμής. Το 2021, οι συνδρομητικές υπηρεσίες σημείωσαν έσοδα ύψους 2,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με πλατφόρμες όπως το Xbox Game Pass και το PlayStation Plus να παρέχουν πρόσβαση σε εκατοντάδες παιχνίδια σε σταθερή τιμή.

Τα μοντέλα Free-to-play (F2P) έφεραν επανάσταση στη βιομηχανία παιχνιδιών, επιτρέποντας στους παίκτες να έχουν πρόσβαση και να απολαμβάνουν παιχνίδια χωρίς αρχικό κόστος. Μεταξύ 2018 και 2023, τα παιχνίδια F2P απέφεραν έσοδα ύψους 106,03 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως μέσω της διαφημίσεων εντός της εφαρμογής, των πωλήσεων εικονικών αντικειμένων και των premium χαρακτηριστικών.

Το Fortnite, για παράδειγμα, απέφερε έσοδα 5,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021 στην Epic Games ως δωρεάν παιχνίδι.

Τα διάφορα μοντέλα εσόδων που χρησιμοποιεί η βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών έχουν συμβάλει σημαντικά στη συνολική ανάπτυξη και επέκτασή της.

 

Η εξέλιξη της εμπορικής επιτυχίας των βιντεοπαιχνιδιών

Η βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών στηρίζεται σε έξι σημαντικά μοντέλα, καθένα από τα οποία παίζει καθοριστικό ρόλο στο να αποφέρουν έσοδα πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Οι λιανικές αγορές, ο παραδοσιακός δηλαδή τρόπος απόκτησης βιντεοπαιχνιδιών, έχουν μειωθεί ραγδαία λόγω της ψηφιακής διανομής και του mobile gaming.

Η ψηφιακή διανομή σημείωσε μεγάλη άνοδο, με τις online πωλήσεις και τις άμεσες λήψεις των παιχνιδιών να κυριαρχούν στις συναλλαγές.

Σύμφωνα με την έκθεση της Superdata, οι ψηφιακές πωλήσεις παιχνιδιών σημείωσαν έσοδα 11,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2020. Τα συνδρομητικά μοντέλα, όπως η συνδρομητική υπηρεσία παιχνιδιών της Sony και το Humble Bundle, υιοθέτησαν πολιτική συνεχόμενων πληρωμών προκειμένου το κοινό να έχει πρόσβαση σε παιχνίδια ή υπηρεσίες που σχετίζονται με παιχνίδια.

Σύμφωνα με την Insider Intelligence, οι συνδρομητικές υπηρεσίες απέφεραν έσοδα 9,21 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2022, από 8,25 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021. Η ευρεία υιοθέτηση των μικροσυναλλαγών είναι εμφανής, επιτρέποντας στους παίκτες να απολαμβάνουν πιο πολύ τα παιχνίδια μέσω μικρών, επαναλαμβανόμενων πληρωμών.

Προκειμένου οι παίκτες να εμπλουτίσουν τα παιχνίδια τους με πρόσθετο περιεχόμενο, όπως μεγαλύτερη ποικιλία σε avatars και νέους τρόπους παιχνιδιού, η βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών τους ζητά να προχωρήσουν σε ένα σύνολο μικρο-πληρωμών.

 

Πέρα από τις κονσόλες και τους υπολογιστές

Η βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών επεκτείνεται πολύ πέρα από τα παραδοσιακά μοντέλα, καθώς υιοθετεί καινοτόμες τάσεις που την βοηθούν να αναπτυχθεί.

Τα eSports και το streaming βοηθούν σε αυτή την ανάπτυξη αυξάνοντας τη δημοτικότητα διάφορων παιχνιδιών. Η βιομηχανία παιχνιδιών eSports αναμενόταν να ανέλθει στα 2,17 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το τέλος του 2023, με σημαντικές επενδύσεις από διαφημιστές, χορηγούς και ιδιοκτήτες αθλητικών ομάδων.

Οι πιο νέες τεχνολογίες, όπως η εικονική πραγματικότητα (VR) και η επαυξημένη πραγματικότητα (AR), έχουν μεγάλη σημασία, με την αγορά παιχνιδιών VR να φτάνει τα 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020, σύμφωνα με την Statista.

Το cloud gaming και οι συνδρομητικές υπηρεσίες, όπως το Google Stadia και το Xbox Cloud Gaming, αναδιαμορφώνουν τον κλάδο, συμβάλλοντας στα έσοδα των 180 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το 2021.

Η βιομηχανία τυχερών παιχνιδιών γίνεται όλο και πιο ποικιλόμορφη και χωρίς αποκλεισμούς κοινωνικών ομάδων, συμβάλλοντας έτσι σε μια πιο περιεκτική κουλτούρα παιχνιδιών. Έτσι, τα τυχερά παιχνίδια έχουν μετατραπεί σε μια ιδιαίτερα διαδραστική μορφή ψυχαγωγίας για όλο τον κόσμο.

Άρα, τα συνεχώς αυξανόμενα έσοδα μέσω των βιντεοπαιχνιδιών καταδεικνύουν τόσο την οικονομική ικανότητα της βιομηχανίας, όσο και τον ρόλο της στη διαμόρφωση των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων, την προώθηση της καινοτομίας και τον επαναπροσδιορισμό των προτύπων ψυχαγωγίας.

 

Διαβάστε ακόμη

Πλειστηριασμοί: Ποιο ακίνητο «φιλέτο» στο Σύνταγμα βγαίνει στο σφυρί (pics)

Ρεύμα: Φουντώνει εκ νέου η μάχη στις τιμές ηλεκτρικής ενέργειας

ΥΠΕΘΟ: Ομοβροντία νομοσχεδίων αλλάζει τα πάντα στην οικονομία

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ