Αν μαθαίνει κανείς από τα διδάγματα της Ιστορίας, ο νέος CEO της Uber Technologies, Dara Khosrowshahi, είναι πολύ πιθανό, όταν καθίσει να διαπραγματευτεί με τις αρχές του Λονδίνου για το μέλλον της υπηρεσίας ταξί σε μια από τις σημαντικότερες αγορές της,  να καθυστερήσει την ανταλλαγή δεδομένων και να υποσχεθεί να πληρώσει πρόστιμα και αμοιβές.

Από τις Φιλιππίνες μέχρι το Πόρτλαντ του Όρεγκον, η στρατηγική αυτή έχει λειτουργήσει για την εταιρεία με έδρα το Σαν Φρανσίσκο.

Τα στελέχη του τομέα μεταφορών του Λονδίνου τον περασμένο μήνα θεώρησαν την Uber ως ακατάλληλη να λειτουργήσει λόγω του χαλαρού πλαισίου εταιρικής ευθύνης. Η κίνηση απειλεί ένα οχυρό Uber σε μια εποχή που ο Khosrowshahi προσπαθεί να διασώσει τη φήμη της εταιρείας μετά από μια σειρά σκανδάλων.

Η αστυνομία έχει παραπονεθεί ότι η Uber δεν αποκάλυπτε ή  έπαιρνε πολύ χρόνο να αναφερθούν σοβαρά εγκλήματα που συνδέονταν με τις κούρσες της και ο δήμαρχος του Λονδίνου Sadiq Khan υποστήριξε την απόφαση να αφαιρεθεί  η άδεια της Uber.

Ο Khosrowshahi ήδη έδωσε μια δημόσια απάντηση,  ασυνήθιστη για την Uber, σε μια ανοιχτή επιστολή συγγνώμης προς τους Λονδρέζους «για τα λάθη που έχουμε κάνει», όπως αναφέρεται. Επίσης εξασφάλισε και την τοπική υποστήριξη: περισσότεροι από 840.000 Λονδρέζοι υπέγραψαν αίτημα της  Uber προτρέποντας τις αρχές της βρετανικής πρωτεύουσας να επανεξετάσουν την απόφασή τους.

Ο Khosrowshahi αναμένεται να συναντηθεί την Τρίτη με τον Επίτροπο Μεταφορών του Λονδίνου, Mike Brown.

Το κλείσιμο μιας συμφωνίας θα συνιστά μεγάλη νίκη για τον νέο επικεφαλής της Uber, ενώ η  εξασφάλιση πρόσθετης επιβάρυνσης ή νέων δεδομένων για τους οδηγούς θα μπορούσε να είναι μια νίκη για τον Khan, που είναι ο σκληρότερος επικριτής της Uber και πρόεδρος της ρυθμιστικής αρχής.

Η Uber έχει φανεί πρόθυμη να πληρώσει πρόστιμα και αμοιβές στο πλαίσιο νομικών εμπλοκών ανά τον κόσμο. Οταν όμως πιέστηκε, επέλεξε να κλείσει τις υπηρεσίες της σε αρκετές αγορές, ώστε να  διαμαρτυρηθεί για μέτρα που, όπως λέει, επιβραδύνουν την παροχή υπηρεσιών προς τους πελάτες της ή παρεμποδίζουν τις προσλήψεις οδηγών.

Μόλις την περασμένη εβδομάδα, η Uber ανακοίνωσε ότι προτιμά να αποσυρθεί από την αγορά του Κεμπέκ από το να πληρώσει 35 ώρες εκπαίδευσης για οδηγούς.

Δεν υπάρχει ακόμα βεβαιότητα ότι θα επιτευχθεί συμφωνία και καμιά από τις πλευρές δεν εχει δώσει λεπτομέρειες για τη συνάντηση που θα γίνει την Τρίτη.  Όμως με τόσο μεγάλο μερίδιο τόσο  – 3,5 εκατ. πελάτες που πήγαν στην Uber λόγω της τιμής και της ευκολίας που βρήκαν εκεί,  μια συμφωνία και για τις δύο πλευρές βγάζει  νόημα.  

«Ο δήμαρχος θέλει απλά να πάρει κάτι για να δείξει ότι επικρατεί αναστάτωση στην Uber », δηλώνει ο Bruce Shaller, πρώην αξιωματούχος της Νέας Υόρκης, ο οποίος έχει συντάξει ένα βιβλίο σχετικά με apps παρόμοιου με την Uber. «Θα φαινόταν παράλογο να αφήσουμε τον Uber να φύγει από τις μεταφορές του Λονδίνου», σχολιάζει ο ίδιος.