Η βαρύτητα της ελληνόκτητης ναυτιλίας είναι αδιαμφισβήτητη.  Σχεδόν το 25% του παγκόσμιου στόλου ελέγχεται από εταιρείες ελληνικών συμφερόντων.

Ο πήχης είναι ψηλά και τα οικονομικά μεγέθη  μεγαλύτερα. Όμως η Ελλάδα δεν έχει καταφέρει να εκμεταλλευτεί τη δυναμική της ελληνόκτητης ναυτιλίας στο βαθμό που θα μπορούσε και θα έπρεπε.

Ναυτιλιακές εταιρείες έχουν έδρα στην Ελλάδα, στελέχη με τεράστια τεχνογνωσία έχουν τη βάση τους στην Ελλάδα, ο ελληνόκτητος στόλος στην ουσία διοικείται από την Ελλάδα και όμως ανέρχονται σε δισεκατομμύρια ευρώ τα διαφυγόντα, λόγω ανοργανωσιάς, έσοδα.

Ο Κωστής Αχλαδίτης, διευθύνων σύμβουλος της Golden Cargo  εστιάζει στις ευκαιρίες που πρέπει να αξιοποιηθούν αλά και στο ναυτιλιακό διαμετακομιστικό εμπόριο όπου δραστηριοποιείται η εταιρεία της οποίας ηγείται.

«Ο τζίρος  της διαμεταφοράς ανταλλακτικών και εξαρτημάτων πλοίου, από τον προμηθευτή στο πλοίο,  παγκοσμίως ξεπερνά τα 5 δισεκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με μελέτες γερμανικών πανεπιστημίων.

»Eνώ εδώ έχουμε εγκατεστημένες τις ναυτιλιακές εταιρείες,  τους παράγοντες και τα στελέχη που αποφασίζουν για τις αγορές των αναγκαίων εξαρτημάτων για  τα πλοία δεν έχουμε καταφέρει να εκμεταλλευτούμε αυτή τη δυναμική της ελληνικής ναυτιλίας για να θεσμοθετήσουμε ανταγωνιστικούς, αξιοκρατικούς κανόνες ούτως  ώστε ο Πειραιάς να είναι το μεγαλύτερο HUB διαμετακομιστικού εμπορίου για τα ανταλλακτικά και τις προμήθειες πλοίων γενικότερα. Όμως  το σημερινό θεσμικό πλαίσιο στη Ελλάδα είναι μη ανταγωνιστικό γραφειοκρατικό,  προωθεί μονοπώλια και προσφέρει προστασία σε ειδικά καθεστώτα» και τονίζει:

«Η Ολλανδία με ΑΕΠ 826,2 δισ., ενώ δεν έχει Ναυτιλιακή βιομηχανία, είναι το σημαντικότερο διαμετακομιστικό κέντρο της Ευρώπης. Το 1/3 του ΑΕΠ της χώρας προέρχεται από υπηρεσίες Logistics  και διαμεταφοράς σε τρίτους».  

Ο Κωστής Αχλαδίτης προτείνει φιλικό προς τις επιχειρήσεις ρυθμιστικό περιβάλλον με το οποίο να διευκολύνεται η εγκατάσταση ή και μετεγκατάσταση και λειτουργία των εταιρειών με ανταγωνιστικούς όρους.

Άμεση εφαρμογή του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα για την ομοιόμορφη αντιμετώπιση των εφοδιασμών των πλοίων είτε πρόκειται για εγχώρια είτε πρόκειται για ενωσιακά.

«Με λίγα λόγια  για να γίνει ο Πειραιάς διεθνή διαμετακομιστικό κέντρο ναυτιλίας  οι τομείς του εφοδιασμού των πλοίων η μεταποίηση και η επέκταση του καθεστώτος της  ΕΖ σε πιστοποιημένες εταιρίες απαιτείται να μπορούν  λειτουργήσουν ανταγωνιστικά» καταλήγει ο Κωστής Αχλαδίτης.