Η πρώτη αμερικανική πόλη που έδωσε το πράσινο φως για την ελεύθερη κυκλοφορία ταξί αυτόνομης οδήγησης έγινε το Σαν Φρανσίσκο. Άλλωστε, στην Καλιφόρνια «χτυπά» η καρδιά της τεχνολογικής Αμερικής και το Σαν Φρανσίσκο δεν διστάζει σε πολλά θέματα να «βγει» μπροστά φανερώνοντας τον προοδευτικό και καινοτόμο χαρακτήρα του.

Με ψήφους 3 προς 1 η αρμόδια τοπική εποπτική αρχή δημοσίων συγκοινωνιών αποδέχτηκε το αίτημα των εταιρειών robotaxi Waymo και Cruise να προσφέρουν πλήρεις εμπορικές υπηρεσίες ταξί, τόσο τις πρωινές όσο και τις νυχτερινές ώρες στην πόλη, παρά το γεγονός ότι δεν έλειψαν οι ενστάσεις, κυρίως από τις ενώσεις των ταξιτζήδων, πως τα οχήματα αυτά δεν έχουν αποδειχτεί αρκετά ασφαλή.

Σημειωτέον πως οι συγκεκριμένες εταιρείες ελέγχονται αντιστοίχως από την Alphabet και την General Motors.

Τα ταξί χωρίς οδηγό είχαν ήδη ξεκινήσει να κυκλοφορούν στην πόλη, αλλά υπό αυστηρό καθεστώς, καθώς είχαν περιορισμούς στο που και πότε θα μπορούσαν να κινηθούν και το αν μπορούσαν να μεταφέρουν επί πληρωμή πελάτες. Αναλόγως σε πειραματική ή περιορισμένη κυκλοφορία βρίσκονται και σε άλλες αμερικανικές πόλεις, όμως το Σαν Φρανσίσκο είναι η πρώτη που τόλμησε πλήρη υιοθέτηση τους, κάτι που βέβαια αποτελεί μεγάλο στοίχημα και για τις εταιρείες.

Δεν είναι τυχαίο ότι ο αντιπρόεδρος της Cruise, Πρασάνθι Ραμάν, έκανε λόγο για ιστορική απόφαση-ορόσημο για τον κλάδο παγκοσμίως.

Βέβαια, αρκετοί φορείς και ενώσεις, που δεν συμφωνούν με την απόφαση, μελετούν τις επιλογές τους αναζητώντας τρόπο να αντιδράσουν. Όμως, θα είναι δύσκολο δεδομένου ότι οι εταιρείες πληρούν όλα τα κριτήρια που τους ζητήθηκαν. Σύμφωνα με την Cruise, τα robotaxi εμπλέκονται σε λιγότερα ατυχήματα σε ποσοστό έως και 53% σε σχέση με τα οχήματα με οδηγό, στο Σαν Φρανσίσκο.

Σύμφωνα με υπολογισμούς της εταιρείας αναλύσεων McKinsey, οι εταιρείες αυτόνομης οδήγησης έχουν επενδύσει συνολικά πάνω από 50 δισ. δολάρια για να φτάσουν στο αποτέλεσμα της εμπορικής τους χρήσης. Για την Google ήταν μια διαδρομή που ξεκίνησε πριν αισίως 14 χρόνια!

Σύμφωνα με στοιχεία της Washington Post, το 2020, 551 αυτόνομα οχήματα είχαν διανύσει συνολικά 1,8 εκατ. χιλιόμετρα στην Καλιφόρνια, ενώ πέρυσι 1.051 αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησες διένυσαν περισσότερα από 4,7 εκατ. χιλιόμετρα.

Πάντως, η απόφαση του Σαν Φρανσίσκο εκτιμάται πως θα αποτελέσει «πάτημα» για την επέκταση των εταιρειών. Cruise και Waymo έχουν βλέψεις να επεκταθούν, ήδη μέσα στους επόμενους μήνες, σε Όστιν, Φίνιξ και ίσως και Λος Αντζελες.

Διαβάστε ακόμα

Πού και γιατί ενδιαφέρονται να επενδύσουν οι Ισπανοί στην Ελλάδα (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ