Kορυφώνεται η κόντρα στο λιμάνι του Ηρακλείου εξαιτίας της ανάδειξης προσωρινού αναδόχου της «παροχής ευκολιών υποδοχής στερεών αποβλήτων και καταλοίπων φορτίων των πλοίων που προσεγγίζουν τη θαλάσσια περιοχή αρμοδιότητας του Οργανισμού».

Πιο συγκεκριμένα κατατέθηκαν τόσο ασφαλιστικά για αθέμιτο ανταγωνισμό όσο και μήνυση κατά της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου για υπεξαίρεση και απιστία από εταιρεία που δραστηριοποιείται στο λιμάνι με την προηγούμενη σύμβαση.

Σύμφωνα με τα έγγραφα ο μηνυτής υποστηρίζει ότι η εταιρεία που αναδείχθηκε προσωρινώς ανάδοχος έχει κάνει προσφορά με έκπτωση 51% σε τιμές που έχει δώσει ο ΟΛΗ και ότι με την έκπτωση αυτή και βάση οικονομικοτεχνικών μελετών ζημιώνεται οικονομικά ο οργανισμός αφού θα εισπράττει λιγότερα ενώ δεν μπορεί να προσφερθούν οι απαραίτητες υπηρεσίες. Το έργο είναι προϋπολογισμού 900.000 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. διάρκειας τριών ετών με ανώτατο όριο τα τέσσερα.

«Με βάση τα παραπάνω ο Οργανισμός υφίσταται για τα τρία έτη οικονομική ζημία ποσού 43.200 ευρώ διότι, αν είχε επιλεγεί η Εταιρεία μας ο Οργανισμός θα εισέπραττε ποσό 87.300 Ευρώ (ήτοι 900.000 Ευρώ X 3% = 27.000 έκπτωση, δηλαδή θα εισέπραττε 873.000 X 10%= 87.300), ενώ με την επιλεγείσα προσφορά θα εισπράξει ποσό 44.100 Ευρώ (ήτοι 900.000 Ευρώ X 51% = 459.000 έκπτωση, δηλαδή θα εισπράξει 441.000 X 10%=44.100). Συνεπώς, στην πρώτη τριετία θα υποστεί ζημία 43.200 ευρώ (87.300-44.100=43.200)».

Η διοίκηση του ΟΛΗ αντικρούει λέγοντας ότι οι χαμηλότερες χρεώσεις θα προσελκύσουν μεγαλύτερο αριθμό πλοίων. Η εταιρεία ανταπαντάει ότι « ο ισχυρισμός, όμως, αυτός είναι προδήλως αβάσιμος και παιδαριώδης, διότι κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και της λογικής ένα πλοίο που έχει συγκεκριμένη ρότα και ημερήσιο κόστος 3.000 – 10.000 € (αναλόγως), είναι αδιανόητο να αλλάξει ρότα και να καταπλεύσει στο Ηράκλειο για να παραδώσει απόβλητα, με αποτέλεσμα να έχει καθυστέρηση μιας ημέρας και κόστος 3.000 -10.000 €, προκειμένου να έχει όφελος 100 – 200 €.»

Επίσης, η εταιρεία κατέθεσε μήνυση γιατί ενώ προσφέρει τις υπηρεσίες της στο λιμάνι του ΟΛΠ τους τελευταίους 18 μήνες δεν πληρώνεται για αυτές ενώ ο Οργανισμός εισπράττει από τα πλοία τα τέλη.

Τέλος σύμφωνα με τον μηνυτή η Τεχνική υπηρεσία του ΟΛΗ έχει επισημαίνει ότι δεν μπορεί να κατοχυρωθεί διαγωνισμός γιατί αφενός δεν έχουν εγκριθεί τα τέλη από το υπουργείο Οικονομικών και το Ναυτιλίας και αφετέρου έχει λήξει τα ο σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων και δεν μπορεί να υπογραφεί σύμβαση.

Υπό τις συνθήκες αυτές σήμερα το απόγευμα συνεδριάζει το ΔΣ του ΟΛΗ.