Όλο και μεγαλύτερη είναι παγκοσμίως η ανάγκη για τα λεγόμενα «πράσινα» ταλέντα, δηλαδή εργαζομένους με γνώσεις και δεξιότητες βιωσιμότητας που μπορούν να καλύψουν green θέσεις εργασίας.

Σύμφωνα με τη νέα μελέτη του ομίλου ManpowerGroup, η ανάγκη αυτή εντείνεται από τον επιταχυνόμενο ρυθμό του παγκόσμιου «πράσινου» μετασχηματισμού.

Η μελέτη «Πράσινος Μετασχηματισμός με Προτεραιότητα τον Άνθρωπο» αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για «πράσινες» δεξιότητες υπερβαίνει σημαντικά την προσφορά, καθώς οι εργοδότες αναζητούν εξειδικευμένα ταλέντα για την επίτευξη φιλόδοξων στόχων βιωσιμότητας.

Πιο συγκεκριμένα, οι green θέσεις εργασίας είναι σημερινοί ρόλοι που συμβάλλουν στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα, χωρίς να απαιτούν νέες δεξιότητες, και που αποκτούν μεγαλύτερο αντίκτυπο στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Πρωτοφανής ζήτηση

Το 70% των εργοδοτών προσλαμβάνουν επί του παρόντος ή σχεδιάζουν να προσλάβουν «πράσινα» ταλέντα και άτομα με δεξιότητες βιωσιμότητας, με την υψηλότερη ζήτηση να σημειώνεται στον κλάδο της Ενέργειας και των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας, στη Βιομηχανία & Κατασκευές, σε Operation & Logistics θέσεις και στην Πληροφορική (30%).

Παρά τη ζήτηση, μόνο 1 στους 8 εργαζόμενους διαθέτει σήμερα περισσότερες από μια «πράσινες» δεξιότητες, προκαλώντας εκθετική έλλειψη, καθώς οι εταιρείες ανταγωνίζονται σε ένα πλαίσιο περιορισμένου αριθμού ταλέντων.

Οι κλάδοι με την υψηλότερη ζήτηση είναι οι Ενέργεια & Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (81%), Πληροφορική (77%), Χρηματοοικονομικά & Κτηματομεσιτικά (75%), Βιομηχανία & Κατασκευές (74%) και Μεταφορές και Εφοδιαστική Αλυσίδα (73%).

Ωστόσο, η εύρεση κατάλληλων υποψηφίων (44%), η δημιουργία αποτελεσματικών προγραμμάτων επανεκπαίδευσης (39%) και ο προσδιορισμός μεταβιβάσιμων δεξιοτήτων (36%) είναι σύμφωνα με τους εργοδότες τα κορυφαία εμπόδια για την υλοποίηση προγραμμάτων «πράσινων» μεταβάσεων.

Την ίδια στιγμή, ενώ το 70% των υπαλλήλων γραφείου δηλώνει έτοιμο να «αγκαλιάσει» την «πράσινη» μετάβαση, μόνο το 57% των συνομηλίκων εργατοτεχνιτών αναφέρει το ίδιο. Παράλληλα, το 75% των υποψηφίων της Γενιάς Ζ ερευνά την «πράσινη» φήμη μιας επιχείρησης και σχεδόν οι μισοί (46%) λένε ότι θα επηρεάσει την πιθανότητα επιλογής ενός συγκεκριμένου εργοδότη.

Τέλος, το 66% της Gen Z και το 64% των Millennials πιστεύουν ότι οι προσπάθειες βιωσιμότητας θα ενισχύσουν την εργασία τους, σε σύγκριση με μόλις το 44% των Baby Boomers.

Διαβάστε ακόμη

Σχέδιο για πληρωμές με IRIS σε όλη την αγορά

Mister Valmont – O μεγιστάνας της ομορφιάς και ο κρυφός παράδεισός του στην Υδρα (pics+vid)

Παύλος – Νικόλαος – Φίλιππος: Πρίγκιπες χωρίς θρόνο με business και ακίνητα (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ