Για λίγες εβδομάδες τον Ιούλιο, μια αλλόκοτη φράση διαπέρασε τον αέρα που πόνεσε ελαφρώς κάποιους που την πληκτρολόγησαν: «Hot Zuck Summer».

Υπήρχε εκείνη η φωτογραφία του Μαρκ Ζούκερμπεργκ χωρίς πουκάμισο και με πολύ γυμνασμένο κορμί. Η επιτυχημένη κυκλοφορία του Thread. Η όλη ντροπιαστική υπόθεση όπου ο Έλον Μασκ προκάλεσε τον Ζούκερμπεργκ σε σωματικό αγώνα.

Σε σύγκριση με τον Μασκ, ο οποίος ήταν απασχολημένος με την καταστροφή τόσο του Twitter όσο και της φήμης του, ο διευθύνων σύμβουλος της Meta φαινόταν να είναι ένας λογικός ενήλικας και αξιοπρεπές στέλεχος, σύμφωνα με το Business Insider.

Για ένα σύντομο καλοκαίρι, τα πράγματα φάνηκαν τελικά ρόδινα για τον Ζούκερμπεργκ και τη Meta: Η απόσταση των εκλογών του 2016 και όλο το χάος που προέκυψε από αυτές ήταν πριν αρκετό καιρό. Οι εκρηκτικές αποκαλύψεις το 2021 από τη Φράνσις Χάουγκεν και τα «Facebook Papers» είχαν ξεθωριάσει στην μνήμη του κόσμου. Το Twitter, η FTX και η τεχνητή νοημοσύνη κατέλαβαν τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων.

Ήταν σαν η Meta να έβγαζε μια μεγάλη πινακίδα που έγραφε «μέρες χωρίς μεγάλο σκάνδαλο».

Αυτές οι μέρες όμως τελείωσαν. Και παρόλο που το «Hot Zuck Summer» μπορεί να ήταν μια ανάλαφρη προσέγγιση του Ζούκερμπεργκ, το τελευταίο σκάνδαλο μόνο «ανάλαφρο» δεν ήταν.

Τη Δευτέρα, η Wall Street Journal ανέφερε τον «ενοχλητικό» τρόπο με τον οποίο παρουσιάστηκε σεξουαλικό περιεχόμενο παιδιών σε ενήλικες μέσω των Reels του Instagram.

Η Journal δημιούργησε δοκιμαστικούς λογαριασμούς που ακολουθούσαν μόνο έφηβους και νεαρούς influencers της γυμναστικής και των μαζορετών. Οι λογαριασμοί αυτοί στη συνέχεια συνιστούσαν Reels για σεξουαλικό περιεχόμενο ενηλίκων και σεξουαλικοποιημένο περιεχόμενο για παιδιά, σύμφωνα με τη Journal. Το Καναδικό Κέντρο Προστασίας Παιδιών πραγματοποίησε παρόμοια δοκιμή με παρόμοια αποτελέσματα, ανέφερε το δημοσίευμα.

Από την εφημερίδα:

Η Journal δημιούργησε τους δοκιμαστικούς λογαριασμούς αφού παρατήρησε ότι οι χιλιάδες followers των λογαριασμών αυτών των νέων συχνά περιλαμβάνουν μεγάλο αριθμό ενήλικων ανδρών και ότι πολλοί από τους λογαριασμούς που ακολουθούσαν αυτά τα παιδιά είχαν επίσης επιδείξει ενδιαφέρον για σεξουαλικό περιεχόμενο που αφορούσε τόσο παιδιά όσο και ενήλικες.
Ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι το σεξουαλικά υποβλητικό περιεχόμενο εμφανιζόταν επίσης μεταξύ διαφημίσεων για μεγάλες εταιρείες.

Από την έκθεση:

Οι δοκιμές έδειξαν ότι η παρακολούθηση μόνο των νεαρών κοριτσιών ενεργοποίησε το Instagram να αρχίσει να προβάλλει βίντεο από λογαριασμούς που προωθούσαν σεξουαλικό περιεχόμενο για ενήλικες μαζί με διαφημίσεις για μεγάλες καταναλωτικές μάρκες, όπως μία για τη Walmart που έτρεξε μετά από ένα βίντεο με μια γυναίκα που εξέθετε το σώμα της.

Και ίσως το πιο καταθλιπτικό από όλα:

Μια διαφήμιση για το Lean In Girls, τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό για την ενδυνάμωση των νέων γυναικών που διευθύνει η πρώην διευθύνουσα σύμβουλος της Meta Σέριλ Σάντμπεργκ, έτρεξε ακριβώς πριν από μια διαφήμιση για έναν δημιουργό σεξουαλικού περιεχομένου για ενήλικες, ο οποίος εμφανίζεται συχνά με ρούχα μαθήτριας. Η Σάντμπεργκ αρνήθηκε να σχολιάσει.
Εκπρόσωπος της Meta δήλωσε στην εφημερίδα ότι η εταιρεία εγκαινίασε πρόσφατα νέα εργαλεία ασφάλειας των εμπορικών σημάτων και διαθέτει ομάδα εργασίας για τον εντοπισμό ύποπτων χρηστών. Η Σάντμπεργκ αρνήθηκε να σχολιάσει στην Journal, όπως και η Walmart.

Σε δήλωσή της στο Business Insider, η Meta δήλωσε: «Δεν θέλουμε αυτού του είδους το περιεχόμενο στις πλατφόρμες μας και οι μάρκες δεν θέλουν οι διαφημίσεις τους να εμφανίζονται δίπλα σε αυτό. Συνεχίζουμε να επενδύουμε επιθετικά για να το σταματήσουμε – και αναφέρουμε κάθε τρίμηνο την επικράτηση τέτοιου περιεχομένου, η οποία παραμένει πολύ χαμηλή». Είπε επίσης ότι η δοκιμή της Journal ήταν μια «κατασκευασμένη εμπειρία» που δεν αντιπροσώπευε αυτό που βλέπουν οι πραγματικοί χρήστες κάθε μέρα.

Νωρίτερα αυτό το φθινόπωρο, 33 πολιτείες κατέθεσαν μήνυση κατά της Meta, κατηγορώντας την ότι αγνόησε τις προειδοποιήσεις σχετικά με την πιθανή βλάβη σε νεαρά κορίτσια. Η αγωγή υποστηρίζει επίσης ότι η Meta γνώριζε για εκατομμύρια λογαριασμούς που είχαν ανοίξει παιδιά κάτω των 13 ετών, αλλά δεν τους έκλεισε.

Μια αγωγή της Μασαχουσέτης ισχυρίζεται ότι η Meta αγνόησε τις προσπάθειες για τη βελτίωση της ευημερίας των εφήβων στις εφαρμογές της.

Μια πρόσφατα αποσιωπημένη καταγγελία στο πλαίσιο της αγωγής που κατέθεσαν 33 πολιτείες φαίνεται να δείχνει ότι τα στελέχη του Instagram γνώριζαν καλά ένα φαινόμενο που φαίνεται αρκετά διαισθητικό σε όποιον έχει χρησιμοποιήσει το Instagram: Αν βλέπετε όλους τους φίλους σας να διασκεδάζουν ζώντας την καλύτερη ζωή τους και τόνους φωτογραφιών με εξαιρετικά καυτούς ανθρώπους, αυτό μπορεί να σας κάνει να νιώσετε άσχημα.

Η Λίζα Κρένσο, εκπρόσωπος της Meta, δήλωσε στο Business Insider ότι η καταγγελία «διαστρεβλώνει το έργο μας χρησιμοποιώντας επιλεκτικά αποσπάσματα και επιλεγμένα έγγραφα». Η ίδια είπε: «Θέλουμε οι έφηβοι να έχουν ασφαλείς, κατάλληλες για την ηλικία τους εμπειρίες στο διαδίκτυο και διαθέτουμε πάνω από 30 εργαλεία για να υποστηρίξουμε αυτούς και τους γονείς τους».

Η ανώτερη ηγεσία της Meta παραδέχεται ότι η κοινωνική σύγκριση είναι ένα κρίσιμο ζήτημα με σοβαρές συνέπειες για τους χρήστες της, ιδίως για το Instagram. Ο Άνταμ Μοσσερί έγραψε σε ένα εσωτερικό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: «Βλέπω την κοινωνική σύγκριση ως το υπαρξιακό ζήτημα που αντιμετωπίζει το Instagram στο πλαίσιο του ευρύτερου ερωτήματος για το αν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι καλά ή κακά για τους ανθρώπους. Λόγω της εστίασης του Instagram στους νέους ανθρώπους και την οπτική επικοινωνία», της έμφασής του στο περιεχόμενο ομορφιάς και μόδας και μιας «εμφάνισης και αίσθησης μάρκετινγκ που συχνά μεροληπτεί πολύ γυαλισμένη», ο Μοσσερί συλλογίστηκε ότι «η κοινωνική σύγκριση είναι για το Instagram ό,τι η εκλογική παρέμβαση είναι για το Facebook».

Αυτό είναι το υπαρξιακό ερώτημα που συζητείται τώρα για το Instagram.

Η ερμηνεία της ατάκας του Μοσσερί σχετικά με την παρέμβαση στις εκλογές δεν είναι απολύτως σαφής. Πολλοί υπάλληλοι της Meta πιστεύουν ότι το αφήγημα για την παρέμβαση στις εκλογές του 2016 ήταν υπερβολικό. Ίσως αυτή θα είναι η στιγμή που το Instagram θα έχει ένα τεράστιο σκάνδαλο όπου η κοινή γνώμη θα στραφεί γρήγορα εναντίον του, οι άνθρωποι των καλωδιακών ειδήσεων θα φωνάζουν γι’ αυτό, οι άνθρωποι θα διαγράψουν τους λογαριασμούς τους και κάποιος θα οδηγηθεί μπροστά στο Κογκρέσο για να τον ανακρίνουν γι’ αυτό.

Όπως και να έχει – ο Μοσσερί έχει δίκιο. Αυτό είναι ένα μεγάλο δημόσιο σκάνδαλο. Αρκετές μάσκες έχουν πέσει. Μεγάλοι διαφημιστές, όπως το Match και το Bumble, ακυρώνουν τις διαφημίσεις τους για το δημοσίευμα της Journal, σύμφωνα με το δημοσίευμα.

Το «Hot Zuck Summer» έχει μετατραπεί σε «Instagram Nightmare Fall».

Διαβάστε ακόμη:

Eurostat: 2,4% ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη, 3% στην Ελλάδα τον Νοέμβριο

JP Morgan: Overweight για το Χ.Α. μεταξύ των αναδυόμενων αγορών της Ευρώπης – Τop pick η Alpha Bank

Πετρέλαιο: Προκαταρκτική συμφωνία του ΟΠΕΚ+ για μείωση άνω του 1 εκατ. βαρελιών ημερησίως

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφθείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ